آیا مایکروسافت تولید Surface Duo 2  را متوقف کرده است؟

موجودی Surface Duo 2 در اکثر فروشگاه‌ها به اتمام رسیده است و مایکروسافت این کمبود را از طریق Windows Central اعلام کرده است.

به گزارش تکناک، در پیام این شرکت به کاربران آمده است: ما می‌دانیم در حال حاضر بازارهای مختلف با کمبود تقاضا مواجه‌اند. ما از اهمیت حضور Surface Duo به عنوان بخش مهمی از مجموعه Surface آگاهیم.

طبق گفته منابع این رسانه، این شرکت در حال حاضر مشغول کار بر روی Surface Duo 3 است. در این میان، تنها گزینه موجود تهیه یک نمونه دست دوم از فروشگاه‌هایی مانند آمازون و eBay است.

به نظر می رسد مایکروسافت بیشتر موجودی Surface Duo 2 خود را فروخته است و گزارش Windows Central نشان دهنده پایان تولید آن است. موجودی اکثر خرده‌فروشان نیز تمام شده‌است، اما برای افراد مایل به خرید این دستگاه فوق‌العاده ، امکان خرید آن با تخفیف از سایت Best Buy وجود دارد.

Surface Duo 2 یک دستگاه معمولی و به وضوح برای استفاده همه افراد نیست. این محصول دقیقا برای افراد مایل به مولتی تسکینگ و استفاده از پتانسیل نهایی دستگاه مناسب است.

برخلاف گلکسی  Z Fold 4 سامسونگ، Duo 2 دارای دو صفحه نمایش 5.8 اینچی متصل توسط یک لولا است و در نهایت یک صفحه نمایش 8.3 اینچی به اندازه یک تبلت را تشکیل می دهند. چین صفحه نمایش آن به وضوح قابل مشاهده است، اما پس از مدتی دیگر آزار دهنده نخواهد بود. در حال حاضر، حتی تلفن های تاشو دارای چین صفحه هستند، بنابراین صفحه نمایش های خم شونده بدون چین هنوز محقق نشده‌اند.

لولا 360 درجه دستگاه در هر موقعیتی قابل تنظیم است. بنابراین، مثلا می‌توان نمایشگر را تا آخر تا کرد و از Duo 2 مانند یک تلفن معمولی، و یا آن را کاملا باز، و مانند تبلت از یک برنامه روی دو صفحه برای انجام کارهای مختلف استفاده کرد. همچنین می‌توان در حالت خیمه(نیمه خم) برای بازی کردن با کنترلر بلوتوثی از آن استفاده کرد.

در واقع، امکانات آن بی پایان است و موجب برتری Duo 2 نسبت به تلفن های تاشو جدیدتر می‌شود. حتی می توان آن را مانند یک لپ تاپ قرار داد و از نیمه پایینی برای تایپ و از نیمه بالایی به عنوان صفحه نمایش استفاده کرد و یا در یک طرف پنجره چت و در طرف دیگر مرورگر وب را باز کرد. همچنین می توان تجربه خواندن کتاب را با آن تقلید کرد.

ترفند دیگر Duo 2 لبه های داخلی کمی خمیده آن است. بنابراین در حالت بسته، همچنان می توان بخشی از صفحه نمایش را مشاهده کرد. مایکروسافت این ناحیه را Glance Bar می‌نامد، بنابراین حتی با عدم وجود صفحه‌ نمایش خارجی، می‌توان اعلان‌های مربوط به زمان، درصد باتری، پیام‌ها و تماس‌های دریافتی را بدون نیاز به باز کردن دستگاه مشاهده کرد.

Duo 2 شامل تراشه اسنپدراگون 888 می‌شود و سرعت کافی و عملکرد خوبی ارائه می دهد. همچنین، دارای یک آرایه دوربین پشت سه گانه و یک دوربین سلفی است و در اکثر شرایط نوری عکس های دقیقی می گیرد.

سایر مشخصات قابل توجه آن شامل دکمه پاور به همراه حسگر اثر انگشت، بلندگوهای دوگانه، NFC و پشتیبانی از قلم می‌شود. باتری آن هنگام استفاده متوسط یک روز دوام می آورد. این دستگاه حداقل تا اواخر سال 2024 پشتیبانی خواهد شد و همچنین اخیراً سیستم عامل اندروید 12L متمرکز بر صفحه نمایش بزرگ را دریافت کرده است.

Surface Duo 2 پایه با قیمت 1499.99 دلار عرضه شده است اما در حال حاضر در سایت Best Buy با قیمت 824.99 دلار به فروش می رسد. مسلماً می‌توان تلفن‌های تخت شامل مشخصات بهتری با این قیمت تهیه کرد، اما هیچ‌کدام از آنها توانایی رقابت با وظایف مولتی‌تسکینگ Duo 2 را ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.