معرفی بهترین لپتاپ های دانش آموزی سال 2023

با استفاده از لپتاپ‌های دانش آموزی، کودکان می‌توانند جزوه یادداشت کرده، فیلم‌های آموزشی مضاعف دیده و تکالیف خود را در آن انجام دهند.

بسیاری از ما با حمل کوله پشتی و کتاب‌های درسی سنگین بزرگ شده‌ایم اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، بچه‌ها می‌توانند با داشتن دستگاهی به اندازه یک دفتر، به مدرسه، موسسه‌های آموزشی و حتی کتابخانه بروند.

به گزارش تکناک، با استفاده از لپتاپ‌ های دانش آموزی، کودکان می‌توانند جزوه یادداشت کرده، فیلم‌های آموزشی مضاعف دیده و تکالیف خود را در آن انجام دهند.

بعد از همه گیری ویروس کرونا، استفاده از سیستم‌های دیجیتال مانند موبایل، تبلت و لپتاپ ارزان در بین دانش آموزان رونق گرفت و باعث پیشرفت آموزشی و تکیه بیشتر به تکنولوژی برای تحصیل شد.

تحقیقات متفاوتی در زمینه بهترین روش تدریس و درس خواندن برای یادگیری بهتر انجام شده است و هر کدام نتایج متفاوتی دارد. اینکه ماندگاری بیشتر مطالب با دست نویسی جزوه بیشتر است یا تایپ کردن، بسته به هر فرد متفاوت است؛ اما دانش آموزان با خرید لپتاپ ارزان، می‌توانند سر کلاس سریع‌تر عمل کرده، بهتر به درس گوش داده و هم زمان اطلاعات جانبی زیادی در مورد نکات مختلف ببینند.

در این مقاله ما به شما در انتخاب بهترین لپتاپ دانش آموزی و خرید مقرون به‌صرفه کمک خواهیم کرد. با تکناک همراه باشید.

خرید لپتاپ برای کلاس آنلاین

  • Lenovo Chromebook Flex 5
  • Acer Aspire 5
  • Lenovo Chromebook Duet
  • Acer Chromebook Spin 713
  • Microsoft Surface Go 2

در ادامه این مطلب در مورد مزیت هر کدام توضیح خواهیم داد.

مهم‌ترین نکته در انتخاب لپتاپ‌های دانش آموزی، قوی‌ترین پردازنده‌ها، کارت گرافیک قدرتمند یا مشخصات حداکثری مانند یک هارد دیسک بزرگ یا چندین گیگابایت رم نیست. چیزی که دانش آموزان واقعا به آن نیاز دارند یک لپتاپ سبک و قابل حمل، عمر بالای باتری، محکم و بادوام است.

صدها مدل لپ تاپ برای انتخاب و خرید وجود دارد که پیدا کردن بهترین آن برای شما، وقت گیر و پیچیده است. ما در این مقاله تعدادی از مناسب‌ترین لپ‌تاپ‌ها برای مدرسه آورده‌ایم تا فرایند بررسی، انتخاب و خرید شما آسان‌تر و ساده‌تر شود.

همانطور که گفتیم، تعداد زیادی لپ تاپ برای انتخاب وجود دارد و شاید لپ تاپ مد نظر شما، بین گزینه‌های پیشنهادی ما نباشد؛ بنابراین در ادامه مواردی که باید به آن هنگام انتخاب و خرید لپ تاپ توجه کنید را توضیح داده‌ایم.

نکات مورد توجه هنگام خرید لپتاپ‌های دانش آموزی

می‌دانیم که فهمیدن مشخصات یک لپ تاپ (laptop : foldable portable personal computer for mobile use) می‌تواند پیچیده، درک آن سخت و کاملا خسته کننده به نظر برسد؛ اما باید بدانید که مشخصات یک لپ تاپ، مهم ترین چیزهایی است که هنگام خرید یک کامپیوتر جدید باید به آن‌ها توجه کنید؛ اینگونه می‌توانید تشخیص دهید که این لپ تاپ دانشجویی، دانش آموزی یا حرفه‌ای برای بازی و گرافیک است.

درک اینکه به چه پردازنده‌ای مجهز است، نوع نمایشگر آن، میزان حافظه و … کلید انتخاب بهترین لپتاپ برای کودک شما است. گاها این اطلاعات و جزئیات پیچیده‌شان شما را در خود غرق کرده و از موضوع اصلی منحرف می‌کنند. در ادامه ما موضوعات مهمی که باید هنگام خرید به آن توجه کنید را تفکیک کرده و توضیح می‌دهیم.

