مرورگر اج برای کاربران VPN رایگان عرضه کرد

سال گذشته، مایکروسافت شروع به آزمایش VPN داخلی خود در مرورگر اج  کرد با نام Secure Network کرد.

به گزارش تکناک، این سرویس با ارائه قابلیت‌های اساسی VPN (virtual network extending a single private network across a public network like the Internet, appearing to users as a private network)، امکان دور‌زدن محدودیت‌ها، کاهش خطرات هنگام استفاده از شبکه‌های عمومی، جلوگیری از ردیابی، پنهان‌سازی موقعیت مکانی و موارد دیگر را فراهم می‌کند.

برخلاف سرویس‌های سنتی VPN، Edge Secure Network  اجازه انتخاب کشور را نمی‌دهد و میزان داده‌ دریافتی حداقل است. با وجود عدم انتظار ارائه ویژگی های قدرتمندتر VPN در مرورگر مایکروسافت، به نظر می رسد محدودیت داده تغییر کرده است.

در نسخه های اولیه Edge Secure Network، 1 گیگابایت ترافیک رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گرفت. بعداً، مایکروسافت محدودیت را برای برخی از کاربران به 15 گیگابایت افزایش داد. پس از ماه‌ها آزمایش، به نظر می‌رسد این شرکت میزان داده رایگان مشتریان Edge را مشخص کرده‌است.

طبق مشاهدات u/Leopeva64-2 سرویس Edge Secure Network پنج گیگابایت ترافیک رایگان در ماه ارائه می دهد. این تغییر اکنون برای برخی از افراد داخلی Edge در کانال Canary در دسترس است.

مایکروسافت VPN (virtual private network) داخلی Edge را به این صورت توصیف می‌کند: Secure Network یک وی پی ان داخلی با امکان حفظ ایمنی اتصال شبکه کاربر در برابر هکرهای آنلاین، ردیاب های آنلاین و خصوصی نگه‌داشتن موقعیت مکانی وی است. هنگام ورود به Edge با حساب مایکروسافت خود، در Secure Network، 5 گیگابایت داده رایگان در ماه خواهید داشت.

مایکروسافت تصریح می‌کند که Edge Secure Network برای استفاده در سرویس‌های پخش در نظر گرفته نشده است. مرورگر به‌طور خودکار محتوای و ویدیو را خارج از Secure Network به منظور جلوگیری از هدر رفتن حجم کاربر پخش می‌کند. بنابراین، 5 گیگابایت ترافیک رایگان برای مرور اولیه کافی خواهد بود. به غیر از محدودیت‌های Edge Canary در مورد سرویس‌های پخش، امکان تنظیم Secure Network فقط در وب‌سایت‌های منتخب یا در همه صفحات مرورگر وجود دارد.

به نظر می‌رسد Edge Secure Network یک افزودنی عالی به لیست رو به رشد ویژگی‌های این مرورگر باشد. البته باید به اندازه کافی به مایکروسافت اعتماد داشت تا بتوان به مرورگر اجازه هدایت تمام ترافیک از طریق سرورهای انتخاب شده خود را داد. برخی افراد ممکن است پس از شکست اخیر مایکروسافت و لو رفتن وب سایت های Edge در استفاده از این VPN مردد شوند.

2 دیدگاه برای “مرورگر اج برای کاربران VPN رایگان عرضه کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.