چگونه با ترغیب مشتری میزان فروش محصول را بالا ببریم؟

محتوای پایین قیف (BoFu) به تمام منابع بازاریابی اشاره دارد که شما از آنها برای ترغیب مشتریان بالقوه برای خرید استفاده می کنید.

اگر محصولات باکیفیت زیادی تولید می کنید که هم مرتبط و هم مفیدند، اما فروش شما را افزایش نمی دهد شاید علتش تاکید زیاد بر روی بالای قیف محتوا بوده و به نوعی مصرف کنندگان را در مراحل دیگر فراموش کرده اید.

به گزارش تک ناک، در این مقاله  نحوه ایجاد قسمت انتهایی محتوای قیف که در موتورهای جستجو مانند گوگل در رتبه‌های بالایی قرار می‌گیرد، را توضیح می دهیم.

محتوای پایین قیف چیست؟

محتوای پایین قیف (BoFu) به تمام منابع بازاریابی اشاره دارد که شما از آنها برای ترغیب مشتریان بالقوه برای خرید استفاده می کنید. در این مرحله شما فهرستی از بازدید کنندگان آماده برای تبدیل شدن به مشتری دارید. اما آنها برای خرید محصول نیاز به استدلال و اطمینان بیشتری دارند.

digikala

در اینجا قالب‌های معروف محتوای پایین قیف برای استفاده وجود دارد.

مطالعات موردی،گواهینامه ها،جایگزین های برند X،صفحات مقایسه رقبا،وبینارها،نسخه ی نمایشی محصول،صفحات قیمت گذاری

این مراحل را دنبال کنید تا محتوای BoFu با تبدیل بالا را ایجاد کنید که در صفحه اول گوگل قرار می گیرد.

دغدغه های مشتریان خود را بشناسید

اگر می خواهید محتوایی ایجاد کنید که خوانندگان را به مشتری تبدیل کند، باید مشکلاتی را که آنها با آن روبرو هستند را بشناسید.

قرار دادن خود به جای مشتری به شما کمک می کند دغدغه های آنها را درک کنید و مسیر تبدیل واقعی آنها را تکرار کنید.

سوال این است که چگونه از مشکلات مشتریان خود مطلع می شوید؟

اولین گام این است که نقاط ضعف رقبای خود را شناسایی کنید.در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

مثلاً بگویید یک نرم افزار حسابداری آنلاین راه اندازی کرده اید. رقبای بزرگ شما QuickBooks Online، FreshBooks و Zoho Books هستند.

به وب سایت های بررسی نرم افزار مانند G2 سر بزنید. سپس بزرگترین رقیب خود را جستجو کنید، در این مورد Zoho Books.

سپس به مواردی که مشتریان هنگام استفاده از نرم افزار از آنها راضی نیستند توجه کنید. با انجام این کار، تکه های طلایی کوچکی از ایده‌ها جمع‌آوری می‌کنید که خریدار ایده‌آل شما کیست و به دنبال چه چیزی هستند.

خوبی نظرات مشتریان این است که آنها مستقیماً از دهان مصرف کنندگان می آیند. این به شما ایده روشنی از انتظارات خریدار ایده آل شما از محصول شما می دهد، که به شما کمک می کند تا انتهای محتوای قیف را با هدف قرار دادن نیازهای آنها ایجاد کنید.

از نظرسنجی های مشتریان استفاده کنید

نظرسنجی ها بسیار مفید هستند. دلیلش این است که آنها بازخورد ارزشمندی از مشتری به شما می دهند که به شما کمک می کند تا زمینه های بهبود را پیدا کنید.

در نظرسنجی های خود، می توانید از آنها سؤالاتی بپرسید:

– چرا تصمیم به خرید محصول ما گرفتید؟

– مزیت اصلی که از محصول/خدمت ما دریافت می کنید چیست؟

– آیا محصولات مشابه را امتحان کرده اید؟

– تجربه شما از استفاده از محصولات چه بود؟

– چه ویژگی وگزینه ای را می توانیم اضافه کنیم تا تجربه شما بهتر شود؟

مصاحبه با مشتری انجام دهید

در حالی که نظرسنجی های مشتریان بسیار مفید است، از سوی دیگر، مصاحبه ها هزینه ای ندارند. شما این فرصت را خواهید داشت که با سوالات بعدی دغدغه های مشتریان خود را عمیق تر درک کنید.

پاسخ هایی که دریافت می کنید به بهبود موقعیت محصول شما در بازار کمک می کند و مهمتر از آن به شما کمک می کند محتوایی ایجاد کنید که مستقیماً با مشتریان مشابه صحبت کند.

کلمات کلیدی پایین قیف را پیدا کنید

هنگام ایجاد محتوا، انتخاب کلمات کلیدی بر اساس حجم جستجوی آنها آسان است. با این حال، این کلمات کلیدی بسیار گسترده هستند و بیشتر محتوای بالای قیف را نشان می دهند.

در مورد آن فکر کنید، آخرین باری که موضوع «X چیست» یا «چگونه X» را در گوگل جستجو کردید که منجر به خرید شد، چه زمانی بود؟ شرط می بندم هیچ وقت. چرا؟ زیرا در این مرحله، شما آماده خرید نیستید. شما در حال یادگیری هستید. با این حال، زمانی که اطلاعاتی را با استفاده از کلمات کلیدی مارک خاص مانند «Canon در مقابل  Nikon» جستجو می‌کنید، احتمال خرید یا ثبت نام برای آزمایش‌های رایگان هر یک از ابزارها بیشتر است.

