وزنی که از دست می‌دهیم، کجا می‌رود؟

وقتی وزن کم می‌کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟ این واقعاً یک سؤال در مورد چگونگی ذخیره و استفاده بدن از انرژی مورد نیاز برای عملکرد است.

وقتی وزن کم می‌کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟ این واقعاً یک سؤال در مورد چگونگی ذخیره و استفاده بدن از انرژی مورد نیاز برای عملکرد است.

به گزارش تکناک، در حال کلی ما انرژی پشتیبان را در سلول‌های چربی ذخیره می‌کنیم که در سراسر بدن توزیع می‌شوند، برخی در شکم در اطراف اندام‌ها (چربی احشایی) و برخی در زیر پوست (چربی زیر جلدی).
مقدار کمتری چربی نیز می‌تواند در بافت عضلانی رسوب کند. ما همچنین ذخایر کوچکتری از انرژی داریم که در کبد، ماهیچه‌ها و مغز به عنوان گلیکوژن ذخیره می‌شود. گلیکوژن شکل ذخیره شده گلوکز است، قندی که منبع اصلی انرژی بدن است.
ما همیشه از انرژی استفاده می‌کنیم، چه در حال دویدن، چه در حال خوردن یا خوابیدن. انرژی که در حالت استراحت استفاده می‌کنیم (برای پمپاژ خون، هضم غذا، تنظیم دما، ترمیم سلول‌ها، تنفس یا فکر کردن ) متابولیسم پایه ماست، حداقل انرژی مورد نیاز برای حفظ عملکردهای بیولوژیکی اولیه بدن.

بنابراین اگر وزن اضافی حمل می‌کنیم، به این دلیل است که انرژی بیشتری نسبت به مصرف انرژی مصرف می‌کنیم. (ضخیم شدن بسیار نفرین شده اطراف شکم ما ترکیبی از چربی عمیق احشایی انباشته شده و چربی زیر جلدی کم عمق تر است.)

هنگامی که در طول دوره‌های ورزشی شدید و سایر فعالیت‌های بدنی انرژی مصرف می‌کنیم، ابتدا گلیکوژن موجود در عضلات ما استفاده می‌شود. کبد گلیکوژن آزاد می‌کند تا به فعالیت عضلات کمک کند و سطح گلوکز خون را تنظیم کند. پس از حدود 30 تا 60 دقیقه ورزش هوازی، بدن شروع به سوزاندن چربی می‌کند.

اگر انرژی کمتری نسبت به نیاز کلی بدن برای حفظ خود مصرف کنیم( مانند رژیم غذایی) آنگاه بدن بیشتر به ذخایر چربی برای انرژی روی می‌آورد.

همانطور که بدن شما چربی را متابولیزه می‌کند، مولکول‌های اسید چرب در جریان خون آزاد می‌شوند و به قلب، ریه‌ها و ماهیچه‌ها می‌روند که آنها را از هم جدا می‌کند و از انرژی ذخیره شده در پیوندهای شیمیایی آنها استفاده می‌کند. واحدهای وزنی که از دست می‌دهید اساساً محصولات جانبی این فرآیند هستند. آنها به شکل آب ( هنگام عرق کردن و ادرار کردن ) و دی اکسید کربن هنگام بازدم دفع می‌شوند. در واقع، ریه‌ها اندام دفع کننده اولیه چربی هستند.

بدن از انرژی برای انجام فرآیندهای اولیه معمول در حالت استراحت ( متابولیسم پایه شما ) و علاوه بر آن برای فعالیت بدنی که انجام می‌دهید، که متابولیسم فعال شما در نظر گرفته می‌شود، استفاده میکند.

افزایش توده عضلانی می‌‍تواند به شما کمک کند کالری بیشتری بسوزانید، زیرا عضلات نسبت به چربی نیاز به انرژی بیشتری برای ساخت و نگهداری دارند.
این می‌تواند متابولیسم پایه شما را افزایش دهد و توضیح می‌دهد که چگونه وزنه برداری و سایر انواع تمرینات قدرتی می‌توانند به طور معنی داری ترکیب بدن شما را تغییر دهند.

توجه داشته باشید که اگر مصرف غذای خود را به شدت محدود کنید، متابولیسم شما تنظیم می‌شود و کالری کمتری برای عملکردهای اساسی مصرف می‌کند. بدن شما همچنین شروع به تجزیه ماهیچه‌ها برای دریافت انرژی می‌کند که به نوبه خود متابولیسم را کاهش می‌دهدو اینگونه وزن کم میکنید. سعی کنید یک میانبر برای کاهش وزن پیرامون شیمی فوق العاده متعادل بدن پیدا کنید، و ممکن است متوجه شوید که در عوض به شما نتیجه معکوس می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.