پردازنده

همانطور که باید انتظار داشت، هرچه پردازنده (CPU) جدیدتر باشد، لپتاپ قدرت و عملکرد بهتری خواهد داشت. توصیه می‌کنیم لپ‌تاپ‌ هایی را انتخاب کنید که از تراشه‌های سری Core اینتل بهره می‌برند، چرا که این لپ‌تاپ‌ ها نسبت به سری اولیه Celeron توانایی بیشتری داشته و برای کارهای اساسی و مهم برای دانش آموزان مانند مرور عمومی وب، پخش ویدیو یا تایپ اسناد word به خوبی کار می‌کند.

صفحه نمایش

از آنجایی که فرزند شما احتمالاً از رایانه هم برای کار و هم برای بازی استفاده می‌کند، باید صفحه نمایش با کیفیت و با وضوح خوب داشته باشد. مدلی را انتخاب کنید که وضوح Full HD دارد، یعنی 1920 x 1080 پیکسل. هرچه این اعداد بزرگتر باشند، جزئیات تصویر روی صفحه نمایش بیشتر خواهد شد.

حافظه

دو نوع حافظه وجود دارد که باید هنگام خرید به آن‌ها توجه داشته باشید: RAM که اساساً حافظه کوتاه مدت بوده و هارد دیسک که حافظه بلند مدت رایانه شما است.

حافظه بلند مدت، مواردی را که می‌خواهید به مدت طولانی نگه و دسترسی داشته باشید، ذخیره می‌کند. SSD یا درایوهای حالت جامد (HDD) بسیار سریع‌تر و قابل اعتمادتر از ذخیره سازی eMMC هستند.

برای RAM، 4 گیگابایت مقدار پایه‌ای است که برای لپتاپ‌های دانش آموزی کافی بوده و معمولاً با آن عرضه می‌شوند. 8 گیگابایت رم حالت ایده آل برای این لپ‌تاپ (رايانه‌ی شخصی کوچک، سبک و قابل حمل) مناسب دانش آموزان است چرا که می‌توانند به راحتی چندین برنامه را به طور همزمان اجرا کنند و مهارت‌های خوبی را یاد بگیرند.

قابلیت اتصال

حتماً به هنگام خرید از پشتیبانی لپ تاپ از آخرین استانداردهای بی‌سیم Wi-Fi 6 و Bluetooth 5.0 اطمینان پیدا کنید. این ویژگی‌ها بسیار مهم هستند؛ چرا که لپ‌تاپ شما به‌طور یکپارچه با جدیدترین هدفون‌ها، بلندگوها جفت شده و از آخرین استانداردهای Wi-Fi پشتیبانی می‌کنند تا بتوانید سریع‌ترین و مطمئن‌ترین سرعت دانلود را دریافت کنید.

علاوه بر موارد فوق، باید به سیستم عامل لپ تاپ نیز توجه کنید. کروم‌بوک‌ها که اغلب ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌ها هستند، سیستم عامل ChromeOS دارند. این‌ها از مرورگر وب کروم به عنوان رابط اصلی لپ‌تاپ استفاده می‌کنند. اگر Chromebook بخرید، فرزندتان از برنامه‌های مبتنی بر وب مانند Google Docs برای ایجاد کار خود استفاده می‌کند که سپس به صورت آنلاین ذخیره می‌شود. لپ‌تاپ‌ های کروم همچنین می‌توانند برنامه‌های اندرویدی منتخب را دانلود کنند، اما اغلب مقدار کمتری فضای ذخیره‌سازی داخلی دارند؛ بنابراین قیمت پایین‌تری دارند.

سایر لپتاپ‌های دانش آموزی با ویندوز 10 در حالت S عرضه می‌شوند؛ شما فقط می‌توانید برنامه‌ها را از فروشگاه مایکروسافت نصب کنید. با این حال، می‌توانید به صورت رایگان به نسخه کامل ویندوز 10 ارتقا دهید. به این ترتیب، می‌توانید طیف وسیع‌تری از برنامه‌ها را دانلود کنید.

در نهایت، لپ‌تاپ‌ های اپل سیستم‌عامل OS X را اجرا می‌کنند که یک سیستم عامل تمیز و آسان برای استفاده بوده و نسبت به دیگر بپ‌تاپ‌ها گران‌تر است. اگر لپ‌تاپ صفحه‌نمایش لمسی می‌خواهید که دو کاره بوده و می‌توان از آن به عنوان تبلت نیز استفاده کرد، باید لپ‌تاپ Chromebook یا Windows را انتخاب کنید زیرا مک‌بوک‌ها صفحه‌نمایش لمسی ندارند.

فرقی ندارد دنبال چه سیستمی باشید، ما به شما در انتخاب لپتاپ‌ های دانش آموزی با بودجه مدنظر خود کمک می‌کنیم.

