آغاز شمارش معکوس برای پرتاب جدیدترین موشک ناسا

موشک جدید ناسا در فلوریدا آماده پرتاب است

ناسا شمارش معکوس را برای پرتاب موشک بزرگ جدید خود به ماه را آغاز کرده است که نشان دهنده آغاز ماموریت بدون سرنشین Artemis I به ماه است.

به گزارش تک ناک،این پرتابی که برای دوشنبه 7 شهریور( 29 آگوست) برنامه ریزی شده است .این موشک فضاپیمای Orion را به یک پرواز آزمایشی 42 روزه که شامل پرواز در کنار ماه، قبل از ماموریت های با سرنشین آینده است، خواهد برد.

شمارش معکوس در ساعت 10:23 به وقت شرق امریکا در 27 اوت، با تیم پرتاب موشک و کنترل موشک در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا آغاز شد. از امروز به بعد، مهندسان به منظور آماده سازی برای پرتاب در صبح روز دوشنبه، نیرو بخشیدن به مرحله هسته موشک و فضاپیما را آغاز خواهند کرد.شروع شمارش معکوس یک مرحله هیجان انگیز برای آماده شدن برای پرتاب است، اما مانند همیشه، این احتمال وجود دارد که پرتاب به دلایل مختلف لغو شود.

مایک سارافین، مدیر مأموریت آرتمیس در یک کنفرانس مطبوعاتی در مقر ناسا گفت: “ما قول نمی دهیم که حتما دوشنبه موشک پرتاب شود.” ما می‌توانیم مشکلات آب‌وهوایی یا فنی داشته باشیم، یا می‌توانیم تاخیر به علت مسائل ایمنی عمومی داشته باشیم. اما به طور کلی برای پرتاب دوشنبه خوشبین هستیم . ما امروز از تیم مدیریت ماموریت نظرسنجی کردیم و آماده هستیم تا از دروازه تصمیم بعدی عبور کنیم، که جلسه تانکرگیری است که اواخر یکشنبه اتفاق خواهد افتاد.

با توجه به آب و هوا، چشم انداز فعلی برای پرتاب روز دوشنبه خوب است، اگرچه برخی پیش بینی های باران در دریا وجود دارد که به طور بالقوه می تواند مشکلی برای پرتاب باشد. ملودی لووین، افسر هواشناسی، پرتاب فضایی دلتا 45، گفت: «احتمال 70 درصد آب و هوای مطلوب داریم. آب و هوا بسیار مناسب به نظر می رسد. نگرانی اصلی رگبارهای دریایی و احتمالاً چند رعد و برق خواهد بود.
اگر برای تیم اطمینان حاصل شود که مشکلات آب و هوایی پرتاب را با مشکل مواجه می کند، برای پرتاب تاریخ ۲ سپتامبر و ۵ سپتامبر نیز در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.