آیا مایکروسافت Surface Duo 3 عرضه خواهد شد؟

تاکنون، تلفن هوشمند سرفیس شرکت مایکروسافت به موفقیت بزرگی نرسیده است، اما آیا می توان امیدوار بود مایکروسافت Surface Duo 3 را معرفی کند؟

به گزارش تکناک، Galaxy Fold و Pixel Fold به عنوان استاندارد طلایی تلفن‌های دو صفحه‌ای شناخته می‌شوند، اما آن‌ها تنها نمونه‌های موجود نیستند. در مقابل موج عرضه پنل‌های انعطاف‌پذیر، یکی از گوشی‌های جایگزین با صفحه‌نمایش دوتایی، مایکروسافت Surface Duo 2 است.

متأسفانه، Duo تقریباً در دو سالگی کمی قدیمی شده است و این سوال برای کاربران مطرح شده که چه زمانی ممکن است Microsoft Surface Duo 3 را ببینیم؟ در ادامه، همه چیزهایی که می‌دانیم را بررسی خواهیم کرد.

زمان عرضه آن چه زمانی است؟

هنوز مشخص نیست که آیا Duo 3 در آینده عرضه خواهد شد، اما احتمالاً یک نسخه جدید از تلفن Surface در سال 2024 یا 2025 عرضه خواهد شد.

چه خبر است؟ ممکن است مایکروسافت در نسل بعدی Surface Duo به نمایشگرهای کاملا قابل انعطاف مجهز شود.

قیمت آن چقدر خواهد بود؟ به راستی، در این مرحله نمی‌توانیم به این سوال پاسخ دهیم. بسیاری از عوامل نامعلوم وجود دارند.

پاسخ به این سوال پیچیده‌تر از آن است که تصور می‌کنید. در حالی که سری Surface Duo طرفداران خاص خود را دارد، اما هنوز به صورت تجاری موفق نبوده است. در اوایل سال گذشته، شایعاتی درباره وجود Surface Duo 3 وجود داشت، اما در ژانویه یک گزارش از Windows Central بیان کرد که احتمالاً این پروژه لغو شده است.

بر اساس این گزارش، Duo 3 نهایی شده و آماده تولید بود، اما مایکروسافت آن را کاملاً لغو کرده است. خبر خوب این است که مایکروسافت آماده نیست گوشی های اندرویدی را به کلی کنار بگذارد؛ این فقط دسته بندی مجدد و تلاش برای یک رویکرد متفاوت است.

گزارشات نشان می‌دهد که مایکروسافت در حال ساخت چندین نمونه دستگاه اندرویدی مختلف است، از جمله دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش‌های سنتی‌تر و یک تلفن کاملا قابل انعطاف که جانشین سری Duo خواهد بود. اگرچه ممکن است تلفن قابل انعطاف Surface با یک نام کاملاً جدید رونمایی شود، اما گزارش بیان می‌کند که در داخل حداقل به عنوان Surface Duo 3 نامیده می‌شود.

تاریخ انتشار Microsoft Surface Duo 3 چه تاریخی است؟

  • Surface Duo: September 10, 2020
  • Surface Duo 2: September 22, 2021

چنانچه گزارش Windows Central دقیق نباشد، ممکن است نسخه واقعی تلفن دو صفحه‌ای Surface Duo 3 وجود نداشته باشد. اگر آن‌ها قصد دارند به یک طراحی قابل انعطاف جدید بپردازند، احتمالاً این دستگاه را نهایتاً در اواخر سال 2024 مشاهده خواهیم کرد.

گزارش WC نشان می‌دهد که تلفن قابل انعطاف Surface نمونه‌ اولیه است و به مدت حدود یک سال در دست توسعه است، بنابراین احتمالاً این مدت زمان کافی برای ورود آن به مرحله تولید تا اواخر سال آینده را فراهم خواهد کرد، اما این تنها حدس و گمانه‌زنی ماست.

اگر گزارش دقیق نبوده و تلفن دو صفحه‌ای Duo 3 در حال آمدن باشد؟ احتمالاً در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد. با توجه به اینکه هنوز شایعات قوی درباره یک عرضه نزدیک شنیده نشده است، ما می‌گوییم که مایکروسافت همانطور که شایعات نشان می‌دهند، احتمالاً عرضه Duo 3 را به تعویق خواهد انداخت.

Microsoft Surface Duo 3 چه ویژگی هایی خواهد داشت؟

صرف نظر از آنکه آیا به عنوان یک دستگاه قابل انعطاف یا دو صفحه‌ای عرضه می‌شود، احتمالاً تلفن بعدی Surface مانند Duo از آخرین پردازنده Qualcomm، احتمالاً حداقل یک پردازنده Snapdragon 8 Gen3 SoC استفاده خواهد کرد. این تراشه خاص در اواخر امسال عرضه خواهد شد.

در واقع اطلاعات بیشتری از آن نداریم. به نظر می‌رسد بسیار ممکن است یک طراحی مشابه با HONOR Magic Vs یا vivo X Fold دریافت کنیم. همچنین ممکن است که جانشین Surface Duo همچنان تجربه دو صفحه‌ای را در طرف نرم‌افزاری شبیه‌سازی کند و به ما یک دستگاه بدهد که به طور مشابه با Duo 2 عمل می‌کند، اما صرفاً یک صفحه قابل انعطاف دارد.

قیمت Surface Duo 3 چقدر خواهد بود؟

Surface Duo:  ۱۳۹۹ دلار

Surface Duo 2: ۱۵۰۰ دلار

احتمالاً اگر تلفن Surface Duo 3 دارای صفحه نمایش دوگانه بود، قیمت آن در بازه ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار قرار می‌گرفت. اما قیمت گذاری برای تلفن قابل انعطاف Surface Duo خیلی راحت نیست.

Z Fold 4 Galaxy و Pixel Fold احتمالاً دو رقیب بزرگ‌ برای این دستگاه هستند، حداقل در ایالات متحده. هر دوی این دستگاه‌ها با قیمت ۱۷۹۹ دلار شروع می‌شوند. مایکروسافت اگر امیدوار باشد در بازار دستگاه‌های قابل انعطاف موفقیتی بدست آورد ممکن است بخواهد قیمت خود را با این دستگاه‌ها همسان کند یا حتی کمی کمتر باشد.

چه جایگزین هایی برای سری Microsoft Surface Duo وجود دارد؟

اگر قصد خرید تلفن Surface Duo بعدی را دارید، بهترین جایگزین خرید تلفن Surface Duo 2 است. اکنون می‌توانید آن را با قیمتی همچون ۶۵۰ دلار در حالت کارکرده در مکان‌هایی مانند Swappa پیدا کنید. اما یافتن نسخه جدید آن بسیار سخت‌ است.

اگر به ویژگی‌های دو صفحه‌ای آن علاقه‌ای ندارید و فقط به دنبال یک تلفن معمولی‌تر هستید که به دستگاه تبلت تبدیل شود، به شدت توصیه می‌کنیم که یا Samsung Galaxy Fold 4 یا Fold 3 را بخرید.

اگر می‌خواهید کمی پول صرفه جویی کنید، Google Pixel Fold نیز به عنوان یک جایگزین مناسب عمل خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.