Lenovo Lenovo Chromebook Flex 5:یکی از بهترین لپتاپ‌های دانش آموزی

مزایا

  • پورت‌های USB-C در دو طرف برای شارژ
  • حرفه‌ای
  • صفحه نمایش لمسی با پشتیبانی از قلم

معایب

  • روشنایی و کیفیت صفحه نمایش متوسط است

اطلاعات کلی

پردازنده

  • نسل دهم اینتل Core i3 (دو هسته‌ای)

صفحه نمایش

  • صفحه نمایش لمسی 13 اینچی Full HD

حافظه

  • 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت eMMC

قابلیت اتصال

  • Wi-Fi 6، دو پورت USB-C، پورت USB-A

عمر باتری

  • 10 ساعت

Lenovo’s Chromebook Flex 5 لپ تاپ مورد علاقه ما برای بچه‌ها است. به دلیل نوسان قیمت‌ها نمی‌توانیم قیمت دقیق آن‌ها را مشخص کنیم؛ قیمت آن به دلار را می‌توانید از سایت آمازون چک کنید. این سیستم به کاربران یک طراحی براق، صفحه نمایش لمسی 360 درجه و یک صفحه کلید دارای نور پس زمینه برای جلسات تکالیف اواخر شب ارائه داده و بسیار قابل حمل است. (وزن آن کمتر از 3 پوند است.)

Lenovo’s Chromebook Flex 5 مجهز به دو درگاه USB-C، یک درگاه USB-A، یک هدفون و یک کارت MicroSD است.

وب کم آن دارای یک محافظ حریم خصوصی است که باعث آرامش خاطر می‌شود. یک سنسور اثر انگشت برای ورود به سیستم تعبیه شده و از صفحه لمسی با قلم نیز می‌توان استفاده کرد که قطعاً برای یادداشت کردن مفید خواهد بود. پلتفرم OS Chrome Google از برنامه‌های Android پشتیبانی می‌کند.

بهترین لپ تاپ سیستم عامل ویندوز برای بچه‌ها

AcerAspire 5

مزایا

  • حرفه‌ای
  • مجهز به درگاه‌های اترنت و HDMI
  • پردازنده قدرتمند

معایب

  • فاقد صفحه لمسی است

اطلاعات کلی

تراشه

  • Wi-Fi 6، دو درگاه USB-C، درگاه USB-A

صفحه نمایش

  • صفحه نمایش IPS 15.6 اینچی Full HD

حافظه

  • 4 گیگابایت رم، 128 گیگابایت SSD

اتصال

  • Wi-Fi 6 ، Port USB-C، سه درگاه USB-A ، HDMI، بندر اترنت

عمر باتری

  • 5 ساعت

اگر به دنبال یکی از مقرون به صرفه‌ترین لپتاپ‌ های دانش آموزی هستید، Acer Aspire 5 یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما است. با توجه به قیمت آن، طراحی خوب، مشخصات سخت افزاری به روز و عملکرد مناسبی دارد.

Acer Aspire 5 عمر باتری خوبی داشته و کفاف یک روز مدرسه را می‌دهد. به علاوه، دارای یک پوشش آلومینیومی و یک صفحه کلید دارای نور پس زمینه است. از آنجا که مبتنی بر ویندوز 10 است، در مقایسه با Chromebooks با قیمت مشابه، یک اکوسیستم برنامه گسترده‌تری دارد.

 

Lenovo Chromebook Duet

مزایا

  • کیبرد جدا شونده
  • عمر باتری 11 ساعته

معایب

  • بدنه محکمی ندارد

اطلاعات کلی

پردازنده

  • پردازنده MediaTek Helio P60T (هشت هسته ای)

صفحه نمایش

  • صفحه نمایش 10.1 اینچی Full HD IPS

حافظه

  • 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت eMMc

قابلیت اتصال

  • Wi-Fi 5، پورت USB-C، پین های پوگو پنج نقطه ای

عمر باتری

  • 10 ساعت

Lenovo Chromebook Duet نه تنها یکی از  بهترین لپتاپ‌های دانش آموزی برای استفاده کودکان است، بلکه بهترین Chromebook ارزانی است که می‌توانید بخرید. این کامپیوتر دو در یک، دارای صفحه کلید جداشدنی است، یعنی می‌توانید از آن هم به عنوان تبلت و هم لپ تاپ استفاده کنید.

این سیستم دارای یک پوشش پارچه‌ای قابل تنظیم منحصر به فرد است که از آن در برابر ضربه و افتادن روی سطوح محافظت می ‌ند. این روکش حتی دارای یک پایه است که به راحتی می‌توان Duet را برای تماشای YouTube یا تماس‌های ویدیویی نگه داشت.

