گوگل و رنو خودروی اندرویدی تولید می‌کنند

همکاری رنو گوگول خودرو

گوگل و رنو با صدور بیانیه ای اعلام کردند که در حال گسترش همکاری خود برای تولید وسیله نقلیه تعریف شده توسط نرم افزار اندوریدی هستند.

به گزارش تکناک، همانطور که در این اطلاعیه آمده است، آنها بر روی یک پلتفرم نرم افزاری پیشرفته برای وسایل نقلیه آینده کار خواهند کرد. وسیله نقلیه تعریف شده توسط نرم افزار آینده با سیستم عامل Android Automotive گوگل کار خواهد کرد.

همچنین، داده ها را برای پردازش به سرورهای ابری گوگل ارسال می کند. در حالی که رنو گوگل را برای ارائه خدمات ابری ترجیح می دهد، سایر خودروسازان خدمات وب سرویس آمازون را انتخاب می کنند.

در واقع رنو یکی از بزرگترین گروه های خودروسازی در جهان است. این شرکت دارای برندهای مختلف خودرویی از جمله Dacia، Alpine و Mobilize است. علاوه بر این، این شرکت در اتحادیه رنو-میتسوبیشی-نیسان عضو است. منظور  از عبارت “وسیله نقلیه تعریف شده توسط نرم افزار” به همه اعضای این اتحاد اطلاق می شود. دومی اعلام کرد که خودروهای آنها با سیستم عامل خودروی بومی گوگل عرضه خواهند شد و دارای دستیار داخلی، نقشه ها و فروشگاه پلی است.

خودروهای توسعه یافته توسط GOOGLE و RENAULT قابلیت خودتعمیر خواهند داشت

گوگل و رنو  بر روی پروژه جدیدی به نام «دوقلو دیجیتال» کار خواهند کرد. این یک نسخه مجازی از خودرو است. البته گوگل و رنو از هوش مصنوعی برای ادغام آسان‌تر ویژگی‌ها و خدمات جدید در خودرو استفاده خواهند کرد.

به عبارت دیگر، هوش مصنوعی و سیستم شبیه‌سازی مجازی تشخیص‌های بی‌درنگ را انجام می‌دهند و به راننده می‌گویند که چه مشکلی در خودرو وجود دارد یا راننده چگونه می‌تواند آن را برطرف کند. هوش مصنوعی همچنین به رانندگان کمک می‌کند تا تجربه‌ای شخصی‌سازی شده را ثبت کنند که شامل رفتار رانندگی، مقصدهای پربازدید و مکان‌های شارژ EV می‌شود.

گوگل شریک نزدیک خودروسازان نیست. اما بسیاری از شرکت های فناوری توجه بیشتری به این بازار دارند. به عنوان مثال، هواوی همین کار را برای خودروسازان چینی انجام می دهد. از طرفی شرکت آلفابت سالهاست که در تلاش برای ورود به این بازار است که  بارها برای ورود به آن شکست خورد. اکنون به نظر می‌رسد که گوگل قلب بسیاری از شرکت‌های بزرگ خودرو از جمله فورد، جنرال موتورز، ولوو، هوندا و بی‌ام‌و را به دست آورده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.