آزمایش هواپیمای کروز مافوق صوت آمریکا در تابستان

به گزارش C4ISRNET، یک هواپیمای کروز آزمایشی مافوق صوت تا اوایل تابستان آینده برای واحد نوآوری دفاعی (DIU) آمریکا آزمایش خواهد شد.

به گزارش تکناک، این برنامه بخشی از تلاش پنتاگون برای تامین تجهیزات نظامی آینده از گزینه های غیر سنتی و تجاری است. برای این منظور، شرکت استرالیایی هایپرسونیکس، تحت برنامه قابلیت های آزمایش هوابرد مافوق صوت یا HyCAT قراردادی منعقد کرده است.

پلتفرم نمایشی DART AE این شرکت با تجهیزات پرتاب همراه خواهد شد تا توانایی های خود را در پشتیبانی از الزامات آزمایشی وزارت دفاع نشان دهد. بر اساس وب سایت این شرکت، Dart AE یک نمونه آزمایشی از تکنولوژی اسکرم جت است که با سوخت هیدروژن کار می کند، آلیاژ مقاوم به دمای بالا دارد، سه متر طول دارد و یکبار مصرف است. این وسیله نقلیه هیدروژنی است و برای ساخت بدنه به شدت به فناوری چاپ سه بعدی وابسته است.

این پروژه که توسط DIU با مشارکت مرکز مدیریت منابع آزمایش های پنتاگون و مدیر اصلی بخش مافوق صوت هدایت می‌شود، هدف کاهش مسئولیت زیرساخت های دولتی را با استفاده از هواپیماهای تجاری و تکنولوژی های مربوطه دنبال می کند. از زمان شروع این برنامه در سپتامبر گذشته، هایپرسونیکس یکی از سه شرکتی است که از طریق HyCAT قرارداد بسته است.

در کنار Rocket Lab و Fenix ​​Space، آنها قابلیت های پرتاب را ارائه خواهند کرد. DIU همچنین قصد خود را برای اعلام شرکت چهارم برای ارائه دومین هواپیمای آزمایشی اعلام کرده است. با این حال، ارزش این قراردادها در زمان نگارش این مقاله فاش نشده است. به گفته مدیر برنامه HyCAT، سرهنگ نیکلاس استپ، آماده سازی برای پرواز تابستان آینده در حال انجام است. مشخصات ماموریت، مانند شرایط پرواز، تجهیزات پرتاب و مکان، توسط DIU اصلاح می شود. پرواز پیش رو، اولین پرواز کاملاً یکپارچه و خودران هواپیمای DART AE را رقم خواهد زد.

استپ گفت: دو ماه آینده بسیار تعیین کنننده است زیرا نگاه دقیق تری نسبت به این پروژه به ما ارائه می دهد. او افزود: ما در تلاش هستیم تا اساساً تأیید کنیم و مطمئن شویم که دقیقاً می‌دانیم که این مأموریت چگونه باید از ابتدا تا انتها انجام شود.

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا در حال حاضر تقریباً 70 برنامه را با هدف ایجاد تسلیحات و هواپیماهایی که می توانند با سرعت مافوق صوت بیش از 5 ماخ حرکت کنند، دنبال می کند.

تقاضا برای آزمایش‌های بنیادی، مانند بستر‌های آزمایش زمینی و هواپیما، به‌طور باورنکردنی بالاست، در نتیجه تنها چند آزمایش برای برنامه‌های اصلی هر سال انجام می‌شود.

پنتاگون قصد دارد هر هفته یک پرواز آزمایشی مافوق صوت انجام دهد و برنامه HyCAT جزء حیاتی این استراتژی است. این ابتکار بر استفاده از قابلیت های تجاری برای دستیابی به تکرار مطلوب با هزینه کم تمرکز دارد.

به گفته استپ، DIU پیش بینی می کند که HyCAT در نهایت هزینه آزمایش پرواز را کاهش دهد. با این حال، در حال حاضر هیچ الزامات هزینه خاصی برای این برنامه تنظیم نشده است. در حالی که سازمان تخمینی از هزینه اولیه پرواز دارد، در حال حاضر آن را به اشتراک گذاشته نمی شود.

او نتیجه گیری کرد به طور کلی، با گذر از این رویکرد که ما الزامات دقیق ماموریت را دیکته نمی کنیم و از سایر شرکای تجاری برای ماموریت ها استفاده می کنیم، نسبت به ماموریت های قدیمی مافوق صوت هزینه های کمتری را متحمل میشویم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.