صفحه نمایش لمسی 10.1 اینچی Chromebook Duet شفاف و روشن است. به علاوه، صفحه کلید همراه آن برای نوشتن مقالات کلاس مفید خواهد بود. اگرچه این رایانه یکی از قدرتمندترین یا به‌روزترین پردازنده‌ها را ندارد، اما همچنان برای مرور وب، استفاده از رسانه‌های اجتماعی، پاسخ دادن به ایمیل یا انجام کارهایی نظیر ویرایش عکس، به اندازه کافی سریع است.

برای والدینی که به دنبال یک کروم بوک ارزان قیمت هستند که کمتر شبیه تبلت و بیشتر شبیه لپ تاپ باشد، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

بهترین Chromebook برای کودکان: Acer Chromebook Spin 713

با استفاده از لپتاپ‌های دانش آموزی، کودکان می‌توانند جزوه یادداشت کرده، فیلم‌های آموزشی مضاعف دیده و تکالیف خود را در آن انجام دهند.

مزایا

  • نمایشگر عالی
  • داشتن پورت همه کاره

معایب

  • فاقد حسگر اثر انگشت

اطلاعات کلی

پردازنده

  • نسل دهم اینتل Core i3 (دو هسته‌ای)

صفحه نمایش

  • 5 اینچی 2K IPS

حافظه

  • 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت SSD

قابلیت اتصال

  • Wi-Fi 6، دو پورت USB-C، یک پورت USB-A، HDMI

عمر باتری

  • 10 ساعت

مدل پایه این مدل از لپتاپ‌های دانش آموزی شامل جدیدترین پردازنده Core i5 اینتل، 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی حالت جامد NVMe است که در کنار هم آن را به طور قابل توجهی قدرتمندتر از سایر لپتاپ‌ های دانش آموزی می‌کند.

دو پورت USB-C، یک جک USB-A، یک جک هدفون، یک اسلات MicroSD و حتی یک جک HDMI دارد که این روزها برای لپ‌تاپ‌ های باریک به یک چیز کمیاب تبدیل شده است. حتی اگر فرزندتان در مدرسه راهنمایی، دبیرستان یا در آستانه ورود به دانشگاه است، این Chromebook جواب نیازهای او را می‌دهد.

بهترین لپتاپ‌های دانش آموزی برای بچه‌های بزرگتر

Microsoft Microsoft Surface Go 2

با استفاده از لپتاپ‌های دانش آموزی، کودکان می‌توانند جزوه یادداشت کرده، فیلم‌های آموزشی مضاعف دیده و تکالیف خود را در آن انجام دهند.

مزایا

  • حرفه‌ای
  • وب کم شفاف
  • فوق العاده سبک و قابل حمل

معایب

  • کیبورد به صورت جداگانه فروخته می‌شود

اطلاعات کلی

پردازنده

  • Chip Intel Pentium Gold 4425Y (دو هسته ای)

صفحه نمایش

  • لمسی Pixelsense 10.5 -inch با 1،920 x 1،280 پیکسل را نمایش دهید

حافظه

  • 4 گیگابایت رم ، 64 گیگابایت ذخیره سازی EMMC

اتصال

  •  Wi-Fi 6 ، USB-C ، درگاه اتصال Surface ، شکاف کارت microSD

عمر باتری

  • 10 ساعت

Microsoft Surface Go 2 یکی از بهترین لپتاپ‌های دانش آموزی 10.5 اینچی است که مبتنی بر ویندوز 10 بوده و به علت داشتن وبکم قوی، بهترین انتخاب برای شرکت در کلاس‌های آنلاین است.

کدام برند لپ تاپ بهترین است؟

  • Lenovo
  • Dell
  • Acer
  • Asus
  • MSI
  • Microsoft Surface
  • Razer

آیا برای خرید لپتاپ دانش آموزی، سخت افزار قوی نیاز است؟

خیر. برای انجام کارهای معمولی مدرسه یا حتی دانشگاه و انجام تمرینات و تکالیف، از لپ‌تاپ‌ های ساده با سخت افزار معمولی و ارزان قیمت می‌توان استفاده کرد.

قیمت لپتاپ دانش آموزی و دانشجویی چقدر است؟

قیمت این لپ تاپ‌ها از 10 میلیون تومان حداقل شروع می‌شود و به دلیل نابسامانی اقتصادی نمی‌توان قیمت دقیقی را برای آن‌ها اعلام کرد.

چطور لپ تاپ مناسب خود را انتخاب کنم؟

  • بودجه خود را مشخص کنید.
  • سیستم عامل مورد نیاز خود را مشخص کنید.
  • اطلاعات پردازنده و رم هر سیستم را بررسی کنید.
  • فضای ذخیره سازی و کارت گرافیک مورد نیاز خود را مشخص کنید.
  • عمر باتری‌های آن‌ها را بسنجید.
  • در صورت نیاز، سبک و قابل حمل بودن آن را در نظر بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.