رونمایی علی بابا از  ChatGPT چینی

شرکت Alibaba Cloud یک مدل‌ هوش مصنوعی مولد جدید شبیه به ChatGPT را معرفی کرد که به زبان چینی و انگلیسی تسلط دارد. این محصول Alibaba در آینده با نام Tongyi Qianwen، در تمامی برنامه‌های تجاری به کار گرفته خواهد شد.

به گزارش تکناک، شرکت Alibaba در بیانیه خود اعلام کرد: این مدل هوش مصنوعی به مشتریان و توسعه‌دهندگان نیز ارائه خواهد شد و امکان ایجاد مدل‌های زبان بزرگ سفارشی‌سازی‌شده برای رفع نیازهای فردی را فراهم خواهد کرد.

دانیل ژانگ، مدیرعامل Alibaba در بیانیه‌ای گفت: در حال حاضر در یک نقطه عطف مهم قرار داریم که هدایت توسط هوش مصنوعی مولد و محاسبات ابری صورت می‌گیرد. در این شرایط، کسب و کارها در هر صنعتی شروع به پذیرش تحولات هوشمند می‌کنند تا بتوانند در رقابت با رقبای خود پیشی گیرند.

هوش مصنوعی مولد با راه اندازی ChatGPT در ماه نوامبر، توجه عموم را به خود جلب کرد. این ربات چت بر اساس یک موتور قدرتمند هوش مصنوعی ساخته شده است و  می تواند نرم افزار بنویسد، مکالمه داشته باشد و شعر بسازد. مایکروسافت از بنیاد فناوری ChatGPT، GPT-4، برای تقویت نتایج جستجوی Bing، نوشتن ایمیل و کمک به تهیه محتوا استفاده می کند.

از زمان اعلام پیشرفت چشمگیر ChatGPT، شرکت‌های فناوری بزرگ به شدت درگیر سرمایه‌گذاری بر روی این پیشرفت شده‌اند. به عنوان مثال، مایکروسافت اعلام کرده است که با همکاری OpenAI  برای بهبود موتور جستجوی Bing خود از فناوری ChatGPT استفاده خواهد کرد. همچنین، گوگل نیز با معرفی رقیبی برای ChatGPT به نام Bard، به این جریان واکنش نشان داده است.

همه ربات‌های چت هوش مصنوعی یکسان ساخته نشده‌اند. عماد خان از CNET به منظور تشخیص کارامدی و قابلیت‌های این مدل‌های اولیه هوش مصنوعی، آنها را مورد آزمایش قرار داد و پاسخ‌های آن‌ها را مقایسه کرد. وی دریافت که ChatGPT بهترین نتایج را به ارمغان می‌آورد و پاسخ‌های وی نسبت به پاسخ‌های Bing و به‌ویژه Bard شباهت بیشتری به انسان دارد.

به گفته این شرکت، مدل هوش مصنوعی Alibaba در ابتدا در دو سرویس مختلف به نام‌های DingTalk و Tmall Genie به کار خواهد رفت.  DingTalk یک نرم افزار همکاری محل کار و Tmall Genie یک بلندگوی هوشمند دستیار صوتی است که توسط شرکت علی بابا تولید شده است. این مدل هوش مصنوعی با این دو سرویس ادغام خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.