چین خودروی برقی با شارژ اعجاب انگیز می سازد

شرکت Li Auto ، یک خودروساز چینی از برنامه آینده خود برای عرضه یک مدل خودروی الکتریکی جدید که می تواند تنها در 10 دقیقه شارژ شود خبرداد.

به گزارش تکناک، این شاهکار به دلیل باتری Qilin CTP 3.0 که توسط غول چینی CATL ساخته شده است، امکان پذیر است که بردی تا 1000 کیلومتر را ارائه می دهد و می تواند برد 400 کیلومتری را در حدود ده دقیقه بازیابی کند.

اگرچه Li Auto توان و ظرفیت پیمایش باتری را تایید نکرده است، باتری Qilin برای اولین بار در یک خودروی برقی تولیدی به کار رفت و نتایج حاکی از قدرت شارژ مجدد 4C معادل با چهار برابر ظرفیت آن بود.

شارژ خودروهای برقی در 10 دقیقه

digikala

پیش‌بینی می‌شود که باتری خودروی الکتریکی جدید Li Auto دارای معماری 800 ولتی باشد. همچنین دارای یک ترمینال 480 کیلوواتی خواهد بود که برای همه دارندگان خودروهای برقی، صرف نظر از برند، قابل استفاده است. Li Auto در حال توسعه ترمینال خود است که مستقیماً با ترمینال Xpeng رقابت می کند و با 250 کیلووات از سوپرشارژرهای تسلا پیشی می گیرد. تا پایان اردیبهشت 25 ایستگاه با این ترمینال ها برای آزمایش باز می شوند. آنها در نظر دارند تا پایان سال 300 ایستگاه به طور عمده در امتداد بزرگراه ها بسازند.

اولین مدل خودروی 100% الکتریکی Li Auto قبل از سال 2025 عرضه خواهد شد. اگرچه این شرکت هنوز هیچ مدل خودرو جدیدی را معرفی نکرده است، اما اعلام کرده است که در حال کار بر روی چندین پروژه جدید است. دو مدل اول خودروی Li Auto دارای یک موتور هیبریدی قابل شارژ با برد 1200 کیلومتر هستند که از انتظارات PHEV تویوتا برای چند سال آینده فراتر می رود.

بسیاری از بازیگران جدید در حال ظهور در دنیای خودرو، به ویژه از چین هستند. Li Auto، یک تولید کننده چینی، که در سال 2015 تاسیس شد. هنوز در سایر نقاط جهان ناشناخته است، اما یکی از بسیاری از برندهایی است که در چین در حال توسعه است. دیگر خودروسازان چینی که مورد توجه قرار گرفته اند عبارتند از Nio، Xpeng، BYD و MG. MG که در حال لذت بردن از موفقیت روزافزون خود در دنیای خودرو هستند.

مدل ماشین الکتریکی آینده Li Auto دارای باتری Qilin CTP 3.0 است که توسط CATL ساخته شده است. این باتری دارای چگالی انرژی 255 وات ساعت بر کیلوگرم است. این خصوصیت باعث می‌شود این باتری 13 درصد چگال‌تر از سلول‌های 4680 تسلا و دو برابر متراکم تر از جدیدترین باتری هواپیمای CATL باشد. این باتری پتانسیل برد تا 1000 کیلومتر را دارد. با این حال، Li Auto ظرفیت و برد باتری را تایید نکرده است. با این حال، زمان شارژ 10 دقیقه ای برای بازیابی 400 کیلومتر پیمایش یک دستاورد تکنولوژیکی قابل توجه است.

تحول در آینده خودروهای برقی با شارژ چند دقیقه ای

خودروی الکتریکی آینده Li Auto باتری با اندازه تقریبی 120 کیلووات ساعت خواهد داشت. این مدل در چرخه CLTC چینی برد تقریبی 700 یا 800 کیلومتر خواهد داشت. اگرچه این به اندازه برد 1000 کیلومتری که CATL ادعا می کند چشمگیر نیست، اما هنوز یک دستاورد قابل توجه است. علاوه بر این، زمان شارژ قابل توجه است. مدل جدید خودروی الکتریکی لی اتو دارای معماری 800 ولتی خواهد بود.

Li Auto قصد دارد در آینده مدل جدیدی از خودروی الکتریکی را معرفی کند. این خودروی الکتریکی تنها در 10 دقیقه شارژ می شود. باتری Qilin CTP 3.0 طراحی شده توسط CATL این امکان را فراهم می کند. اگرچه لی اتو هنوز از هیچ مدل خودروی جدیدی رونمایی نکرده است، اما این شرکت در حال توسعه پروژه های جدید بسیاری است. علاوه بر این، Li Auto نیز در حال کار بر روی راه اندازی ترمینال خود است که مستقیماً با ترمینال Xpeng رقابت می کند و سوپرشارژرهای تسلا را با قدرت 250 کیلوواتی خود از بین می برد. با این برنامه های بلندپروازانه، Li Auto تاثیر قابل توجهی بر صنعت خودرو خواهد گذاشت.

 

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.