یک زن مدیر مرکز فضایی ناسا شد

سازمان فضایی ناسا با معرفی مکنزی لیستراپ به عنوان مدیر جدید مرکز پروازهای فضایی گادرد در مریلند، اولین مدیر زن را برای این مرکز فضایی منصوب کرد.

به گزارش تکناک، او اولین مدیر زن در مرکز گدارد خواهد بود و جای دیو میچل را که از ژانویه 2023 به عنوان مدیر این مرکز فضایی فعالیت می کرد را می گیرد. لیستراپ قبلا معاون و مدیر کل فضای مدنی در Ball Aerospace بود و چندین ماموریت را برای ناسا رهبری کرد. او همچنین به‌عنوان مدیر ارشد سیستم‌های پیشرفته فضای شهری و توسعه کسب‌وکار در بال خدمت کرده است. مرکز پرواز فضایی گادرد یکی از بزرگترین مراکز صحرایی ناسا با مجموعه ای 4 میلیارد دلاری و بیش از 10 هزار کارمند است.

بیل نلسون، مدیر ناسا درباره این انتصاب می گوید: مکنزی یک رهبر ذاتی است که انگیزه علمی را برای اکتشافات جدید همراه با انبوهی از تجربه و دانش صنعت به مرکز گادرد می‌آورد. او به‌عنوان مدیر مرکز، تیمی از دانشمندان، مهندسان و فن‌آوران مشهور جهانی را هدایت خواهد کرد که بر روی زمین و علوم فضایی تمرکز دارند. نیروی کار گادرد تحت رهبری او به الهام بخشیدن، نوآوری و کشف ناشناخته ها به نفع همه ادامه خواهد داد.

وی ادامه می دهد: من می‌خواهم از دیو میچل به خاطر خدمت به عنوان مدیر سابق این مرکز تشکر کنم. ما مشتاقانه منتظریم تا دیو وظایف خود را در پست جدیدش در دفتر مرکزی از سر بگیرد.

مرکز پرواز فضایی گادرد، یکی از بزرگترین مراکز میدانی ناسا است که در چندین سایت در سراسر کشور دارای امکانات بزرگ و مهمی است. این سایت‌ها شامل پردیس اولیه در گرین‌بلت، مریلند و همچنین امکانات پرواز والوپز در ویرجینیا، مؤسسه مطالعات فضایی گادرد در نیویورک، مجتمع وایت سندز در نیومکزیکو و تأسیسات بالون علمی کلمبیا در تگزاس است.

digikala

گادرد مسئول نظارت و اجرای مجموعه ای 4 میلیارد دلاری است و بزرگترین تمرکز دانشمندان، مهندسان و فناوران علم زمین و فضا در کشور را در خود جای داده است. نیروی کار  این مرکز متشکل از بیش از 10 هزار کارمند، اعم از کارمندان دولتی و پیمانکاران است.

لیستراپ گفت: گادرد یک مرکز باورنکردنی است و دارایی واقعی ملی با بهترین و باهوش ترین ذهن ها در علم و مهندسی به حساب می آید. من مفتخرم که رهبری چنین تیم شگفت انگیز و متنوعی در سطح جهانی را بر عهده دارم و برای ساختن میراث خود، شدیداً روی رشد نسل بعدی نوآوران متمرکز هستم. همچنین باید اطمینان حاصل کنیم که تیم ما منابع و ابزارهای لازم برای پیشرفت فناوری‌ها و اکتشافات جدید که اقتصاد فضایی را تقویت می‌کند و برای همه ما سودمند است را دارد.

لیستراپ قبل از پیوستن به ناسا، در شرکت Ball Aerospace به عنوان معاون و مدیر کل فضای مدنی خدمت می ‌کرد. در این شرکت، او به عنوان مدیر مجموعه سیستم‌های فضایی غیرنظامی، در تمام زمینه‌های علمی، رصد آب‌وهوای زمین و توسعه فناوری‌های پیشرفته فعالیت داشت. او در این نقش، رهبری کمک‌های شرکت Ball را در چندین مأموریت، از جمله تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا، کاوشگر قطب‌سنجی اشعه ایکس (IXPE)، ماهواره لندست 9 و تلسکوپ فضایی گریس رومن را بر عهده داشت.

لیستراپ علاوه بر مسئولیت مجموعه سیستم‌های فضایی غیرنظامی در Ball Aerospace، به عنوان مدیر ارشد سیستم‌های پیشرفته و توسعه کسب ‌و کار فضای مدنی نیز خدمت کرده است. در این نقش، او فعالیت‌های تجاری جدیدی را برای ناسا، NOAA و سایر سازمان‌های دولتی غیرنظامی ایالات متحده، دانشگاه‌ها و سایر سازمان‌های علمی مدیریت می‌کرد.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.