آزمایشگاه جدید و پیشرفته ایرباس رونمایی شد

در کنفرانس هوانوردی ملی آلمان در هامبورگ، ایرباس از آزمایشگاه پرواز هلیکوپتر خود با نام پایونیر لب که بر اساس پلتفرم هلیکوپتر های دو موتوره H145 این شرکت ساخته شده است رونمایی کرد. 

به گزارش تکناک، یکی از مواردی که تلاش‌ در زمینه تحقیق و توسعه هلیکوپترهای ایرباس را مشخص می‌کند آزمایشگاه هایی است که فن‌آوری‌های جدید پرواز را بررسی می کنند. جدیدترین آنها آزمایشگاه پایونیر لب است که بر پایه هلیکوپتر کاربردی H145 که در سال 1999 معرفی شد ساخته شده است.

آخرین نسخه آزمایشگاه پرواز هلیکوپتر ایرباس برروی توسعه مواد و فناوری‌های زیستی برای سبزتر کردن و کارآمدتر کردن روتورکرافت آینده و همچنین ارائه درجه بالاتری از خودرانی متمرکز شده است.

به گفته ایرباس، پایونیر لب دارای یک سیستم محرکه الکتریکی هیبریدی و آیرودینامیک بهبود یافته است که مصرف سوخت را تا 30 درصد کاهش می دهد. همچنین اجزای سازه ای ساخته شده از منابع زیستی و بازیافتی که از مواد خام و انرژی کمتری برای تولید استفاده می‌کنند، را آزمایش می کند. ایده در نظر گرفتن این موارد کاهش ردپای محیط زیستی هلیکوپتر در طول عمر مفید آن است.

علاوه بر بهبود اعتبار سبز شرکت ایرباس، پایونیر لب استفاده از سنسورهای پیشرفته و سیستم های دیجیتال را برای ایمنی و استقلال بیشتر، به ویژه در هنگام برخاستن و فرود، بررسی خواهد کرد.

آزمایش پرواز قبلاً در تأسیسات Donauwörth این شرکت در آلمان آغاز شده است و با یک سیستم هشدار ضربه روتور و سپس یک سیستم برخاست و فرود خودکار شروع شده است.

توماس کریسینسکی، رئیس برنامه های تحقیق و نوآوری در هلیکوپترهای ایرباس، گفت: با پایونیر لب، ما به استراتژی جاه طلبانه خود برای آزمایش و توسعه فناوری های جدید روی هلیکوپترهایمان ادامه می دهیم. پایونیر لب، که در آلمان در سایت Donauwörth ما مستقر است، پلت

فرم ما برای آزمایش فناوری‌هایی خواهد بود که به طور خاص برای هلیکوپترهای دو موتوره اختصاص داده شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.