اگر تمام یخ ها آب شوند چه اتفاقی برای زمین می افتد+ ویدئو

تغییرات آب وهوایی و ادامه ذوب شدن کوه های یخی و یخچال ها منجر به افزایش 1.6 فوتی سطح دریا می شود.

تغییرات آب وهوایی و ادامه ذوب شدن کوه های یخی و یخچال ها منجر به افزایش 1.6 فوتی سطح دریا می شود.

به گزارش تک ناک، این اتفاق ترسناکی است و در این رابطه ویدیویی در مورد اینکه یک زمین بدون یخ چگونه خواهد بود، در حال دست به دست شدن است.

تغییرات اقلیمی پایان ندارند. با وجود تمام فشارها و تلاش‌ها برای یافتن راه‌حل‌هایی برای تغییرات آب و هوایی، هیچ راه حل پایداری یافت نشده که ما را از کوه های یخی که به آرامی ذوب می‌شوند و روزی خطوط ساحلی ما را غرق می‌کنند نجات دهد. برای اینکه واقعاً سیاره خود را از تبدیل شدن به یک تکه سنگ بدون یخ جلوگیری کنیم، باید تغییرات شدیدی ایجاد شود.

رویدادهای پایانی جهان ممکن است علمی تخیلی به نظر برسند، اما در واقع یک فاجعه جهانی پیش روی بشریت وجود دارد.

digikala

این ویدئو در ابتدا توسط Science Insider هفت سال پیش منتشر شد. علیرغم قدمت آن، ایده خوبی از اینکه یک زمین بدون یخ چه شکلی خواهد بود و افزایش سطح آب دریاها برای بسیاری از کشورها چه خواهد کرد به دست می دهد. نتایج به همان اندازه که انتظار دارید تکان دهنده است، با غرق شدن تمام بخش های ایالات متحده در زیر اقیانوس. ایالت هایی مانند فلوریدا و جورجیا به طور کامل در زیر آب افزایش یافته ناپدید می شوند.

هنوز تلاش‌هایی برای ارائه راه‌حل‌هایی برای جلوگیری از ذوب شدن کوه های یخی ادامه دارد. برخی از طرح‌ها شدیدتر و ناامیدکننده‌تر از سایرین هستند، به طوری که دانشمندان حتی توصیه می‌کنند دی اکسید گوگرد در اتمسفر بالای قطب جنوب برای کاهش سرعت تغییرات آب و هوا و احتمال زمین بدون یخ (ice : water frozen into the solid state) آزاد شود. این روش ممکن است به مهار افزایش دما کمک کند، اما همچنین منجر به بارش باران اسیدی در زمین می شود.
با این حال، یافتن راه حلی درازمدت برای مهار این اثرات از اهمیت بالایی برخوردار است، به خصوص که دمای جهانی همچنان در حال افزایش است.
در حالی که ناسا دیدن اثرات تغییرات آب و هوایی را برای ما آسان‌تر می‌کند، هنوز هیچ اقدام بزرگی برای متوقف کردن آن انجام نشده است و اگر راه حلی یافت نشود، خود را درگیر یک فاجعه جهانی خواهیم دید . فاجعه ای که می تواند میلیون ها نفر را آواره کند.
بله، اثرات تغییرات آب و هوایی فردا اتفاق نخواهد افتاد، اما این بدان معنا نیست که ما نباید با نهایت فوریت به مسائل نگاه کنیم. این ویدیو، اگرچه هفت ساله است، اما یادآوری دیگری است از اینکه اگر به زودی کاری انجام ندهیم، تا چه حد ممکن است همه چیز فرو برود.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.