آیا قارچ فشار خون را کاهش می دهد؟

یک مطالعه جدید نشان داد که افزودن قارچ به رژیم غذایی ممکن است میزان فشار خون بالا را بهبود بخشد.

به گزارش تکناک، حفظ سلامت قلب یکی از دغدغه های اصلی زندگی برای بسیاری از افراد است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) گزارش می دهد که بیماری قلبی همچنان عامل شماره یک مرگ و میر در ایالات متحده است. یافتن راه هایی برای حفظ عواملی که بر سلامت قلب تأثیر می گذارند مانند فشار خون بالا، در کنترل این بیماری کلیدی هستند.

اکنون، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که افزودن یک ماده معمولی در دسترس به رژیم غذایی، می‌تواند به کاهش میزان فشار خون کمک کند و این ماده چیزی نیست جز قارچ. بررسی منتشر شده در مجله Phytotherapy Research نشان می دهد که چگونه گنجاندن قارچ های خوراکی در رژیم غذایی، ممکن است فشار خون را بهبود بخشد.

نویسندگان این مطالعه خاطرنشان می کنند که تاکنون در مورد فواید سلامتی ترکیبات قارچی مطالب زیادی نوشته شده است، اما اغلب درک کامل نقش قارچ به عنوان مداخلات غذایی در کاهش فشار خون بالا و سایر اختلالات قلبی عروقی، دشوار بوده است.

محققان در میان یافته‌های خود توضیح می‌دهند که ترکیبات زیست فعال حاوی قارچ مانند کوردیسپین، لوواستاتین، اریتادنین و ارگوسترول به طور مستقیم بر فعالیت ژنی تأثیر می‌گذارند که عملکرد قلبی عروقی را تحریک می‌کند، زیرا از نظر ساختاری شبیه به آدنوزین هستند. آدنوزین یک ماده شیمیایی است که می تواند فشار خون را کاهش دهد.

مصرف قارچ حداقل برای افرادی که حساسیت ندارند، می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. این رویه در چارچوب یک رژیم غذایی نه چندان سالم، ممکن است تفاوت بزرگ یا قابل توجهی ایجاد نکند، اما زمانی که به یک رژیم غذایی متنوع و سالم اضافه شود، ممکن است خیلی مفید باشد.

چگونه قارچ ها بر فشار خون بالا تأثیر می گذارند؟

نویسندگان این مطالعه می گویند که قارچ های خوراکی مدت هاست که به عنوان غذاهای کاربردی شناخته شده اند که به عنوان یک منبع فعال زیستی غنی عمل می کنند، به این معنی که آنها حاوی ترکیباتی هستند که فعالیت های بدن را تحریک می کنند که این فعالیت ها در نهایت باعث سلامت کلی می شوند.

غذاهای زیست فعال به عنوان ابزارهای پیشگیرانه نه تنها برای بیماری های قلبی، بلکه سرطان نیز مورد مطالعه قرار گرفته اند.

قارچ ها به دلیل این که حاوی مقدار مناسبی پتاسیم در هر وعده هستند، شناخته شده اند. این مقدار معادل 11 درصد از ارزش توصیه شده یا بین 300 تا 400 میلی گرم است. پتاسیم جزء مهمی از رژیم غذایی DASH و مدیترانه ای است، زیرا می تواند به تنظیم فشار خون کمک کند که این مسئله به نوبه خود می تواند به کاهش خطر حمله قلبی و سکته کمک کند.

قدرت ترکیبات زیست فعال

1 وعده یا 84 گرم قارچ خام خوراکی باعث افزایش درشت مغذی ها (5 درصد)، فیبر غذایی (2 تا 6 درصد)، ریبوفلاوین (15 درصد)، پتاسیم 11 درصد ، نیاسین 13 تا 26 درصد ، مس (13 تا 22 درصد)، ویتامین D (9 تا11 درصد) و سطوح کولین (14درصد)، می شود.

این مواد مغذی و ترکیبات زیست فعال در متابولیسم سلولی، گردش میزان ریزمغذی‌های خاص که ممکن است خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و فشار خون مانند پتاسیم را کاهش دهد، نقش دارند.

تعدادی از ترکیبات در قارچ وجود دارد که بسیاری از آنها ممکن است حتی نامی نداشته باشند.

خواص زیست فعال در قارچ می تواند راه را برای نوآوری های دارویی هموار کند. این مولکول ها می توانند به عنوان داروهایی موثر عمل کنند که فشار خون را کاهش می دهند.

رژیم غذایی گیاهی به غیر از قارچ‌هایی که حاوی بسیاری از خواص تقویت‌کننده سلامت قلب مانند قارچ‌هایی که در این بررسی به آنها اشاره شده است، هستند، حاوی قارچ های دیگری نیز هستند که فیبر کافی و سدیم کمتری دارند، حاوی کلسیم کافی هستند و دارای میزان متوسط ​​پروتئین هستند.

ممکن است قارچ های دیگری نیز وجود داشته باشند که می توانند مانند قارچ های خوراکی برای افرادی که به قارچ حساسیت دارند، عمل کنند.

توصیه هایی برای داشتن یک رژیم غذایی سالم برای قلب

مصرف غذاهای گیاهی و کامل که هم در رژیم مدیترانه ای و هم در رژیم غذایی DASH وجود دارند، موثر هستند. علاوه بر این، رفتارهای سبک زندگی سالم که شامل ورزش، مدیریت استرس، حفظ وزن سالم و مدیریت سایر بیماری‌های همراه با بیماری قلبی است، بسیار مهم است.

در نظر داشته باشید که در چنین رژیم هایی، قارچ‌ها به تنهایی پاسخگو نیستند و باید تحقیقات بیشتری برای درک ترکیبات زیست فعال آن‌ها و چگونگی تأثیر آن بر فشار خون بالا انجام شود.

قارچ ‌های خوراکی دامنه زیادی در ارزیابی‌های بالینی دارند که آنالیز فیلوژنتیکی و سم‌شناسی ترکیبات زیست فعال قارچ را ضروری می‌سازد.

رژیم غذایی کامل و گیاهی که از نظر دارا بودن انواع غذاهای گیاهی کامل است، به ویژه آووکادو، آجیل، دانه ها، حبوبات، سبزیجات، می تواند برای بهبود فشار خون و سلامت قلب بسیار مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.