قابلیت های جدید جستجوی Spotlight در iOS 16

جستجوی Spotlight در آی اوس 16

آیفون و آیپد دارای ویژگی جستجوی هوشمند داخلی به نام Spotlight هستند که برای جستجو در میان برنامه‌ها، فایل‌ها و وب طراحی شده است.

به گزارش تک ناک، این قابلیت به کاربران  کمک می کند تا آنچه را که کاربر جستجو می کند راحتر  پیدا کند. اپل Spotlight Search را با هر بار بروز رسانی  iOS بهبود می بخشد و iOS 16 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در این مقاله  ویژگی هایی را که در بروزرسانی‌های iOS 16 و iPadOS 16  به جستجوی  Spotlight اضافه شده ، بررسی می کنیم.

جستجوی صفحه اصلی

دسترسی به ویژگی Spotlight Search معمولاً با کشیدن انگشت از صفحه اصلی به پایین برای نمایش رابط جستجو انجام می‌شود، اما اپل در iOS 16 تصمیم گرفت دکمه «جستجو» دیگری را اضافه کند.

دکمه جستجوی Spotlight در iOS 16

اکنون می‌توانید گزینه «جستجو» را در پایین صفحه اصلی پیدا کنید با ضربه زدن روی آن وارد رابط جستجوی Spotlight می شوید. دکمه جستجو جایگزین نقطه‌هایی می‌شود که قبلاً آنجا بودند تا به شما اطلاع دهد چند صفحه برنامه در دسترس دارید.

دکمه درست بالای داک قرار دارد. گزینه ای هم  برای غیرفعال کردن آن در بخش صفحه اصلی برنامه تنظیمات وجود دارد.

جستجوی برنامه تصویر

علاوه بر برنامه Photos در iOS 16 جستجوی  Spotlight می‌تواند مکان‌ها، افراد، صحنه‌ها، متن، حیوانات خانگی، اشیاء و موارد دیگر را در تصاویر پیام‌ها، یادداشت‌ها و فایل‌ها  بیابد.

جستجوی Spotlight در برنامه عکس ها

اقدامات سریع (Quick Actions)

اپل Spotlight را به‌روزرسانی کرد تا از Quick Actions پشتیبانی کند تا عملکردهایی که می‌توانند مستقیماً از رابط جستجو انجام شوند.

برخی از گزینه ها در این بخش عبارتند از :

  • راه اندازی تایمر
  • فعال کردن فوکوس
  • جستجوی یک آهنگ با برنامه Shazam
  • اجرای یک میانبر

راه اندازی تایمر با جستجوی Spotlight

Spotlight همچنین می تواند به شما کمک کند میانبرهایی را که برای هر برنامه ای در دسترس هستند پیدا کنید.

بهبودهای پیشنهاد های سیری

اپل Siri Suggestions را به‌روزرسانی کرده است تا هنگام ارائه برنامه‌هایی که ممکن است بخواهید از آنها استفاده کنید، متن را در نظر بگیرد. این باعث می‌شود برنامه‌ها و اقدامات پیشنهادی در Spotlight با کاری که ممکن است در زمان کنونی انجام می‌دهید مرتبط ‌تر شوند.

پیشنهاد های سیری با جستجوی Spotlight

‌پیشنهادات سیری می‌توانند یک سری وظایف را  انجام دهند، مانند پیشنهاد مسیریابی، یا ارائه بررسی وضعیت پرواز هنگامی که پروازی در پیش دارید. همچنین می‌تواند به شما پیشنهاد کند که با فردی که تولدش نزدیک است برای گفتن تبریک تماس بگیرید، برنامه‌های مورد علاقه‌تان را که در زمان‌های خاصی از روز استفاده می‌کنید به شما  نشان دهد، یا جستجوهای اخیر خود را نمایش بدهد تا بتوانید سریع‌تر به نتایج قبلی برگردید.

Live Activities

هنگامی که اپل Live Activities را در آینده راه اندازی می کند، Spotlight می تواند برای شروع یک Live Activity که در حالت قفل شده صفحه نمایش  داده می شود، استفاده شود. Live Activities اعلان‌های تعاملی هستند که به‌روز می‌مانند و به شما این امکان را می‌دهند تا از روی صفحه قفل به‌طور هم‌زمان به اتفاق‌هایی که می‌افتند نظارت داشته باشید.

لایو اکشن درجستجوی Spotlight

به عنوان مثال، اگر یک بازی ورزشی را دنبال می کنید، می توانید امتیاز به روز شده را در صفحه قفل مشاهده کنید، یا اگر منتظر تاکسی اینترنتی  هستید، می توانید نزدیک شدن راننده  به مبدا را مشاهده کنید.

Live Activities هنگام عرضه iOS 16، در دسترس نخواهد بود، اما در یک به‌روزرسانی به کاربران ارائه خواهد شد.

نتایج غنی گسترده

اپل در حال بهبود نتایج جستجوی غنی است که اطلاعاتی مانند داده‌های مربوط به یک بازیگر را هنگام جستجوی نام یک بازیگر نشان می‌دهد. این ویژگی اکنون اطلاعات بیشتری را برای مشاغل، لیگ های ورزشی و تیم های ورزشی نشان می دهد.

نتایج غنی تر با جستجوی Spotlight

بهبود App Clips

App Clips نسخه‌های اصلاح‌شده‌ای از برنامه‌ها هستند که به شما امکان می‌دهند بدون نیاز به نصب کامل از عملکرد محدود برنامه استفاده کنید. Spotlight با App Clips ادغام می شود و زمانی که در یک مکان مرتبط هستید، پیشنهادات App Clips را ارائه می دهد.

در iOS 16، اپل از پیشنهادات مکان دقیق برای بهبود پیشنهادات App Clips در جستجوی  Spotlight استفاده می‌کند، اما پیشنهادات مبتنی بر مکان را می‌توان مانند همیشه در بخش حریم خصوصی برنامه تنظیمات غیرفعال کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.