کنترل مکان‌نما با صورت در برنامه‌های اندرویدی با Gameface

کنترل مکان‌نما با صورت در برنامه‌های اندرویدی با Gameface

خبر خوش برای کاربران اندروید! به زودی می‌توانید با استفاده از حرکات صورت خود، مکان‌نما را در برنامه‌های اندرویدی کنترل کنید.

به گزارش تکناک، گوگل کد پروژه Gameface را به صورت متن‌باز منتشر کرده است. این پروژه نوآورانه، “ماوسی” بدون نیاز به دست را معرفی می‌کند که با حرکات صورت و سر شما کار می‌کند.

توسعه‌دهندگان اندروید می‌توانند این قابلیت را در برنامه‌های خود ادغام کنند و به کاربران امکان کنترل مکان‌نما با حرکات ساده‌ای مانند باز کردن دهان برای حرکت دادن مکان‌نما یا بالا بردن ابروها برای کلیک و کشیدن را بدهند.

پروژه Gameface که در ابتدا برای گیمرها طراحی شده بود، کاربردهای فراتر از بازی نیز دارد. گوگل با همکاری Incluzza، یک شرکت اجتماعی در هند، در حال بررسی است که چگونه می‌توان از این فناوری برای ارتقای دسترسی افراد در محیط‌های کاری، آموزشی و اجتماعی استفاده کرد.

گوگل در اعلامیه خود توضیح داد: «این پروژه از طریق دوربین دستگاه، به طور یکپارچه حرکات صورت و سر را ردیابی می‌کند و آن‌ها را به کنترل‌های بصری و شخصی‌سازی‌شده ترجمه می‌کند.» «اکنون توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌هایی بسازند که کاربرانشان بتوانند با تنظیم حرکات صورت، میزان حرکات، سرعت مکان‌نما و موارد دیگر، تجربه خود را پیکربندی کنند.»

الهام‌بخش Gameface چه کسی بود؟

لنس کار، استریمر بازی‌های ویدیویی مبتلا به فلج چهار اندام و دیستروفی عضلانی، الهام‌بخش این پروژه بوده است. او با همکاری گوگل در توسعه Gameface، به دنبال ارائه جایگزینی مقرون‌به‌صرفه و در دسترس برای سیستم‌های گران‌قیمت ردیابی سر بود.

با انتشار کد متن‌باز Gameface، گامی مهم در جهت تسهیل دسترسی افراد به فناوری و ارتقای کیفیت زندگی آنها برداشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram