راه اندازی اولین کشتی مسافربری خودران جهان در استکلهم

استکهلم اولین شهری در جهان است که به زودی یک کشتی مسافربری تجاری خودران و تمام الکتریکی راه اندازی می کند.

استکهلم اولین شهری در جهان است که یک کشتی مسافربری تجاری خودران و تمام الکتریکی راه اندازی می کند.

به گزارش تکناک، این کشتی خودران تماما الکتریکی ، یک کاتاماران (قایق دو بدنه) الکتریکی با ظرفیت 25 نفر است که بین دو منطقه در شهر استکهلم با 15 ساعت کار مداوم به صورت برقی هر روز کار خواهد کرد.

این کشتی خودران الکتریکی بخشی از پروژه ای است که هدف آن ایجاد تحرک شهری پایدارتر و جلب توجه بین المللی به دلیل نمای سبز آن است.

پروژه در دانشگاه علم و فناوری نروژ (NTNU) در تروندهایم آغاز شد که منجر به تأسیس Zeabuz، یک شرکت فناوری نروژی شد. بر اساس این بیانیه، Zeabuz سیستم خودگردان را برای کشتی مسافربری فراهم کرده است.

بسیاری از شهرهای بزرگ در سراسر جهان با ازدحام، کمبود ظرفیت و آلودگی محیط زیست و هوا مشکل دارند.

ریدون سواروا ، مدیر توسعه تجارت در Torghatten، گفت: فناوری خودران بخشی از راه حل خواهد بود و هم برای آب و هوا و هم برای مردم مفید است. او ادامه داد: سطوح آب به جای اینکه مانع باشد، شهر را به هم متصل می کنند و به میانبری برای همه استکهلمی ها تبدیل می شود.

با خودرانی، می‌توانیم هزینه‌های عملیاتی را به اندازه کافی پایین بیاوریم تا کشتی را از نظر تجاری سودآور کنیم، و می‌توانیم تناوب حرکتی را ارائه دهیم که با نیازهای بازار سازگار است. این به معنای یک انقلاب حمل و نقل سبز در دریا است و استکهلم اولین مکان در جهان است که این فناوری اکنون در آن آزمایش می شود.

قایق توسط خدمه ای متشکل از یک کاپیتان هدایت می شود، در حالی که سفر از اتاق کنترل نظارت می شود. هدف کنترل همه چیز از اتاق کنترل در دراز مدت است. این کشتی دارای یک عرشه مسافری باز و سرپوشیده به طول 12 متر است که مسافران قابلیت سوار و پیاده شدن در دو انتها را دارد. این قایق همچنین علاوه بر خدمه اتاق کنترل در خشکی دارای یک خدمه دیگر نیز است.

کشتی توسط کارخانه کشتی سازی Brødrene Aa ساخته شده است، که سابقه آن به سال 1947 باز می گردد. این کشتی سازی از روش های جدید برای ساخت کشتی های فیبر کربنی با انرژی کارآمد استفاده می کند.

Tor Øyvin Aa، مدیرکل Brødrene گفت: این یک پروژه بسیار هیجان انگیز برای ما است که در آن ما تخصص و تجربه خود را با ساخت قایق های تندرو با انرژی کارآمد به دست آورده ایم با فناوری خودران ترکیب می کنیم. او ادامه داد: در شرایطی که شهرها روز به روز به دنبال استفاده بیشتر و بهتر از آبراه ها به عنوان مسیر حمل و نقل هستند، پتانسیل بزرگی را در آینده برای این نوع کشتی ها می بینیم.

اریک دیرکورن، مدیرعامل Zeabuz، گفت: ما از پروژهای گذشته خود چیزهای زیادی یاد گرفته‌ایم و اکنون آماده‌ایم تا قدم بعدی را در ایجاد اولین کشتی شهری خودران تجاری در جهان برداریم. او ادامه داد: در استکهلم ما به طور جدی سیستم خودرانی را در عملیات روزانه با مسافران به روشی آزمایش خواهیم کرد که قبلاً هیچ کس انجام نداده است و این فوق‌العاده هیجان‌انگیز خواهد بود.

این پروژه توجه بین المللی زیادی را به خود جلب می کند، زیرا حدود 90 درصد از کل مناطق شهری توسط آبراهه هایی احاطه شده اند که به هزینه های عملیاتی زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرند. با فناوری خودران، هزینه های عملیاتی را می توان به اندازه کافی کاهش داد تا کشتی از نظر تجاری سودآور شود و تناوب حرکتی که با نیازهای بازار سازگار است ارائه شود.

این پروژه به عنوان یک انقلاب حمل و نقل سبز در دریا تلقی می شود، زیرا فناوری خودران می تواند به حل مشکلات مربوط به تراکم، کمبود ظرفیت و آلودگی محیط زیست کمک کند. انتظار می رود این پروژه تحرک شهری پایدارتر ایجاد کند و استفاده از آبراه ها را به عنوان مسیر حمل و نقل افزایش دهد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.