آرشیو خودکار برنامه های بی استفاده در اندروید

کاربران اندروید می توانند با فعال کردن یک گزینه در  پلی استور، برنامه های کمتر استفاده شده خود را به صورت خودکار آرشیو و حافظه دستگاه خود را تا 60 درصد آزاد کنند. 

به گزارش تکناک، با توجه به حذف اسلات کارت microSD از دستگاه‌های گوشی تلفن همراه توسط سازندگان، مشکل محدودیت‌های ذخیره‌سازی برای بسیاری از کاربران به یک چالش واقعی تبدیل شده است. هرچند در برخی موارد امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی با پرداخت هزینه بیشتر در هنگام خرید دستگاه وجود دارد، اما برخی دستگاه‌ها حتی این امکان را نیز ندارند و فضای کمی در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

به همین دلیل در صورت دانلود فایل‌های بزرگ یا اجرای بازی‌های سنگین، فضای لازم برای ذخیره آن‌ها می‌تواند به یک چالش بزرگ تبدیل شود. گوگل در سال گذشته، با معرفی قابلیت آرشیو برنامه‌ها، این چالش را برطرف کرد و اکنون با تنظیم خودکار این برنامه، به کاربران در مدیریت فضای ذخیره‌سازی کمک می‌کند.

به نظر می‌رسد که ویژگی جدید اندروید برای آرشیو خودکار برنامه‌ها، بدون حذف کامل آنها از گوشی موبایل، می‌تواند به طور تقریبی ۶۰ درصد از حجم آنها را کاهش دهد. در این روند، تمام داده‌ها و تنظیمات شخصی نرم‌افزار حفظ می‌شود و نماد برنامه همچنان در دستگاه قابل مشاهده می ماند. با این حال، بخشی از کد و منابع نرم‌افزارهای کم استفاده، به منظور صرفه‌جویی در فضا، حذف می‌شوند و در صورت نیاز کاربران، به‌طور خودکار از Play Store دوباره دانلود خواهند شد.

digikala

با این حال، باید توجه داشت که ویژگی آرشیو خودکار برای همه برنامه‌ها قابل استفاده نیست. فقط برنامه‌هایی که از فرمت App Bundle پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند.

پس از شروع نصب یک برنامه جدید بر روی یک دستگاه با حداکثر ظرفیت، پرسشی در یک پنجره پاپ آپ درباره فعال‌سازی آرشیو خودکار مطرح خواهد شد. اگر کاربران مایل هستند از ویژگی آرشیو خودکار استفاده کنند، می توانند در این مرحله موافقت خود را اعلام کنند. در این صورت فرآیند آرشیو خودکار برنامه‌های کم استفاده آغاز شده و فضای مورد نیاز برای نصب برنامه جدید آزاد خواهد شد.

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.