پایان همکاری 30 ساله  EA و فیفا

EA از لوگوی سری شبیه‌سازی‌های فوتبال خود یعنی EA Sports FC، پس از جدایی از فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا به عنوان توسعه دهنده خود در سال گذشته، رونمایی کرد.

به گزارش تکناک، در سوی مقابل فیفا در این هفته با همکاری یک استودیوی ساخت بازی دیگر، یک بازی فوتبال معمولی موبایلی را راه اندازی کرد.

لوگوی جدید از لوگوی معروف EA Sports در کنار حروف اول FC (Football Club) تشکیل شده است که به شکل یک مثلث طراحی شده است. این شرکت می گوید این مثلث از تاکتیک های فوتبال با مضمون مثلث و شکل نماد بازیکن در بازی های ویدیویی خود الهام گرفته شده است.

در حالی که EA قول داده بود اطلاعات بیشتری را در مورد بازی بعدی فوتبال خود در ماه جولای ارائه کند، در حال حاضر تبلیغات بازی را آغاز کرده است تا مشتریان را با برند جدید خود آشنا کند. این شرکت به زودی شروع به تبلیغ نام تجاری جدید در بازی های فوتبال در سراسر جهان در تبلیغات و تجهیزات بیلبورد خواهد کرد.

در همین حال، FIFA (international governing body of association football) و توسعه‌دهنده Altered State Machine اخیراً بازی AI League، بازی مربی فوتبال معمولی خود را در فروشگاه Google Play با نسخه iOS در راه‌اندازی کردند. این عنوان به بازیکنان اجازه می‌دهد تا مسابقات 4 به 4 بین شخصیت‌های کارتونی قابل تنظیم با هوش مصنوعی را مربیگری کنند. به طور عجیبی، این عنوان به جای جام جهانی زنان 2023 که چند ماه دیگر در استرالیا و نیوزلند آغاز می شود، در مورد جام جهانی قطر سال گذشته است.

پایان همکاری 30 ساله  EA و فیفا

لیگ هوش مصنوعی یکی از معدود تجربیات جدیدی است که فیفا قبلاً اعلام کرده بود. این گروه دیگران را اجتماعی، معمولی و مبتنی بر وب 3 توصیف می کند. One، Uplandme، قصد دارد به کاربران اجازه دهد ویژگی های متاورس مبتنی بر بلاک چین را داشته باشند.

درگیری بین EA و فیفا برای اولین بار در سال 2021 ظاهر شد. طبق گزارشات، فیفا از EA خواسته است که هر چهار سال یک میلیارد دلار برای مجوز نام سازمان فوتبال و رویداد جام جهانی به آن بپردازد و EA آن را نپذیرفت. علاوه بر این، EA ادعا کرد که فیفا محدودیت‌های خلاقانه‌ای را برای بازی‌های شبیه‌سازی اعمال کرده است. از زمان جدایی، EA به طور ضمنی گفته است که بدون تعلیق فیفا، می‌تواند حالت‌های بازی اضافی فراتر از 11 به 11 را معرفی کند، مشارکت‌های تجاری بیشتری مانند قرارداد تایید شده نایکی خود را آغاز کند و رویدادهای زنده مانند استریم مسابقات واقعی را برگزار کند.

علیرغم از دست دادن فیفا و جام جهانی، EA Sports FC (brand of Electronic Arts) لیگ های مختلف دیگری از سراسر جهان از جمله لیگ برتر، لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا، لالیگا سانتاندر، بوندسلیگا، سری آ، CONMEBOL لیبرتادورس، سوپر لیگ زنان بارکلیز، NWSL، و بسیاری دیگر را در اختیار خواهد داشت.

فیفا اعلام کرده است که قصد دارد شریک دیگری برای بازی های شبیه سازی پیدا کند، اما مشخص نیست که کدام توسعه دهنده می تواند عنوان فیفا را به جای EA به کار ببرد. تنها رقیب EA در آن عرصه، Konami، هنوز پس از راه اندازی فاجعه بار eFootball در حال بهبود است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.