نسخه بتا اندروید ۱۴ منتشر شد

نسخه بتا اندروید ۱۴ منتشر شد

گوگل با راه اندازی رسمی برنامه اندروید 14 بتا باعث هیجان زدگی بسیاری از کاربران اندرویدی شده است.

به گزارش تکناک، این نسخه بتا در حال حاضر برای دستگاه‌های واجد شرایط پیکسل، از پیکسل 4a تا پیکسل ۷ پرو در دسترس است. با این حال، نسخه بتا اولیه ممکن است ناپایدار و نامناسب برای استفاده به عنوان یک دستگاه روزمره باشد.

قبل از پرداختن به جزئیات برنامه نسخه اندروید ۱۴ بتا، درک نکات و ملاحظات آن برای کاربران پیکسل ضروری است. طبق هشدار گوگل، اولین نسخه بتا ممکن است بسیار ناپایدار باشد. به همین دلیل، کاربرانی که برای استفاده روزمره به دستگاه پیکسل خود متکی هستند، نباید آن را دانلود کنند. همچنین توصیه دیگر انتظار برای انتشار نسخه باثبات قبل از نصب نسخه بتا در دستگاه اصلی خود است.

همچنین، اعضای برنامه بتا QPR3 اندروید ۱۳، به راحتی می توانند بدون پاک کردن داده های دستگاه خود به نسخه بتا 1 اندروید ۱۴ بروند. این انتقال یکپارچه امکان بررسی آخرین ویژگی ها و پیشرفت ها را برای کاربران فراهم می‌کند.

با این حال، ممکن است در نسخه‌های بعدی، هنگام انتقال از نسخه بتا QPR3 به بتا اندروید ۱۴ (سیستم‌عامل موبایل ساخت شرکت گوگل)، پاک کردن داده‌های دستگاه پیکسل لازم باشد.

نحوه دانلود نسخه اندروید ۱۴ بتا 

در صورت تمایل به ثبت نام در برنامه اندروید 14 بتا، راهنمای گام به گام  آن به صورت زیر است:

  • از وب سایت رسمی درgoogle.com/android/beta دیدن کنید.
  • روی دکمه “View your eligible devices” کلیک کنید.
  • دستگاه پیکسل واجد شرایط خود را انتخاب کنید.
  • برای ثبت نام در برنامه بتا، روی کادر ” Opt in” کلیک کنید.
  • در دستگاه پیکسل خود، به SettingsSystem > System update بروید.
  • دستورالعمل های روی صفحه برای نصب به روز رسانی نسخه بتا 1 اندروید ۱۴ را دنبال کنید.

اگر در حال حاضر عضو برنامه QPR3 Beta هستید، قبل از پیوستن به برنامه Android ۱۴ (open-source operating system for mobile devices created by Google) بتا از آن انصراف دهید. با این حال، در صورت تصمیم برای انصراف برنامه QPR3 Beta و انتقال مستقیم به برنامه اندروید ۱۴ بتا ، مجبور به پاک کردن داده‌های گوشی خود در اولین نسخه بتا نخواهید بود. یعنی می‌توانید بدون از دست دادن داده‌ها، به جدیدترین ویژگی‌ها و پیشرفت‌ها به‌طور یکپارچه دست پیدا کرده و آنها را بررسی کنید.

ویژگی های جدید اندروید 14 بتا

برنامه بتا اندروید ۱۴ شامل مجموعه‌ای هیجان انگیز از ویژگی ها و پیشرفت های جدید طراحی‌شده به منظور بهبود تجربه کاربر و سهولت جابجایی در دستگاه می‌شود. از جمله موارد قابل توجه در این نسخه می‌توان به  قابلیت پیش‌بینی ژست بازگشت اشاره کرد، با این قابلیت هنگام تکمیل ژست بازگشت به عقب، پیش‌نمایشی از مقصد به کاربر با هدف رابط بصری تر و کارآمدتر نمایش داده می‌شود.

علاوه بر این، با اصلاح Share Sheet این صفحه به همراه اقدامات برنامه در بالای صفحه قرار می‌گیرد و دسترسی سریع و آسان برای انجام کارآمدتر کارها را فراهم می کند. با توجه به ماهیت نسخه بتا، برخی از برنامه ها ممکن است به درستی کار نکنند و عمر باتری را نیز تحت تاثیر قرار دهند. کاربران باید برای مشکلات احتمالی آماده باشند و قبل از نصب نسخه بتا بر روی دستگاه های خود، این موارد را در نظر بگیرند.

تاریخ انتشار اندروید 14

نسخه عمومی نهایی اندروید 14 در ماه آگوست و پس از پایان دوره آزمایش بتا در دسترس خواهد بود. هنگامی که گوگل نسخه عمومی را منتشر کند، کاربران می‌توانند گوشی‌های خود را بدون حذف داده‌های دستگاه ارتقا دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram