ویژگی جدید واتساپ مانع گرفتن اسکرین شات می‌شود

اپلیکیشن پیام‌رسان واتساپ ویژگی جدیدی را معرفی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد از عکس‌برداری از صفحه نمایش عکس‌ها و ویدیوهای یک بار مشاهده خود جلوگیری کنند.

اپلیکیشن پیام‌رسان واتساپ که متعلق به متا است، ویژگی جدیدی را معرفی می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد از عکس‌برداری از صفحه نمایش عکس‌ها و ویدیوهای یک بار مشاهده خود جلوگیری کنند.

به گزارش تک ناک، در جدیدترین به روزرسانی واتساپ که برای نسخه اندروید ارائه شده است، از گرفتن اسکرین شات یا تصویر برداری از مطالبی که قرار است تنها پس از یک بار مشاهده منقضی شود، جلوگیری میکند.

digikala

حداقل یکی از این مکانیسم ها واتساپ در ویژگی های مشابه در برنامه های دیگر مانند اینستاگرام یا اسنپ چت گنجانده شده است.
نسخه جدید واتساپ به‌طور پیش‌فرض از ضبط صفحه هنگام فعال بودن این قابلیت جلوگیری می‌کند و اگر کاربر بخواهد اسکرین شات بگیرد، اخطاری با خواندن «به دلیل سیاست‌های امنیتی نمی‌توان اسکرین‌شات گرفت» روی صفحه سیاه نشان داده می‌شود.
این ویژگی واتساپ باید به طور مشابه هر برنامه شخص ثالثی که تلاش می کند این ویژگی را دور بزند مسدود کند.
با این حال دو محدودیت وجود دارد . اولا این ویژگی WhatsApp (Meta Platforms-owned mobile instant messenger and social media service) فقط برای مطالبی مانند تصاویر یا ویدئوها اعمال می شود، بنا براین کاربران واتساپ می توانند از ارتباطات مکالمه ای و متنی عکس بگیرند.دوم اینکه واتساپ از ضبط تصاویر یا ویدیوهای از بین رفته با دستگاه دیگر جلوگیری کند.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.