قابلیت شگفت انگیز هوش مصنوعی Claude AI در درک مفاهیم

هوش مصنوعی Claude AI، رقیب ChatGPT محصول شرکت آنتروپیک، اکنون می تواند کتابی حاوی حدود 75000 کلمه را در عرض چند ثانیه درک کند.

به گزارش تکناک، این یک جهش بزرگ برای ربات چت‌‌ها است، زیرا کسب‌وکارها به دنبال فناوری هستند که می‌تواند بخش های بزرگی از اطلاعات را به سرعت تولید کند.

از زمان راه‌اندازی ChatGPT، شرکت‌هایی مانند بلومبرگ و جی‌پی مورگان چیس را نیز دیده‌ایم که به دنبال استفاده از قدرت هوش مصنوعی برای درک بهتر دنیای مالی هستند. در حالی که این فرآیند حداقل چند ماه طول کشیده است، آنتروپیک با هوش مصنوعی Claude خود می تواند زمان صرف شده را به چند ثانیه کاهش دهد.

چگونه آنتروپیک هوش مصنوعی خود را سوپرشارژ کرد؟

قابلیت شگفت انگیز هوش مصنوعی Claude AI در درک مفاهیم
قابلیت شگفت انگیز هوش مصنوعی Claude AI در درک مفاهیم

در اصطلاح محاسباتی، توکن بخشی از کلمات است که برای ساده سازی پردازش داده ها استفاده می شود. مقدار توکن هایی که یک مدل زبان بزرگ (LLM) می تواند در یک زمان معین پردازش کند، پنجره زمینه نامیده می شود که شبیه به حافظه کوتاه مدت است.

یک انسان به طور متوسط می تواند 100000 توکن را در حدود پنج ساعت بخواند. با این حال، این زمان تنها برای خواندن توکن‌ها صرف می‌شود و اگر مجبور باشید این اطلاعات را به خاطر بسپارید و تجزیه و تحلیل کنید، ممکن است زمان بیشتری لازم باشد.

OpenAI’s GPT-4 LLM دارای یک پنجره متن 4096 توکنی (حدود 3000 کلمه) در هنگام استفاده از ChatGPT است، اما در هنگام استفاده از GPT-4 API می تواند به 32768 توکن افزایش یابد. پنجره متن ClaudeAI حدود 9000 توکن بود، اما شرکت اکنون آن را به 100000 توکن (75000 کلمه) افزایش داده است.

برای نشان دادن چگونگی بهبود عملکرد هوش مصنوعی Claude AI ، آنتروپیک کل متن گتسبی بزرگ (72000 توکن) را با یک خط اصلاح شده از نسخه اصلی بارگذاری کرد. این شرکت در یک بیانیه مطبوعاتی ادعا کرد که هوش مصنوعی وظیفه تشخیص تفاوت را داشت که این کار را تنها در 22 ثانیه انجام داد.

این ممکن است برای کسانی که از پردازشگرهای کلمه برای یافتن تفاوت بین دو متن استفاده کرده اند چندان چشمگیر به نظر نرسد. جایی که هوش مصنوعی بر پردازشگرهای کلمه برتری می‌یابد، توانایی پاسخ دادن به سؤالات مربوط به متن و تجزیه و تحلیل عمیق آن است.

آنتروپیک به دنبال کسب و کارهایی است که برای استفاده از هوش مصنوعی (Artificial Intelligence : field of computer science and engineering practices for intelligence demonstrated by machines and intelligent agents) خود نیاز به پردازش تعداد زیادی اسناد دارند و در راه آینده از Claude AI سؤالات خاصی می پرسند. مانند هر چت ربات، Claude می‌تواند به دنبال اطلاعات خاص و بازگرداندن نتایج باشد، همانطور که یک دستیار انسانی این کار را انجام می‌دهد.

آنتروپیک همچنین از هوش مصنوعی Claude AI برای پردازش رونوشت ضبط شش ساعته یک پادکست و خلاصه کردن آن و پاسخ به سوالات استفاده کرد. این شرکت اطمینان دارد که همین امر می تواند در مورد گزارش های مالی و اسناد حقوقی و همچنین بهبود کد یا پاسخ به سوالات فنی اعمال شود.

هوش مصنوعی Claude با یک پنجره متن بهبودیافته از طریق Claude API در دسترس است و یک لیست انتظار برای آن وجود دارد.

 

1 دیدگاه برای “قابلیت شگفت انگیز هوش مصنوعی Claude AI در درک مفاهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.