پلی استور کیفیت برنامه های پیشنهادی به کاربران را ارتقاء می‌دهد

پلی استور

پلی استور در رویکردی جدید قصد دارد پیشنهاد برنامه‌های با کیفیت پایین‌تر را متوقف کند تا فهرست ها و توصیه های مفیدتری به کاربران عرضه کند.

به گزارش تکناک، تیم Google Play برخی از قابلیت‌های جدید را برای توسعه‌دهندگان برنامه اعلام می‌کند که به طرز ماهرانه‌ای بر نحوه تجربه کاربران از پلی‌استور تأثیر می‌گذارد.

برخی از تغییرات به برخی از اپلیکیشن‌ها نمایان شدن و تبلیغ بیشتری می‌دهد و در عین حال مانع از نمایش برخی دیگر در توصیه‌ها می‌شود، و حتی ممکن است مشاهده کنید که برخی از فهرست‌های برنامه توضیحات را فقط برای شما تغییر می‌دهند.

ابتدا، در تلاشی برای ارائه تجربه بهتر به کاربران و ایجاد انگیزه سطح بالاتری از کیفیت در برنامه‌هایی که امتحان می‌کنید، گوگل شروع به فیلتر‌کردن توصیه‌های اپلیکیشن‌ها می‌کند تا مواردی را که اغلب خراب می‌شوند یا ثابت می‌شوند را محدود کند. برنامه‌هایی که از آستانه 90/1درصد خرابی یا 47/0 درصد  ANR («اپلیکیشن پاسخ نمی‌دهد» یا ثابت شدن برای 5 ثانیه) دیگر در فهرست برنامه‌های توصیه‌شده ظاهر نخواهند شد یا ممکن است هشداری در فهرست داشته باشند تا کاربران برنامه را بشناسند.

یک ویژگی جدید نیز برای معرفی مجدد کاربران به اپلیکیشن‌هایی که ممکن است در گذشته برای آنها کار نکرده باشد، در دست اجراست.

Google Play این ویژگی را فهرست‌های استور سفارشی می‌نامد و به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا فهرست‌های برنامه‌های جایگزین را ایجاد کنند که برای کاربرانی که اپلیکیشنی را امتحان کرده‌اند و سپس آن را حذف نصب کرده‌اند ظاهر می‌شوند.

این به طور ایده‌آل می‌تواند فرصتی برای تعیین انتظارات مختلف در مورد نحوه مفید بودن یک اپلیکیشن یا جایی که ممکن است در جریان‌های کاری مختلف قرار بگیرد ایجاد کند. البته، این ممکن است به این معنی باشد که شما متوجه خواهید شد که به فهرستی نگاه می‌کنید که بین اولین و دومین باری که آن را می‌بینید، تغییرات قابل توجهی دارد.

در نهایت، اپلیکیشن LiveOps در حال تغییر نام به «محتوای تبلیغاتی» است تا هدف خود را بهتر منعکس کند. برای اولین بار؛ این اپلیکیشن در اوایل سال جاری در Google I/O معرفی شد، این اپلیکیشن به توسعه‌دهندگان منتخب این فرصت را می دهد تا رویدادهای ویژه، پیشنهادات زمانی محدود و سایر تبلیغات قابل توجه را مستقیماً در صفحات سطح بالای پلی‌استور برجسته کنند.

پلی استور در رویکردی جدید قصد دارد پیشنهاد برنامه‌های با کیفیت پایین‌تر را متوقف کند تا فهرست ها و توصیه های مفیدتری به کاربران عرضه کند.

در ماه‌های آینده، گوگل از توسعه‌دهندگان بیشتری در این برنامه استقبال می‌کند و به فرمت‌های تبلیغاتی بیشتر و فرصت‌های مختلف قرارگیری گسترش خواهد یافت.

گوگل همچنین چند مورد جدید دیگر را که می تواند به محافظت از آنها در برابر تلاش‌های هکری مخرب و بررسی‌های غیرصادقانه کمک کند، شرح داده است. اولین مورد به عنوان مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید به Play Integrity API ارائه می‌شود که به شناسایی ترافیک خطرناک شبکه و اشکال‌زدایی API در دستگاه‌ها کمک می‌کند. در همین حال،Google Play در حال ساخت اپلیکیشنی است که با توسعه‌دهندگان همکاری نزدیک‌تری خواهد داشت تا با بررسی‌های ارسال‌شده مخربی که صرفاً هدفشان حمله به توسعه‌دهنده یا بیرون‌راندن یک اپلیکیشن از رقابت است، مبارزه کند.

هر دو فهرست‌های استور سفارشی کاربر Churned و اپلیکشن‌های محتوای تبلیغاتی که اخیراً تغییر نام داده‌اند در نسخه آزمایشی بسته هستند. برای جزئیات بیشتر و یافتن فرم‌های درخواست، پست وبلاگ گوگل را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.