همه چیز درباره نسل دهم آیپد

آیپد نسل جدید

شایعه شده است که اپل در حال آماده شدن برای نسل دهم آیپد در اواخر سال جاری میلادی است.

به گزارش تک ناک، با نزدیک شدن به پاییز، ما بیشتر در مورد این مدل جدید آیپد می شنویم.انتظار می رود آی پد نسل جدید با سخت افزار بهتر و طراحی جدید عرضه شود.

تراشه A14 Bionic
در حالی که آیپد نسل نهم کنونی از تراشه A13 Bionic بهره می‌برد و در ابتدای سال جاری میلادی عرضه شد از تراشه A14 Bionic بهره می‌برد.
این اطلاعات برای اولین بار توسط 9to5Mac فاش شد، که از منابع آگاه شنیده است که J272 – که نام رمز داخلی آی پد جدید است. آیپد های نسل بعدی احتمالا با تراشه A14 Bionic که همان تراشه استفاده شده در iPhone 12 و iPad Air 4 عرضه می شوند.

جهش کارکرد از تراشه A13 به تراشه A14 عجیب نیست. تراشه A14 Bionic در مقایسه با A13 Bionic، حدود 30 درصد بهتر عمل می کند. البته بهبود عملکرد برای کاربرانی که از مدل‌های قدیمی‌تر آی‌پد استفاده میکنند، بیشتر چشمگیرخواهد بود. ناگفته نماند که داشتن یک تراشه جدیدتر به آی‌پد جدید کمک می‌کند تا دوام بیشتری داشته باشد زیرا به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری بیشتری را شامل می شود.
متأسفانه، اگر این مدل iPad قرار است با حافظه رم بیشتری عرضه نشود، احتمالاً Stage Manager را پشتیبانی نخواهد کرد. این ویژگی که با iPadOS 16 معرفی شده است چندوظیفه واقعی را در iPad فعال می کند.این ویژگی به کاربران اجازه می دهد پنجره چندین برنامه را به طور همزمان باز کنند. همچنین کاربران میتوانند iPad را به یک صفحه نمایش خارجی متصل کنند.

در iPad Air 4 و iPhone 12، تراشه A14 Bionic با 4 گیگابایت رم عرضه شد. اما تراشه M1 (که اپل می گوید برای فعال کردن Stage Manager لازم است) دارای 8 گیگابایت رم است.

قابلیت پشتیبانی 5G

آیپد 5G

تقریباً تمام مدل‌های آیفون و آی‌پد که در حال حاضر توسط اپل فروخته می‌شوند، از 5G پشتیبانی می‌کنند. با این حال، نسخه های از آیپد نسل نهم که با از سیم کارت استفاده می کنند همچنان به اتصال LTE محدود می شوند. آی‌پد های نسل دهمی که از سیم کارت عرضی پشتیبانی میشوند احتمالا با قیمت بالاتر و با قابلیت اتصال به شبکه 5G عرضه خواهند شد.
شایان ذکر است که اپل نسخه‌های مختلف آی‌پد را با Wi-Fi و Wi-Fi + Cellular می‌فروشد، بنابراین انتظار نداشته باشید که 5G در مدل پایه آی‌پد جدید در دسترس باشد.

پشتیبانی از درگاه USB-C

پشتی بانی از USB-C

یکی از محتمل ترین تغییراتی که در آی پد پایه وجود دارد، تغییر درگاه اتصال از Lightning به USB-C باشد. آی‌پد سطح پایه تنها مدل آی‌پدی است که هنوز به جای استاندارد USB-C، که اکنون در تمام محصولات سری مک در دسترس است، از درگاه اتصال لایتنینگ که مختص محصولات اپل است استفاده میکند.
داشتن USB-C امکانات زیادی را برای کاربران iPad فراهم میکند، زیرا سرعت انتقال این درگاه اتصال بیشتر است و طیف گسترده تری از تجهیزات جانبی پشتیبانی می کند.
با در نظر گرفتن این موضوع، آیفون‌ها تنها دستگاه‌های اپل (علاوه بر تعدادی لوازم جانبی) خواهند بود که درگاه اتصال لایتنینگ را در حال حاضر حفظ می‌کنند.

طراحی جدیدطراحی جدید آیپد

از آنجایی که انتظار می‌رود آی‌پد نسل جدید با درگاه USB-C عرضه شود، احتمالا بر اساس آخرین مدل‌های iPad Air، iPad mini و iPad Pro طراحی جدید و مدرن‌تری خواهد داشت. به هر حال، قلم نسل اول اپل با درگاه لایتنینگ شارژ می شد، اما قلم نسل دوم باری شارژ شدن به کناره آی‌پد به صورت مغناطیسی متصل می‌شود.

تصاویر طراحی که در اوایل این ماه به بیرون درز کرد کاملا مشابه سایر مدل های آی پد با لبه های صاف بود . احتمالا آی پد جدید کمی نازک تر از آی پد فعلی خواهد بود.

جالب اینجاست که برجستگی دوربین پشتی (که برای اولین بار برای آی‌پد پایه عرضه میشود) به جای اینکه شبیه دوربین آی‌پد ایر و آی‌پد مینی باشد، شبیه به آیفون X و XS است. رندرها ماژول دوربین را با یک لنز و میکروفون پشتی که به صورت عمودی هم سطح شده است نشان می دهد.

صفحه نمایش

با وجود طراحی جدید، آی پد نسل دهم ممکن است با نمایشگر جدیدی عرضه نشود. بر اساس همان رندرهایی که در اوایل این ماه به بیرون درز کرد، آی پد جدید همان صفحه نمایش مستطیلی شکل را با حاشیه های ضخیم و دکمه خانه با Touch ID حفظ خواهد کرد.

اگرچه این ممکن است بسیار دور ازانتظاربه نظر برسد، اما غیر عادی نیست .اضافه کردن صفحه نمایش Liquid Retina (به این آی‌پد قیمت آن را گران‌تر می‌کند. اما می توان انتظار افزایش جزئی در اندازه نمایشگر از 10.2 به 10.5 اینچ را داشت.

قیمت و در دسترس بودن

در حال حاضر اپل آیپد نسل نهم را با قیمت 329 دلار به فروش می رساند. با این حال، به دلیل تورم و با توجه به گران شدن چندین محصول اپل، ممکن است این شرکت برای اولین بار قیمت آی‌پد پایه را افزایش دهد.

ظرفیت های ذخیره سازی نسل جدید احتمالا مانند نسل فعلی باقی می ماند: 64 گیگابایت و 256 گیگابایت. مشخص نیست که آیا اپل رنگ‌های جدیدی را فراتر از خاکستری فضایی و نقره‌ای به آی‌پد نسل دهم اضافه می‌کند یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.