فیسبوک صدها برنامه مخرب را اعلام کرد

اگر یکی از بیش از 400 برنامه مخرب طراحی شده برای سرقت اطلاعات کاربری فیسبوک را دانلود کرده باشید، ممکن است اطلاعات ورود به سیستم فیس بوک خود را بدون این که متوجه شده باشید افشا کرده باشید. بنابراین ممکن است وقت آن رسیده باشد که رمز عبور خود را تغییر دهید.

به گزارش تک ناک، این خبر در اطلاعیه ای از سوی متا، شرکت مادر فیسبوک منتشر شد که صدها برنامه مخرب کشف شده توسط محققان خود را فاش کرد.

به گفته متا، در این جمع بندی برنامه های متنوعی وجود داشت که یافتن قربانیان را برای مهاجمان آسان تر می کرد. در میان برنامه‌های مخرب، ویرایشگرهای عکس 42.6 درصد موارد را تشکیل می‌دادند، همچنین VPN، برنامه‌های چراغ قوه، بازی‌های سه بعدی، ردیاب‌های تناسب اندام، طالع بینی و برنامه‌های مدیریت کسب و کار یا تبلیغات.

یکی از این برنامه های مدیریت تبلیغات بیش از 250 هزار کاربر را فریب داد تا آنها این برنامه  را در دستگاه های خود نصب  کنند.

digikala

هم گوگل و هم اپل از زمان اعلام متا این برنامه های شناخته شده را از فروشگاه های خود پاک کرده اند با این حال، این حذف کردن  برنامه ها را از هیچ دستگاهی که قبلاً در آن  نصب شده  است حذف نمی کند. اگر هر یک از بیش از 400 برنامه مخرب را در iPhone یا Android خود دانلود کرده اید، باید آنها را حذف کنید. می توانید لیست کاملی از برنامه های مخرب شناخته شده را در صفحه اعلام متا در اینجا بیابید.

علاوه بر این، این فهرست ذاتاً جامع نیست. در حالی که متا فهرست کاملی از همه برنامه های مخرب شناخته شده ارائه کرده است، نمی تواند تضمین کند که می تواند همه بد افزار های موجود را ردیابی کند.

این بدان معناست که این وظیفه ماست که هنگام دانلود برنامه‌های جدید از Play Store یا App Store محتاط باشیم، به‌ویژه زمانی که آن برنامه‌ها می‌خواهند برای تأیید ورود به حساب فیسبوک شما متصل شوند.

البته، بسیاری از برنامه ها فیسبوک را به عنوان روش ورود ارائه می دهند. این به خودی خود لزوماً شرورانه نیست، اما دلیلی برای احتیاط است. اگر برنامه ای بدون ارائه اطلاعات کاربری فیسبوک شما کار نمی کند، آن را از تلفن خود حذف کنید. برنامه های قانونی شما را مجبور به اتصال به فیسبوک برای استفاده از آن نمی کنند.

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.