کوادکوپترها به کمک حفاظت محیط‌ زیست می‌آیند

استفاده از پهباد برای حفاظت از محیط زیست

رییس سازمان حفاظت محیط‌ زیست از انعقاد قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از کوادکوپترهای بومی‌سازی شده برای پایش مناطق طبیعی و حراست از جان محیط‌بانان خبر داد.

به گزارش تک ناک وبه نقل از ایرنا، علی سلاجقه اظهار کرد: یکی از برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست در دولت سیزدهم استفاده و توسعه هرچه بیشتر فناوری ها به منظور جلوگیری از جانباختن ماموران یگان حفاظت از محیط زیست یا همان محیط بانان است و در این راستا از پهباد ها و دوربین های ساخت داخل استفاده می کنیم.
وی، پایش و مانیتورینگ مناطق زیست محیطی، کاهش ارتباط چهره به چهره و حفظ جان محیط بانان را از مزایای استفاده از این تجهیزات دانش بنیان عنوان کرد و افزود: بر اساس قراردادهای منعقده با شرکت های فناور این تجهیزات روز به روز در مناطق مورد نیاز کشور توسعه خواهد یافت.

رییس سازمان حفاظت محیط‌ زیست با تاکید بر لزوم تلاش برای کوتاه کردن فرآیندها، گفت: سال ۱۴۰۱ علاوه بر تاکید بیشتر بر مباحث فناورانه و دانش بنیان، تجهیز پاسگاه‌های محیط بانی و پایش های زیست محیطی را با دقت بیشتر پیگیری خواهیم کرد و از تمام ظرفیت‌های فناورانه کشور بهره خواهیم برد.

digikala

سلاجقه با تاکید بر اینکه، نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق برای سازمان حفاظت محیط‌زیست بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد در برنامه هفتم توسعه از قابلیت های این شرکت‌ها و پارک‌های علم و فناوری خصوصا پهباد های بومی سازه شده به‌ صورت ویژه استفاده شود.

رییس سازمان حفاظت محیط‌ زیست در خصوص ضرورت حمایت از حوزه دانش بنیان کشورمان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان “تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی”، اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست نیز همسو با رهبر معظم انقلاب شعار امسال خود را تحت عنوان «محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه» انتخاب کرده است.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.