چرا؟ زیرا در این مرحله می دانید سئو چیست، اهمیت آن برای کسب و کار شما و چرا به ابزار سئو نیاز دارید. و در این مورد، گزینه های خود را ارزیابی می کنید تا ببینید کدام محصول با نیازها و بودجه شما مطابقت دارد.

سوال این است که چگونه می توانید انتهای کلمات کلیدی قیف را پیدا کنید؟

خود را جای مشتری قرار دهید

برای یافتن انتهای کلمات کلیدی قیف، باید خود را به جای مشتری خود قرار دهید. آنها احتمالاً چه موضوعاتی مرتبط با برند شما را جستجو می کنند که می تواند آنها را به خرید سوق دهد؟

به عنوان مثال، فرض کنید یک ابزار SEO مانند Serpstat ایجاد کرده اید. چه نوع محتوای مرتبط با Serpstat خوانندگان را متقاعد به خرید می کند؟

آیا موضوعی مانند «راهنمای سئو برای مبتدیان» است؟ خوب، نه واقعا. به این دلیل که اکثر کاربرانی که قصد خرید دارند از این مرحله عبور خواهند کرد.

و اگر عبارت کلیدی را به ابزار تحقیق کلمه کلیدی Serpstat ببرید، متوجه خواهید شد که کلمه کلیدی و اصطلاحات مرتبط با آن CPC بالایی ندارند.

استفاده از تعدیل کننده کلمات کلیدی BoFU

کاربرانی که می خواهند خرید انجام دهند از پرس و جوهای خاص برای یافتن محصولاتی که با نیاز هایشان مطابقت دارند استفاده می کنند.

در یافتن کلمات کلیدی انتهای قیف، می توانید یک اصلاح کننده کلمات کلیدی را اضافه کنید تا عملکرد مورد نظر کاربران را نشان دهد.

به عنوان مثال، شخصی که به دنبال خرید خدمات میزبانی است، از کلمات کلیدی مختلفی مانند “میزبان وب ارزان” و “خرید خدمات میزبانی وب” استفاده می کند. و شخصی که گزینه‌ها را ارزیابی می‌کند از کلمه کلیدی مانند «بهترین جایگزین‌های Bluehost» استفاده می‌کند.

به تصویر زیر نگاهی بیندازید و یاد بگیرید که چگونه از اصلاح کننده ها برای یافتن انتهای کلمات کلیدی قیف استفاده کنید.

محتوای پایین قیف (BoFu) به تمام منابع بازاریابی اشاره دارد که شما از آنها برای ترغیب مشتریان بالقوه برای خرید استفاده می کنید.

وقتی نوبت به یافتن ایده‌های کلیدواژه قیف پایین می‌رسد، تکمیل خودکار گوگل یک معدن طلاست.

خوبی این پیشنهادها این است که عباراتی هستند که کاربران واقعی در گوگل جستجو می کنند. کافی است وارد نوار جستجوی گوگل شوید و درخواست خود را وارد کنید اما دکمه enter را فشار ندهید.وقتی نوبت به یافتن قیف پایین می‌رسد، فرمت و زاویه محتوای BoFu خود را انتخاب کنید.

اکنون می دانید که مشتریان چه می خواهند و چه نوع محتوایی در صفحه اول گوگل قرار می گیرد. نکته بعدی این است که قالب محتوایی را انتخاب کنید که با هدف جستجوی شما همخوانی داشته باشد.

قسمت پایین قیف با فرمت های محتوای مختلف ارائه می شود. اما همه فرم‌های محتوا نمی‌توانند برای ایجاد یک قطعه که رتبه‌بندی می‌شود مفید باشند. البته، انتظار نخواهید داشت که توصیفات کاربران و حتی مطالعات موردی شما در صفحه اول گوگل رتبه بالایی داشته باشند.

با این حال، برخی از قالب‌های محتوای پایین قیف مانند «نام تجاری شما در برابر رقیب» یا «جایگزین‌های برند X» امکان رتبه‌بندی بالاتری دارند. دلیل آن این است که آنها حاوی کلمات کلیدی هستند که مشتریان شما فعالانه از آنها استفاده می کنند.

پس از انتخاب قالب محتوا، محتوای خود را ساختار دهید. منظورم از این کار، استفاده از قالب‌بندی مانند سرصفحه‌ها و نقاط گلوله برای پوشش موضوعات فرعی مرتبط مورد نیاز برای رتبه‌بندی محتوای شماست.

آخرین چیز این است که یک زاویه محتوا برای ارتباط با ارزش پیشنهادی منحصر به فرد برند خود پیدا کنید.

زمانی که کاربر یک راه حل را ارزیابی می کند، می خواهد بداند چه محصولی برای او مناسب است.گاهی اوقات تشخیص اینکه یک محصول خاص چقدر با رقبای شما متفاوت است برای آنها دشوار است و این وظیفه شماست که از طریق موقعیت یابی تفاوت آن را نشان دهید.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.