یک فایل مخفی در MacOS خبرساز شد

برخی از کاربران خبر داده اند که سیستم عامل MacOS دارای کاغذ سفید (White Paper) اصلی بیت کوین در فایل‌های داخلی آن است

برخی از کاربران خبر داده اند که سیستم عامل MacOS دارای کاغذ سفید (White Paper) اصلی بیت کوین در فایل‌های داخلی آن است. در حالی که این موضوع در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت، اما وجود این سند در مک‌آوی‌اس احتمالاً چیز مهمی نیست.

به گزارش تکناک، کاغذ سفید (Whitepaper) در حوزه رمزارز به معنای گزارش یا سند رسمی است که برای معرفی و توضیح یک ارز دیجیتال (کریپتوکارنسی) جدید تهیه می‌شود. این سند شامل جزئیات فنی و توضیحاتی درباره معماری و عملکرد شبکه ارز دیجیتال است که از جمله آنها می‌توان به الگوریتم رمزنگاری، ساختار بلاکچین، روش تأیید تراکنش‌ها و… اشاره کرد. به عنوان مثال، کاغذ سفید بیت کوین که توسط ساتوشی ناکاموتو نوشته شده است، یکی از مشهورترین کاغذهای سفید کریپتو در دنیا محسوب می‌شود.

این اولین باری نیست که کسی این موضوع را متوجه می‌شود، اما اینکه MacOS دارای کاغذ سفید اصلی بیت کوین در فایل‌های داخلی خود است، دوباره پس از اینکه آندی بايو یک توسعه‌دهنده در این هفته مقاله‌ای درباره‌ی آن نوشت، مورد توجه قرار گرفت. بر اساس گفته‌های بايو، او در حال تعمیر پرینتر خود بود که یک نسخه PDF از کاغذ سفید نوشته‌شده توسط ساتوشی ناکاموتو، که به عنوان اختراع‌کننده بیت کوین شناخته می‌شود، پیدا کرد.

آندی بايو از دوستان خود درخواست کرد تا بررسی کنند آیا فایل را می‌توانند در مک‌های خود پیدا کنند یا خیر. همه آن‌ها تأیید کردند که کاغذ سفید بیت کوین در مک‌آوی‌اس قابل دسترسی است. به نظر می‌رسد که این فایل با macOS Mojave که در سال ۲۰۱۸ منتشر شده بود، به سیستم اضافه شده است و هنوز هم در جدیدترین نسخه macOS Ventura وجود دارد.

اگر مک شما یکی از نسخه‌های macOS زیر را دارد، می‌توانید با اجرای دستور زیر در ترمینال، فایل را بررسی کنید:

open /System/Library/Image\ Capture/Devices/VirtualScanner.app/Contents/Resources/simpledoc.pdf

لازم به ذکر است که فایل ممکن است در مک‌های دیگر با مشکل مواجه شود و یا در مک شما در مسیر دیگری قرار داشته باشد.

چرا این فایل در آنجاست و چه مفهومی دارد؟

برای افرادی که درباره ارتباط بین اپل و بیت کوین تئوری می‌سازند، باید بگوییم که وجود این فایل در مک‌آوی‌اس هیچ معنای خاصی ندارد. به نظر می‌رسد این فایل به صورت اتفاقی در macOS Mojave به سیستم اضافه شده و در نسخه‌های جدیدتر نیز همچنان وجود دارد.

بايو می‌گوید که از یک منبع شنیده است که مهندسان اپل می‌دانستند کاغذ سفید بیت کوین در macOS وجود دارد ولی هرگز اقدامی برای حذف آن نکرده‌اند. اما با توجه به اثرات این خبر در شبکه‌های اجتماعی، احتمالاً اپل در آینده با به‌روزرسانی‌های جدید، آن را حذف خواهد کرد. اما باید توجه داشت که حضور این فایل در macOS، به معنای تایید یا درگیری رسمی اپل با بیت کوین نیست.

محتمل ترین توضیح این است که مهندسان اپل زحمت حذف این فایل را از ساخت نهایی macOS را به خود نداده اند زیرا هیچ اطلاعات حساسی در آن وجود ندارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.