چگونه مانع ارسال تبلیغات گوگل شویم؟

تا به حال چند بار پس از صحبت با کسی در حضور گوشی خود، دقایقی بعد آگهی آنلاین مرتبط با آن برای شما ظاهر شده است؟

تا به حال چند بار پس از صحبت با کسی در حضور گوشی خود، دقایقی بعد آگهی آنلاین مرتبط با آن برای شما ظاهر شده است؟ وقتی چنین چیزی رخ می دهد، اولین برداشت این است که تلفن تان از نظرات شما برای ارائه تبلیغات مرتبط استفاده می کند.

به گزارش تکناک، برای آزمایش این تئوری مبنی بر اینکه ذکر موارد در حضور تلفن هوشمند به سرعت به تبلیغات آنلاین تبدیل می شوند،دیلی میل بریتانیا یک حساب گوگل جدید در یک گوشی سامسونگ گلکسی راه اندازی و یک فرد خیالی به نام رابین، 22 ساله، ایجاد کرد. سپس یک حساب فیس بوک جعلی به منظور حضور آنلاین رابین باز کرد.

پس از دو روز ذکر نام محصولات مختلف و عدم دریافت تبلیغات آنلاین برای این محصولات، برای دیلی میل عدم استراق سمع تلفن ها برای ارسال تبلیغات محصولات مشخص شد. جردن شرودر، مسئول امنیت شبکه Barrier Networks گفت: گوشی‌ها برای نمایش تبلیغات و جمع‌آوری اطلاعات نیازی به استراق سمع ندارند و راه‌های دیگری برای استفاده شرکت‌ها از تلفن شما وجود دارد. شرودر همچنین خاطرنشان کرد هزینه استراق سمع میلیون ها دارنده تلفن بسیار زیاد است.

از سوی دیگر، دیلی میل پس از استفاده از حساب گوگل ساخته شده برای رابین خیالی و جستجوی «ماشین لوکس» و «تخت گران قیمت» با استفاده از Google Assistant و Google Search، تبلیغات شرکت‌های تخت خواب و خودروهای گران‌قیمت را دریافت کرد و ظهور این موارد در همه جا آغاز شد. گوگل حتی یک صفحه وب با مارک هایی که رابین ممکن است به آنها علاقه‌مند باشد، ایجاد کرد. به منظور دسترسی به این صفحه می‌توانید به myadcenter.google.com مراجعه کنید. در این آدرس موضوعات و برند‌های ترجیحی خود که به آن‌ها علاقه نشان داده‌اید را خواهید یافت.

در سایت My Ad Center می توانید تنظیمات دریافت تبلیغات بیشتر یا کمتر مربوط به یک موضوع خاص یا یک نام تجاری خاص را سفارشی کنید. همچنین می‌توانید دریافت تبلیغات درباره محصولات حاوی الکل، تبلیغات برنامه‌های دوستیابی، قمار، بارداری و فرزندپروری و کاهش وزن را محدود کنید.

بنابراین در صورت صحبت درباره دستمال توالت، دستگاه‌های اپل و موارد خصوصی جلوی تلفن خود توسط تبلیغات این محصولات بمباران نخواهید شد. اما در صورت استفاده از دستیار گوگل یا جستجوی گوگل برای کسب اطلاعات درباره یک محصول خاص، تبلیغات مربوط به آن نمایش داده خواهد شد. این مسأله در مورد جستجو در Google Store نیز صادق است. به عنوان مثال، در صورت افزودن یک پیکسل ۷ پرو به سبد خرید خود، حتی اگر قصد خرید این گوشی را نداشته باشید، دائما از گوگل تبلیغاتی درباره این تلفن دریافت خواهید کرد.

این تاکتیک به فروشگاه گوگل محدود نمی شود و سایر خرده فروشان آنلاین نیز اغلب از همین روش استفاده می‌کنند. با توجه به اجازه گوگل به استفاده دیگر شرکت‌ها از این ابزار، احتمالا این روش در فروش بیشتر آنها موثر است. اگر نمی خواهید توسط گوگل ردیابی شوید، باید به myadcenter.google.com مراجعه و Manage Privacy را در قسمت سمت چپ بالای صفحه انتخاب کنید. در سمت راست صفحه، در قسمت Personalized ads، دکمه آبی «On» را انتخاب کنید و سپس در گوشه سمت راست پایین پاپ‌آپ، روی « Turn off» را بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.