هدفون هدایت استخوانی چگونه کار می کند؟

هدفون هدایت استخوانی همان‌قدر که منحصربه‌فرد است، ممکن است برای افراد ناآشنا یک حقه به نظر برسند، به خصوص اینکه این هدفون ها به ندرت به خوبی هدفون‌های بی‌سیم موجود در بازار هستند.

به گزارش تکناک، هدفون‌های هدایت استخوانی کاربردهای خاص خود را دارند؛ هر مدل در بین هدفون های هدایت استخوانی برای حل مشکل خاصی طراحی شده اند، بخشی از آن برای دونده ها، شناگران یا ورزشکاران سه گانه است. حتی این هدفون ها دارای مدل هایی برای استفاده در محل کار هستند.

به هر حال، استفاده از هدفون هدایت استخوانی تجربه ای است که برای عادت به آن نیاز به زمان دارید. گذشته از این ها،  از روش کاملاً متفاوتی برای رساندن موسیقی از یک فایل MP3 یا Spotify به قشر شنوایی مغز شما استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید:

نحوه عملکرد هدفون هدایت استخوانی

بیشتر ایرپاد ها و هدفون های گوشی از درایورها برای ایجاد امواج صوتی استفاده می کنند. این موج های صوتی از طریق کانال گوش به سمت پشت گوش منتقل می شوند تا با ضربه زدن و لرزش غشاء گوش، وارد گوش داخلی و سپس به مغز شود.

به‌علاوه، هدفون های هدایت استخوانی از مبدل ها استفاده می کنند که روی استخوان‌های پشت گوش قرار دارند به طوری که گوش بیرونی کاملاً بدون لمس باز می‌ماند و استخوان گونه را می لرزاند. کاری که انجام می دهد این است که مجرای گوش و پرده گوش را به طور کامل دور می زند و راهی پیدا می کند تا امواج صوتی را از طریق استخوان‌ها به جمجمه و سپس به گوش داخلی، به ویژه حلزون گوش، منتقل می‌کند و در نهایت به مغز می‌رساند. این عمل، به صورت کاملاً جایگزین با کانال گوش و غشاء گوش انجام شده و به این شکل امواج صوتی در طول راه، البته با کمی تغییر در فرکانس، به مغز می‌رسند.

مزایا و معایب آن چیست؟

به دلیل اینکه هدفون هدایت استخوانی به طور فیزیکی استخوان‌های شما را لرزانده و امواج صوتی را منتقل می کنند، استفاده از آن‌ها در اولین بار ممکن است یکم ناخوشایند باشد. علاوه بر این، با افزایش حجم صدای آن‌ها، احتمال خطر بروز آسیب شنوایی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند، اما وقتی حجم صدای آن‌ها بیش از حد زیاد می شود، ممکن است نوعی لرزش یا سرگیجه برای شما به وجود آید. به علاوه، هدفون های سنتی هنوز به طور کلی بهترین صدا را تولید می کنند.

پس اگر هدفون های هدایت استخوانی می تواند تجربه ای ناراحت کننده را هنگام گوش دادن به موسیقی بوجود آورند، چرا باید از آن‌ها استفاده کرد؟ مانند سایر هدفون ها، شما با حجم صدا، مشکلی ندارید و این هدفون ها زندگی را برای افرادی با اختلال شنوایی آسان‌تر می کنند. این  بخصوص برای افرادی که آسیب یا مشکلی قبل از حلزون گوش دارند مفید است. در واقع، این هدفون های هدایت استخوانی مانند سمعک ها به عنوان کمک های شنوایی نیز کار می کنند.

برای چه کاری باید از هدفون هدایت استخوانی استفاده کنید؟

اگر به هدفون هدایت استخوانی نگاه کرده باشید احتمالا متوجه شده اید که بیشتر هدفون ها هدفی فراتر از جبران کم شنوایی دارند . بیشتر مدل‌ها برای ورزش‌هایی تبلیغ می‌شوند که در آن‌ها هدایت استخوانی با ارائه مزیتی نسبت به هدفون‌های سنتی می‌تواند مفید باشد. به عنوان مثال، طراحی فوق‌العاده سبک و گوش باز آن‌ها، استفاده از آن‌ها را برای دویدن در مسافت‌های طولانی نسبتاً ایده‌آل می‌کند، زیرا لازم نیست نگران عرق کردن گوش‌ها در مسیر یا بیرون آمدن هدفون از گوش خود باشید.

داشتن هدفون هدایت استخوانی روی سر شما بیشتر شبیه به داشتن عینک آفتابی در پشت سر است. چیزی که به این تجربه لطمه نمی‌زند، این است که آن‌ها با گوش خارجی شما تماس ندارند، می‌توانید به طور کامل از فضای پیرامون خود آگاه باشید، تقریباً انگار که هدفون به گوش شما نیست.

شناگران همچنین از هدفون‌های هدایت استخوانی استفاده می‌کنند. با این حال، برای بهترین نتیجه در زیر آب، شما باید آن‌ها را با گوش‌بند استفاده کنید، این واقعیت که آنها مستقیماً به گوش داخلی می روند به این معنی است که آب مانع از شنیدن موسیقی شما نمی شود. همچنین، ورزشکاران سه‌گانه که به چیزی نیاز دارند که با شنا، دویدن و دوچرخه‌سواری با همان کارایی بتواند سازگار باشد، تنها چیزی شبیه به هدفون هدایت استخوانی H2O Audio Tri Multi-Sport را برای ادامه دادن دارید. هدفون‌های سنتی در اینجا قادر به پیشرفت نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.