آیا اُفت قیمت بیت کوین مقدمه یک جهش بزرگ است؟

قیمت بیت کوین امروز، با افت مواجه شد و قیمت آن پس از یک روند ثابت چهار ماهه به زیر سطح حیاتی 28هزار دلار سقوط کرد.

قیمت بیت کوین امروز، دوم ماه مه مصادف با 13 اردیبهشت، با افت مواجه شد و قیمت آن پس از یک روند ثابت چهار ماهه به زیر سطح حیاتی 28هزار دلار سقوط کرد.

به گزارش تکناک، در طول ماه آوریل، آلفا کوین در یک مسیر صعودی قرار داشت و طولانی ترین رشد ماهانه متوالی خود را از سال 2021 تجربه کرد.

با این حال، آخرین افت در قیمت بیت کوین سوالاتی را در مورد چگونگی افت اخیر ایجاد می کند و سرمایه گذاران را به این فکر می اندازد که آیا این صرفاً یک وقفه جزئی است یا شروع یک سری تغییرات مهمتر در بازار است.

بیت کوین در 24 ساعت گذشته افت قیمت  2 درصدی را تجربه کرد و طبق گزارش CoinMarketCap، ارزش آن به زیر سطح 28 هزار دلار کاهش یافت و در حال حاضر به 27974 دلار رسیده است. علاوه بر این، افزایش 2.17 درصدی آن در هفت روز گذشته نشان دهنده توانایی بیت کوین برای مقاومت در برابر نوسانات بازار و پایدار ماندن است.

این افزایش به دلیل این باور است که فدرال رزرو ایالات متحده در نهایت سیاست پولی آرام تری را اتخاذ خواهد کرد و این استدلال که بحران بانکی ایالات متحده اعتماد به ارز فیات را از بین برده است.

آدریان پرزلوزنی، رئیس صرافی ایندیپندنت رزرو، به بلومبرگ گفت: بازار بسیار آشفته است، زیرا منتظر است ببیند چه اتفاقی برای بانک فرست ریپابلیک می‌افتد.

اولین بحران بانک فرست ریپابلیک باعث ترس می شود

سقوط بانک های سیلیکون ولی (SVB) و سیگنیچر به دلیل برداشت های گسترده، باعث نگرانی سرمایه گذاران و سپرده گذاران شده است، که اکنون می ترسند که بانک فرست ریپابلیک ممکن است مؤسسه بعدی باشد که با شکست مواجه می شود.

در هفته‌های اخیر، سپرده‌گذاران ثروتمند این بانک وجوه خود را به مؤسسات بزرگ‌تر و معتبرتر منتقل می‌کنند که احتمال سقوط کمتری دارند.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، سپرده گذاران بانک فرست ریپابلیک از زمان سقوط SVB در اوایل ماه جاری، تقریباً 70 میلیارد دلار برداشت کرده اند، که باعث ایجاد نگرانی در مورد افزایش احتمالی سپرده ها شده است.

نرخ بالای سپرده های بیمه نشده بانک، یعنی 68 درصد، بر اضطراب سرمایه گذاران افزوده است، زیرا این نرخ از سقف 250هزار دلاری FDIC فراتر رفته و بخش قابل توجهی از وجوه بانک را در معرض خطر قرار می دهد.

در حالی که قانونگذاران فدرال برای محافظت از سپرده‌های بیمه‌نشده SVB به دلیل خطر سیستماتیکی که برای سیستم مالی ایجاد می‌کرد، مداخله کردند، سپرده‌گذاران در فرست ریپابلیک حاضر نیستند همان ریسک را بپذیرند، زیرا می‌ترسند وجوه آن‌ها همان سطح حمایت را دریافت نکنند.

در نتیجه، بانک در معرض خطر برداشت انبوه سپرده‌ها قرار دارد که به طور بالقوه می‌تواند منجر به فروپاشی آن و ایجاد موج شوک در صنعت مالی شود.

پتانسیل ادامه رشد قیمت بیت کوین

در همین حال، طبق داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط بلومبرگ، روند رو به رشد چهار ماهه اخیر قیمت بیت‌کوین تا آوریل طولانی‌ترین دوره رشد از زمان افزایش شش ماهه منتهی به مارس 2021 است.

طی دهه گذشته، دوره های رشد چهار ماهه بیت کوین از لحاظ تاریخی با افزایش متوسط ​​260 درصدی در سال بعد همراه بوده است که نشان دهنده پتانسیل این ارز دیجیتال برای رشد پایدار است.

این داده های تاریخی نور امیدی را برای سرمایه گذارانی فراهم می کند که مشتاقانه منتظر بهبود ارزش بیت کوین پس از کاهش اخیر آن بوده اند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.