مصرف بادام در میان وعده سلامت روده را تقویت می‌کند

خوردن یک مشت بادام در روز با افزایش قابل توجه تولید بوتیرات را افزایش می دهد و سلامت روده را بهبود می بخشد.

به گزارش تک ناک، تیمی از دانشمندان کینگز کالج لندن تاثیر مصرف بادام کامل و آسیاب شده را بر ترکیب میکروب های روده بررسی کردند. این مطالعه اخیرا در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است. بودجه آن توسط هیئت بادام کالیفرنیا تامین شد.
میکروبیوم روده انسان متشکل از هزاران میکروارگانیسم است که در روده زندگی می کنند. اینها نقش حیاتی در هضم مواد مغذی ایفا می کنند و می توانند تأثیر مثبت یا منفی قابل توجهی بر سلامت ما از جمله سیستم گوارشی و ایمنی ما داشته باشند.
اگرچه مکانیسم‌های تأثیر میکروبیوم‌های روده بر سلامت انسان هنوز در حال بررسی است، شواهد نشان می‌دهد که خوردن انواع خاصی از غذا می‌تواند به طور مثبت بر انواع باکتری‌ها در روده یا عملکرد آنها در روده تأثیر بگذارد.

محققان 87 بزرگسال سالم را که میان وعده‌های معمولی ناسالم (مانند شکلات، چیپس) مصرف می‌کردند و کمتر از مقدار توصیه شده فیبر رژیمی می‌خوردند، انتخاب کردند. شرکت کنندگان به سه گروه تقسیم شدند: یک گروه میان وعده های خود را به 2 اونس (56 گرم) بادام کامل در روز تغییر دادند، گروه دیگر به 2 اونس (56 گرم) بادام آسیاب شده در روز، و گروه کنترل کلوچه های انرژی زا مافین مصرف کردند. برنامه مطالعاتی چهار هفته به طول انجامید.

به گزارش تکناک، محققان دریافتند که بوتیرات در میان بادام خواران در مقایسه با کسانی که کلوچه مصرف می کردند، به طور قابل توجهی بالاتر بود. بوتیرات، یک اسید چرب با زنجیره کوتاه، منبع اصلی سوخت برای سلول های پوشش دهنده روده بزرگ است.
هنگامی که این سلول ها به طور موثر عمل می کنند، شرایط ایده آلی را برای رشد میکروب های روده، قوی بودن دیواره روده و عدم نشتی یا ملتهب شدن و جذب مواد مغذی فراهم می کند.

هیچ تفاوت قابل توجهی در زمان انتقال روده مشاهده نشد ( زمانی که غذا طول می کشد تا تمام مسیر در روده حرکت کند). با این حال، شرکت‌کنندگانی که بادام کامل مصرف می‌کردند، در مقایسه با سایر گروه‌ها، 1.5 برابر دفع بیشتر در هفته داشتند. این نتایج نشان می دهد که خوردن بادام می تواند برای مبتلایان به یبوست نیز مفید باشد.
آزمایش‌ها نشان داد که خوردن بادام کامل و آسیاب شده رژیم غذایی افراد را بهبود می‌بخشد و مصرف اسیدهای چرب تک‌اشباع، فیبر، پتاسیم و سایر مواد مغذی مهم را در مقایسه با گروه شاهد افزایش می‌دهد.

پروفسور ویلان افزود: ما فکر می کنیم این یافته ها نشان می دهد که مصرف بادام ممکن است به متابولیسم باکتریایی کمک کند، به گونه ای که پتانسیل تاثیرگذاری بر سلامت انسان را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.