ویژگی‌های جدید اکسل 2023

مایکروسافت هر ماه خلاصه‌ای از تمام قابلیت‌های جدید افزوده به اکسل را منتشر می‌کند و اکنون نیز همین کار را برای ماه آوریل 2023 انجام داده است.

به گزارش تکناک، توجه به اینکه اکسل (یکی از نرم‌افزارهای مجموعه آفیس) یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای تنظیم جدول است، مایکروسافت به طور مداوم ویژگی‌های جدیدی به آن به‌ویژه برای سازمان‌های در حال استفاده از سیستم فناوری مایکروسافت اضافه می‌کند.

اکنون در نسخه تحت وب اکسل 2023، صفحه وظایف نمودار از تغییرات داده های مختلف مانند تغییر محور، محدوده نمودار و حذف یک سری پشتیبانی می کند. به این گزینه ها می توان از تب‌های Data یا Format دسترسی پیدا کرد. به گفته مایکروسافت این ویژگی درخواستی بسیاری از کاربران بوده است.

علاوه بر این، در نسخه اشتراکی تحت وب Microsoft Excel 2023 (spreadsheet editor, part of Microsoft Office) همچنین می‌توان لینک‌هایی را در نظرات اضافه کرد و زمانی که سلول‌های جدول حاوی قالب‌بندی منحصربه‌فرد یا تکراری باشد، امکان استفاده از فیلتر سریع‌ و بهینه‌ وجود دارد. همچنین یک ویژگی جدید دیگر از تقسیم ناخواسته قالب بندی جلوگیری می‌کند، مایکروسافت آن را به شرح زیر توصیف می کند:

این ویژگی هنگام باز بودن یک صفحه، قالب بندی‌های جداگانه یکسان به هم پیوسته در محدوده سلولی را با رعایت اولویت بدون تغییر، ادغام می کند. این عملکرد قوانین خارج از محدوده ارزیابی انتخابی مانند بالاتر یا کمتر از میانگین، منحصر به فرد یا تکراری، گرادیان ها و غیره را از قوانین موجود در نمودار میله‌ای مستثنی می کند.

digikala

در همین حال، در نسخه ویندوز اکسل 2023 نیز جلوگیری از تقسیم ناخواسته قالب بندی که در بالا توضیح داده شد، به همراه قابلیت Insider به منظور نمایش نوار ابزار دسترسی سریع به‌طور پیش‌فرض ارائه شده است.

به گفته مایکروسافت مورد دوم ویژگی درخواستی بسیاری از کاربران بوده است و کاربران حتی می توانند نوار دسترسی سریع را برای میزبانی موارد مورد استفاده خود سفارشی کنند.

در نسخه مک اکسل 2023 تنها ویژگی اضافه شده همان قابلیت جلوگیری از تقسیم ناخواسته قالب بندی قبلاً ذکر شده است.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.