پردازنده گرافیکی مدیاتک از رقیب سنتی پیشی می‌گیرد

بر اساس بنچمارک های فاش شده، پردازنده گرافیکی مدیاتک پرچمدار نسل جدید می تواند پردازنده گرافیکی اپل را شکست دهد.

به گزارش تکناک، مدیاتک اولین نامی نیست که اکثر مردم در مورد یک تراشه قدرتمند موبایل به آن فکر می کنند، اما به نظر می رسد این برند مصمم به تغییر آن است.

این هفته، بنچمارک فاش شده از MediaTek Dimensity 9200، دنباله ای بر Dimensity 9000 سال گذشته، یک GPU هیولایی را نشان می دهد که در صدر جدول قرار دارد.

بنچمارک های  اولیه MediaTek Dimensity 9200 بینش بالقوه ای را در مورد قدرتی که این تراشه ممکن است عرضه کند ارائه می دهد. البته، مهم است که در نظر داشته باشید که جعل کردن بنچمارک چندان دشوار نیست، بنابراین این اعداد را باید با کمی تردید در نظر گرفت. گفته می‌شود، آنچه این بنچمارک ها نشان می‌دهند دست کم فریبنده است.

پردازنده گرافیکی مدیاتک

اولین بنچمارک Dimensity 9200 برای اولین بار هفته گذشته از طریق Weibo در AnTuTu ظاهر شد و تراشه مدیاتک آینده ظاهراً به امتیاز 1.26 میلیون رسید. این پیشرفت بیش از 25 درصد نسبت به Dimensity 9000 و بالاتر از 1.11 میلیونی است که Snapdragon 8+ Gen 1 در برخی از آزمایشات مدیریت می کند. به نظر نمی‌رسد این بنچمارک برای پایین نگه داشتن دمای این پردازنده ایجاد نگرانی کند، که می‌تواند نشان دهد که این یک تست ایده‌آل است که خنک‌کننده‌ای برتر، مانند برد توسعه‌دهنده، دارد.

پردازنده گرافیکی مدیاتک

در همان پست Weibo به تراشه ای که از هسته های Cortex X3 و پردازنده گرافیکی Immortalis G715 استفاده می شود نیز اشاره شده است. با توجه به بنچمارک دیگری، به نظر می رسد که این پردازنده گرافیکی به ویژه قدرتمند است.

بررسی GFXBench نشان می‌دهد مدیاتک Dimensity 9200 در تست منهتن 3.1 با سرعت 228 فریم بر ثانیه می‌رسد. در مقایسه، همانطور که GSMArena اشاره می کند، آیفون 14 پرو با آخرین تراشه A16 Bionic اپل با سرعتی در حدود 190 فریم بر ثانیه است. اسنپدراگون 8 نسل 1 (نه نسخه پلاس) سرعت 167 فریم در ثانیه دارد. تست منهتن 3.0، تست 1080p دیگر خارج از صفحه، شاهد بود که 9200 با سرعت 328 فریم بر ثانیه به 243 فریم در ثانیه اپل و کوالکام 187 فریم بر ثانیه رسید.

البته، طبق گفته Digital Chat Station در Weibo، همه اینها با یک دستگاه ناشناخته و احتمالاً روی نرم افزار قدیمی و ناتمام انجام می شود. این بدان معناست که این نتایج ممکن است نشان دهنده محصول نهایی نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.