نگرانی یوتیوب از محبوبیت روزافزون Shorts

نگرانی یوتیوب از محبوبیت روزافزون Shorts

منابع داخلی نشان می‌دهند که درآمد تبلیغاتی یوتیوب از ویدیوهای بلند، به دلیل محبوبیت Shorts، تحت تأثیر قرار گرفته است.

به گزارش تکناک، تیک‌تاک یکی از اولین برنامه‌ها بود که محتوای ویدیویی کوتاه را محبوب کرد و به سرعت محتوای مشابه در سایر پلتفرم‌های بزرگ مانند Youtube قرار گرفت.

بدون شک Youtube یکی از بهترین برنامه‌های سرگرمی است، اما گزارشی بر اساس اطلاعات داخلی نشان می‌دهد که مدیریت نگران است که ویدیوهای کوتاه در  Youtube Shorts در حال حاضر از محتوای بلندمدتی که Youtube سال‌ها در آن موفق بود، فراتر ‌رود و بر روی سودآوری شرکت تأثیر می‌گذارد.

روزنامه Financial Times می گوید که Youtube، منبع درآمد عمده خود یعنی درآمد تبلیغاتی حاصل از ویدیوهای بلندمدت خود را به دلیل محبوبیت Shorts در معرض خطر می بیند. شاخص‌های داخلی نشان می‌دهند که برخی از برندها به جستجوی همکاری‌ها برای محتوای Shorts پرداخته و بینندگان کمتر علاقه‌مندی نشان می‌دهند.

می‌توان عدم علاقه بینندگان به ویدیوهای سنتی را به آسانی نسبت به Shorts تشخیص داد. برای تماشای Shorts نیاز به دقایق کمتری و تعهد زمانی کمتری در هر ویدیو است. سازندگان به Financial Times گفتند که Shorts برای مخاطبان راحتتر هستند و این موضوع به جذب مخاطبان کمک می‌کند. علاوه بر این، Shorts با طراحی متمرکز بر دستگاه‌های همراه، و به خصوص با استفاده از Youtubeدر تلفن‌های هوشمند، شیوه‌ اولویت‌بندی شده است. زیرا برای تماشای کلیپ بعدی Shorts، کافی است صرفاً یک لمس ساده صورت گیرد. یکی از کارمندان Youtube مقایسه‌ای بین ویدیوهای سنتی Youtube و خواندن کتاب با تمرکز و زمان در اختیار دارد.

Shorts هرگز برای رقابت با محتوای معمولی Youtubeطراحی نشده‌ و این در تقسیم درآمد تبلیغاتی مشهود است؛ Youtubeسازندگان را با 55% از درآمد تبلیغاتی ویدیوهای معمولی و 45% از شورت‌ها پاداش می‌دهد. با این حال، سازندگان نیز به طور قابل توجهی از معاملات با برندها درآمد کسب می‌کنند، که به برندها امکان می‌دهد در انتخاب نوع محتوا که می‌خواهند تبلیغ کنند، دخالت داشته باشند. علاوه بر این، ساختن ویدیوهای بلندمدت برای سازندگان نیاز به تلاش بیشتری دارد و نیازمند بیشترین زمان برای تحقیق، ضبط، ویرایش و بارگذاری است.

اما این مسئله تنها به سازندگان و بینندگان بستگی ندارد. خود Youtube با ارائه تمام ابزارهای لازم برای ساخت Shorts به سازندگان نقشی در ایجاد این وضعیت دارد. گزارشات حاکی است که کمتر از 10% از سازندگان از این ابزارها استفاده می‌کنند و این در حالی است که کارکنان Youtube اعتراف می‌کنند که محتواهایی که علامت تیک‌تاک دارند را کاهش می‌دهند. Youtube همچنین سعی کرده است محتوای Shorts را حتی در پلتفرم‌هایی که بهینه نیستند، مانند تلویزیون، محبوب کند.

اکنون، شرکت از این خطرات محتوای کوتاه آگاه است، اما باید به حمایت از آنها ادامه دهد تا مرتبط بماند. گفته می‌شود، باید راه‌هایی برای کاهش تأثیر بر درآمد شرکت مانند کسب درآمد تهاجمی از Shorts، یا چرخاندن آن به برنامه جداگانه‌اش وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram