چند ترفند کاربردی برای استفاده بهینه از هوش‌مصنوعی Gemini

چند ترفند کاربردی برای استفاده بهینه از هوش‌مصنوعی Gemini

گوگل راهنمای جامعی برای بهره‌برداری از هوش مصنوعی Gemini در Google Workspace ارائه کرده است که می تواند منجر به استفاده بهینه از آن شود.

هرچند مدل‌های هوش مصنوعی به طور مداوم در حال پیشرفت هستند، اما کارایی آن‌ها برای بیشتر کاربران به دستوراتی که دریافت می‌کنند، بستگی دارد.

این مسئله یک چالش رایج برای کسانی است که با ربات‌های چت هوش مصنوعی کار می‌کنند، زیرا گاهی اوقات توضیح دادن یک موضوع به هوش مصنوعی به همان شکلی که به یک انسان توضیح می‌دهیم، نتیجه مطلوبی ندارد.

در رویداد Google I/O 2024، گوگل یک راهنمای 70 صفحه‌ای (44 صفحه در نسخه PDF) منتشر کرد که نحوه طراحی دستورات مؤثر را توضیح می‌دهد. این راهنما به خصوص برای Gemini در Workspace طراحی شده است که پیشتر تحت عنوان Duet AI شناخته می‌شد.

اکنون اطلاعات جدیدی درباره کارآمدتر کار کردن با Gemini کشف شده که تاکنون به صورت عمومی به اشتراک گذاشته نشده است. اگر می‌خواهید بهره‌وری خود را با استفاده از Google Workspace و Gemini افزایش دهید اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، این نکات و ترفندها در این مقاله تکناک،می‌توانند به شما کمک کنند.

کاری که گوگل می گوید انجام ندهید

برای به دست آوردن بهترین نتایج با Gemini در Workspace از این اشتباهات رایج اجتناب کنید.

ابتدا، بیایید آنچه را که گوگل می‌گوید در هنگام درخواست از Gemini انجام ندهید، مرور کنیم. با توجه به نتایج آزمایش‌های Google Workspace Labs، نباید درخواستی را انتخاب کنید که خیلی کوتاه یا خیلی طولانی باشد.

اگرچه بیشتر دستورات Gemini کمتر از 9 کلمه را شامل می‌شود، اما دستوراتی که تقریباً 21 کلمه هستند بیشترین تأثیر را دارند. جزئیات خوب است و خاص بودن و باسواد بودن به شما کمک می کند بهترین نتایج را از Gemini در Workspace بگیرید.

گاهی اوقات افراد هنگام مکالمه با ربات‌های چت هوش مصنوعی از جملات کامل و زبان طبیعی استفاده نمی‌کنند، اما گوگل توصیه می‌کند که این کار را نکنید. در عوض، شرکت می‌گوید که با Gemini مانند یک شخص واقعی و با افکار کامل صحبت کنید.

در حالی که می خواهید مانند یک فرد عادی با Gemini صحبت کنید، این ایده خوبی نیست که فرض کنید  Gemini دارای زمینه و سطح دانش پایه ای است که یک انسان دارد. با افزایش طول درخواست خود به حدود 21 کلمه، اضافه کردن جزئیات و زمینه برای پر کردن شکاف های درخواست شما امکان پذیر می شود. از سوی دیگر، گوگل می گوید که دستور شما باید مختصر باشد، از پیچیدگی اجتناب کنید و سعی کنید از اصطلاحات تخصصی استفاده نکنید. همانطور که می بینید، درخواست یک تعادل ظریف است – به همین دلیل است که گوگل آن را در راهنما هنر می نامد.

طبق گفته گوگل چگونه می توان بهترین درخواست ها را داد

این نکات تجربه Gemini شما را در Google Workspace بهبود می‌بخشد.

حتی قبل از شروع نوشتن یک دستور، این شرکت به شما توصیه می کند که در مورد چهار جزء یک دستور عالی فکر کنید. اینها شخصیت، وظیفه، زمینه و قالب هستند. شخص اساساً به Gemini می گوید که چه نقشی را بازی کند، که به او زمینه ای برای نحوه رفتار و واکنش می دهد. وظیفه همان چیزی است که احتمالاً به نوشتن آن عادت دارید، زیرا توضیح می دهید که می خواهید Gemini چه کاری انجام دهد.

زمینه نیز مفهومی آسان برای درک است، زیرا فقط پایه و اساس بیشتری را در مورد کار و نتیجه ای که می خواهید می دهد، اما مفهومی نیست که فراموش شود. فرمت یا قالب به سادگی راهی برای کنترل نوع خروجی ای است که می خواهید Gemini ارائه دهد و می تواند یک پاراگراف، یک لیست یا چیز دیگری باشد.

بنابراین، این در عمل چگونه به نظر می رسد؟ بیایید مثالی را که گوگل در راهنمای درخواست خود ارائه کرده است، ببینیم که از هر چهار مؤلفه درخواستی استفاده می کند:

شما یک مدیر برنامه Google Cloud هستید. یک ایمیل خلاصه  به [persona] بر اساس [جزئیات مربوط به اسناد برنامه مربوطه] پیش نویس کنید.

با نگاهی به این مثال، تشخیص این اجزای یک دستور خوب در عمل بسیار آسان است. اولین جمله شخصیت است و به Gemini می گوید که مانند یک مدیر برنامه Google Cloud فکر کند. جمله دوم هم وظیفه (تهیه یک ایمیل خلاصه) و هم زمینه (بر اساس اسناد برنامه) را شامل می شود.

در نهایت، فرمت است. مطابق با راهنمایی های قبلی گوگل، این درخواست کمی بیش از 20 کلمه است، با برخی تغییرات بر اساس آنچه در جاهای خالی پر شده است. لازم نیست در هر درخواستی که ایجاد می کنید از همه جنبه های درخواست استفاده کنید، اما در نظر گرفتن شخصیت، وظیفه، زمینه و قالب در هنگام ایده پردازی سریع راهی عالی برای بهبود خروجی است.

در اینجا برخی از نکات و ترفندهای دیگر وجود دارد که Google در راهنمای درخواست از Gemini در Workspace به آنها اشاره می کند:

  • دستور را کوتاه کنید: سعی نکنید یکباره به Gemini بیش از حد فشار وارد کنید. گام به گام این کار را انجام دهید و درخواست های فردی را به یک درخواست واضح و مختصر محدود کنید.
  • محدودیت ها را ارائه دهید: شما می توانید به طور خاص به Gemini بگویید که به دنبال چه چیزی هستید و این به شما کمک می کند تا پاسخ دلخواه را دریافت کنید. به عنوان مثال، در دستور خود بنویسید که می‌خواهید پاسخ‌ها چه اندازه باشند یا چند گزینه دریافت کنید.
  • تعیین نقش: این یادآوری دیگری برای در نظر گرفتن شخصیت هنگام ایجاد یک درخواست برای Gemini است.
  • درخواست بازخورد کنید: گوگل می گوید سعی کنید از Gemini بپرسید که چه اطلاعات اضافی برای ارائه بهترین پاسخ نیاز دارد. شما می توانید با آن مانند یک مکالمه دو طرفه رفتار کنید، درست مانند اینکه یک همکار ممکن است در صورتی که کاملاً مطمئن نباشد که چه چیزی را می خواهید، توضیح بخواهد.
  • لحن را در نظر بگیرید: درخواست از Gemini برای ارائه پاسخ با لحن خاص می تواند به پاسخ های شما کمک کند تا با مخاطب هدف شما مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، شما نمی خواهید لحن یک پیام برای یک دوست با یک پیام به یک مشتری مهم مشابه باشد.
  • دستور خود را جور دیگری بیان کنید: گاهی اوقات برای به دست آوردن خروجی مورد نظر از Gemini نیاز است که دستورات خود را دوباره بیان کنید، بنابراین خارج از چارچوب فکر کنید.

با این نکات، باید بهترین پاسخ ها را از Gemini دریافت کنید. بهترین آنها پیشنهاد درخواست بازخورد است، زیرا این ایده بسیار ساده و موثر است که ممکن است نادیده گرفته شود. به جای اینکه حدس بزنید Gemini به چه زمینه ای برای حل یک مشکل نیاز دارد، چرا خودتان از آن نپرسید؟

Gemini مسئول اشتباهات شما نیست

در رویداد Google I/O، این شرکت یک ویژگی  Google Workspace که در آینده معرفی خواهد شد رل به نام “AI Teammate” را معرفی کرد. این ابزار دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد. اساساً یک کارمند هوش مصنوعی است که می تواند وظایفی را انجام دهد که ممکن است به یک انسان در Workspace اختصاص داده شود. با در نظر گرفتن این زمینه، یک سوال مطرح شده است.

اگر Gemini در Workspace اشتباه کند، چه کسی مسئول است؟ امروز هنگام استفاده از Gemini در Workspace، این سؤال مهمی است، اما زمانی که هم تیمی های هوش مصنوعی بعداً به طور مستقل در Workspace کار کنند، این سؤال مهم تر خواهد شد.

راهنمای رسمی Google در مورد این موضوع در راهنمای درخواست Gemini in Workspace به شرح زیر است:

قبل از اجرای یک خروجی از Gemini for Workspace، آن را بررسی کنید تا از وضوح، مرتبط بودن و دقت اطمینان حاصل کنید. و البته مهم‌ترین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که هوش مصنوعی مولد برای کمک به انسان‌ها است، اما خروجی نهایی متعلق به شماست.

این موضوع، هرچند انتظار نمی‌رود، برای کاربران تازه‌کار Gemini در Workspace بسیار حائز اهمیت است. صرف نظر از کیفیت درخواست شما، Gemini و سایر مدل‌های هوش مصنوعی همواره امکان دارد که اشتباه کنند. بررسی و تأیید پاسخ‌هایی که از Gemini دریافت می‌کنید، یک جزء ضروری برای استفاده مؤثر از این ابزار است. علاوه بر این، ارائه بازخورد، روشی برجسته برای بهبود تجربیات کاربری در آینده به شمار می‌آید. با توجه به اینکه اکنون Gemini از طریق یک برنامه در بهترین تلفن‌ها، همچنین به صورت وب سرویس در تمام لپ‌تاپ‌ها در دسترس است، بهره‌برداری از آن آسان‌تر از همیشه می‌باشد.

2 دیدگاه برای “چند ترفند کاربردی برای استفاده بهینه از هوش‌مصنوعی Gemini

  1. سحر محمد زمان بیگی گفته:

    این چ وضع نوشتن بود درست بنویسید ای بابا حداقل ی دور خود نویسنده از رو نوشته بخونه! دو تا پرامپت درست بدید نوشته دریت درمون تحویل بگیرید!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram