ورود هوش مصنوعی GPT-4 به آفیس

مایکروسافت اعلام کرد به زودی دسترسی به هوش مصنوعی GPT-4 به صورت «Copilot» در برنامه های آفیس میسر خواهد شد.

مایکروسافت اعلام کرد به زودی دسترسی به هوش مصنوعی GPT-4 به صورت «Copilot» در برنامه آفیس میسر خواهد شد.

به گزارش تکناک، مایکروسافت گام بعدی خود را برای توسعه نرم افزار‌های آفیس  با جدیدترین فناوری هوش مصنوعی OpenAI، GPT-4 اعلام کرده است.

برنامه‌های معروف آفیس مایکروسافت با قابلیت جدیدی با عنوان «Copilot» و با دسترسی به GPT-4 به منظور کمک به کاربران در انجام کارهایی مانند نوشتن کل اسناد، خلاصه سازی جلسات، بررسی نقاط عطف و تجزیه و تحلیل استراتژی ریسک یک پروژه و موارد دیگر به‌روز می‌شوند.

ساتیا نادلا مدیرعامل شرکت اخیرا با امیلی چانگ از بلومبرگ ملاقات کرد و چشم انداز شرکت برای مایکروسافت آفیس را شرح داد. در ماه‌های آینده، Word، PowerPoint، Excel و Outlook با جدیدترین فناوری OpenAI به‌روزرسانی و از دستیار جدید Copilot AI بهره‌مند می‌شوند.

دستیارهای مجهز به هوش مصنوعی به نام Copilot قادر به تولید اسناد کامل، ایمیل ها و اسلایدها از دانش کسب‌شده نرم‌افزار از طریق اسکن فایل های شرکتی و گوش دادن به تماس های کنفرانس خواهند بود. این فناوری در ماه‌های آینده رونمایی خواهد شد و مایکروسافت در حال آزمایش آن با 20 شرکت، از جمله هشت شرکت Fortune 500 (بدون ذکر نام آنها) است.

نادلا این اقدام را “گام مهم بعدی برای ارائه آن در ابزارهای مورد استفاده روزانه در کار” نامید. او افزود: من معتقدم فناوری جدید به مردم در ایجاد محتوا و اسناد عالی، پاورپوینت‌ها و هنر برتر و انجام کارهای پیشرفته‌ای مانند تحلیل پیچیده با استفاده از درخواست‌هایی به زبان طبیعی کمک خواهد کرد.

بخش دیگری از این ادغام، ارائه اپلیکیشنی به نام Business Chat، به منظور عمل به عنوان یک ربات چت ترکیبی و دستیار خواهد بود.

با استفاده از پرس‌و‌جوهای ساده انگلیسی، می‌توان از آن درخواست تهیه خلاصه از یک جلسه اخیر، بررسی نقاط عطف آینده یک پروژه ، تهیه فهرست خطرات یک استراتژی برنامه‌ریزی‌شده و پیشنهاد درباره نحوه کاهش آن خطرات را داد.

سپس ربات چت می تواند لیست تهیه‌شده از خطرات و طرح کاهش آنها را به یک ایمیل تبدیل و یا به صورت اسلاید برای ارائه طرح آماده کند. این نرم افزار همچنین شامل قابلیت طراحی به منظور امکان ایجاد تغییرات در اسلاید‌ها مانند سبک‌تر یا سرگرم کننده‌تر کردن آنها می‌شود. در word، این فناوری می‌تواند راه‌هایی را برای بازنویسی اسناد و بهبود آنها پیشنهاد کند.

این اقدام پس از ادغام هوش مصنوعی مولد ChatGPT در محصولات Bing، Edge و Skype مایکروسافت، انجام گرفت.

با وجود نگرانی های اولیه و تجربیات عجیب آن، روند مایکروسافت همچنان صعودی بوده است و به گفته شرکت، بازخوردهای مثبت زیادی دریافت کرده است.این شرکت بیش از 10 میلیارد دلار به همکاری خود با OpenAI اختصاص داده است.

همچنین مایکروسافت بررسی انسانی متون ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را به منظور سنجش اعتبار و صحت مطالب توصیه می‌کند.

جان فریدمن، معاون مایکروسافت و ناظر طراحی این دستیار می‌گوید: این دستیار قابلیت انجام کارهای شگفت‌انگیز زیاد و ایجاد  موارد بسیاری را دارد، اما همه موارد و اطلاعات ایجاد شده لزوما درست نیستند. به همین دلیل کنترل افراد بر فرآیند و نحوه استفاده از محتوا بسیار مهم است.

فریدمن گفت: این نرم افزار برای یادآوری به کاربران برای بررسی عملکرد هوش مصنوعی طراحی شده است. اگر یک کارگر یک فایل تولید شده توسط ربات را بدون ویرایش یا تغییر به اشتراک بگذارد، نرم افزار به سایر کاربران ایجاد آن توسط یک Copilot را اطلاع می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.