پرومتئوس در چت Bing چیست؟

با وجود استفاده چت Bing از مدل GPT-4 متعلق به OpenAI و ارائه یک تجربه گفتگو با هوش مصنوعی و پاسخ به سؤالات به سبک مکالمه ای با انسان، مایکروسافت برای عملکرد صحیح قابلیت های آن، فناوری دیگری با نام « پرومتئوس » را توسعه داده است.

به گزارش تکناک، پرومتئوس (Prometheus) یک فناوری مدل اختصاصی هوش مصنوعی برای ترکیب اطلاعات موتور جستجوی Bing (مانند نمایه‌سازی، رتبه‌بندی و داده‌های دیگر) و فناوری پشت ChatGPT برای ایجاد پاسخ‌های مرتبط و دقیق با استفاده از اطلاعات فعلی وب است.

دلیل وجود پرومتئوس در چت Bing نحوه آموزش مدل OpenAI GPT (مانند بسیاری از فناوری‌های هوش مصنوعی دیگر) با استفاده از مجموعه‌های بزرگی از داده‌ها از یک نقطه زمانی خاص است. استفاده از این رویکرد در برخی موارد مفید است، اما هنگام ارائه پاسخ مربوط به رویدادهای جاری و سایر سناریوهایی نیازمند دسترسی به داده‌های اینترنت، مانع ربات چت می‌شود.

نحوه عملکرد پرومتئوس به این صورت است که وقتی سوالی در چت Bing مطرح می‌شود، داده‌ها به سازمان‌دهنده Bing ارسال می‌شود. این سازمان‌دهنده جزء ضروری تجزیه و تحلیل ورودی کاربر به منظور ایجاد چندین عبارت جستجوی مرتبط برای تغذیه سیستم است. هنگام ارسال سؤال، این مسأله در عمل مشاهده می‌شود، و قبل از پاسخ، روند را با عبارات « Searching for:» و «Generating answers for you» با هدف توضیح جستجوی ایجاد شده تشریح می‌کند.

digikala

علاوه بر این، به عنوان بخشی از “تکنیک‌های ارتباطی (grounding technique)”، پرس و جو با اطلاعات مختلف دیگری (مانند داده های تازه، اخبار، پاسخ ها، سیگنال های زمینه ای و مکان) از Bing ترکیب می شود و سپس مدل GPT از آنها برای تجزیه و تحلیل، دلیل و ایجاد پاسخ استفاده می کند. مایکروسافت از کل این فرآیند به عنوان پرومتئوس یاد می کند.

نکته مهم این است که در طول فرآیند زمینه سازی، مایکروسافت برای کاهش خطا و جلوگیری از ارائه محتوای توهین‌آمیز و مضر، تدابیر امنیتی اعمال کرده است.

همچنین، در نتیجه تعبیه پرومتئوس، پیوند مربوط به نقل قول های نمایشی در پاسخ‌های چت Bing نشان داده می‌شود و می‌توان با نگه‌داشتن نشانگر ماوس منبع اطلاعاتی آن را مشاهده کرد.

همچنین ، این فناوری مسئول نمایش نتایج جستجوی منظم در مورد موضوعات خاص و همچنین نتایج برای تصاویر و ویدیوها است.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.