آیا گلکسی S23 FE سامسونگ ضدآب است؟

سامسونگ با عرضه نسخه Fan Edition خود با گلکسی S23 FE، برای علاقمندانی که می‌خواهند یک گوشی گلکسی S23 با قیمتی مقرون به صرفه‌تر داشته باشند، سر و صدای زیادی به راه انداخت.

به گزارش تکناک، بعد از یک اشتباه عجیب با گلکسی گلکسی اس 21 اف ای دو سال پیش و عدم معرفی محصولی مشابه در سال‌های بعد، بسیاری از مردم نگران بودند که سری FE دیگر وجود ندارد، اما سامسونگ امسال با نسخه کوچک‌تری از گلکسی اس 23، بار دیگر آن را ارائه می‌دهد که بسیاری از بهترین ویژگی‌های گوشی‌های گران‌تر خود را با قیمت کمتر به ارمغان می‌آورد.

در حالی که قیمت پیشنهادی 600 دلار، گلکسی S23 FE را در رده بالای بهترین گوشی‌های اندرویدی با بودجه محدود قرار می‌دهد، اما این یک گزینه عالی برای کسانی است که گلکسی A54 را خیلی ضعیف می‌دانند و گلکسی S23 را خیلی گران.

با این حال، با این قیمت، ممکن است شما تعجب کنید که آیا این عضو با قیمت بسیار کمتر از خانواده گلکسی S23 می‌تواند همان ویژگی‌هایی که برادران گران‌ترش می‌توانند ارائه دهند را با خود به همراه داشته باشد؟!

مانند سایر اعضای خانواده گلکسی S23، گلکسی S23 FE هم دارای گواهی IP68 است. این به معنای ضدآب بودن 100% آن نیست، اما در برابر آب بسیار مقاوم است.

این تفاوت ظریف اما مهم به این معنی است که نیازی به نگرانی زیاد در مورد تماس تصادفی با آب نیست – اگر آن را در سینک آشپزخانه یا توالت بیندازید، می‌توانید آن را با یک پارچه تمیز، خشک کنید و به کارتان ادامه دهید – اما قطعاً نباید آن را در استخر فرو ببرید یا برای شنا با خود ببرید.

گواهی IP68 به چه معناست؟

گواهی IP68 در بین گوشی‌های هوشمند مدرن بسیار رایج است و بیانگر بالاترین سطح مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است که به طور معمول در اکثر دستگاه‌های الکترونیکی که به صورت کامل از عناصر خارجی محافظت نشده‌اند، یافت می‌شود.

‘IP’ مخفف ingress protection به معنای مقاومت و حفاظت در برابر نفوذ است. عدد اول مقاومت در برابر گرد و غبار، شن و سایر ذرات جامد کوچک را نشان می‌دهد، در حالی که عدد دوم مقاومت در برابر آب و سایر مایعات را نشان می‌دهد.

رتبه مقاومت در برابر گرد و غبار تنها تا عدد شش می‌رود، که به این معنی است که گلکسی S23 FE به عنوان یک دستگاه مقاوم در برابر گرد و غبار در نظر گرفته می‌شود، براساس آزمایش در محیطی که به مدت هشت ساعت در خلاء قرار می‌گیرد.

اگرچه رتبه مقاومت در برابر آب تا عدد نه می‌رود، اما این رتبه در صنعت الکترونیک مصرفی تقریباً دیده نشده است، زیرا محصولات را برای مقابله با جت‌های آب با فشار و دمای بالا امتحان می‌کند که گوشی هوشمند شما به‌طور معمول با آنها مواجه نخواهد شد، مگر اینکه قصد داشته باشید با یک پمپ فشار قوی به آن هدف بگیرید – که قطعاً کاری است که شما نباید انجام دهید.

بنابراین، رتبه IP68 حداکثر سطح مقاومت در برابر آب در شرایط عملی است. یک دستگاه با این امتیاز واکنش‌های غوطه ور شدن تا حداقل 30 دقیقه در عمق حداقل 1.5 متری آب را برای زنده ماندن در آزمایش طی کرده است.

انواع آب‌های مختلف مثل هم نیستند

در مشخصات فنی سامسونگ، یک کلمه مهم وجود دارد که باید به آن توجه کنید. همانند سایر رتبه‌بندی‌های مقاومت در برابر آب IP، این اعداد تنها برای آب شیرین اعمال می‌شود.

این همان دلیلی است که سامسونگ به “استفاده از گلکسی S23 FE در سواحل یا استخر” توصیه نمی‌کند. سواحل با آب شور و دریاچه‌ها ممکن است دارای آلاینده‌های دیگری باشند و آب استخرها به طور معمول دارای غلظت بسیار بالای کلر است. این عوامل می‌توانند به سد‌های مقاوم در برابر آب گلکسی S23 FE آسیب برسانند. اگر گوشی شما در استخر غوطه ور شود، آب ممکن است به سرعت وارد نشود، اما مقاومت آن به مرور ضعیف شود.

حتی اگر گلکسی S23 FE شما از کشتی بیفتد هم احتمالاً هیچ آسیب مضری نخواهد دید. با این حال، شما باید آن را به سرعت با آب شیرین تمیز کنید و برای حذف هر گونه آلاینده‌ای، آن را بشویید.

اگر گلکسی S23 FE خیس شد، چه کاری باید انجام دهیم؟

اگر مقداری آب در گلکسی S23 FE شما وارد شد یا حتی اگر در دریاچه فرو رفت، دلیلی برای وحشت وجود ندارد. ریختن باران یا حتی آب از سیستم آبیاری باغ یا سینک آشپزخانه، هیچ آسیب قابل توجهی وارد نمی‌کند، بنابراین می‌توانید به سادگی گوشی را با یک حوله تمیز پاک کنید و به کارتان ادامه دهید.

اگر گلکسی S23 FE شما در آب شور، آب استخر یا آب آلوده دیگری مانند توالت یا وان غرق شده است، باید آن را به طور سریع با آب شستشو دهید، با یک حوله مرطوب آن را پاک کنید و سپس آن را خشک کنید.

همچنین، بهتر است در ابتدا از اتصال آن به شارژر خودداری کنید، زیرا ممکن است آب وارد پورت USB-C شده باشد؛ بگذارید به طور طبیعی خشک شود، اما سعی نکنید با استفاده از سشوار یا منابع حرارتی دیگر فرآیند را تسریع کنید، زیرا این کار می‌تواند سد‌ها را ضعیف کند و به روش‌های دیگری به گوشی شما آسیب برساند.

همچنین مهم است که از استفاده از صابون یا مواد شوینده دیگر بر روی گلکسی S23 FE خود خودداری کنید، زیرا حتی صابون ظرفشویی می‌تواند به مرور زمان سد‌های ضد آب آن را خراب کند. فقط باید آن را با آب تمیز و ولرم (اما نه آب داغ) شستشو دهید.

اگر نیاز به تمیز کردن Galaxy S23 FE پس از سقوط آن در لجن یا توالت دارید، سامسونگ توصیه می‌کند از یک حوله مرطوب با آب تمیز یا یک محلول ضدعفونی کننده مبتنی بر اسید هیپوکلریت یا الکل برای پاک کردن دستگاه به طور ملایم استفاده کنید. با این حال، باید از ورود رطوبت به هر گونه منفذ تلفن خودداری کنید و هرگز این محلول‌ها را به طور مستقیم بر روی گوشی نپاشید.

گلکسی اس 23 اف ای خود را تمیز و خشک نگه دارید

اگرچه Galaxy S23 FE شما برای مقاومت در هنگام تماس تصادفی با آب طراحی شده است، اما ضدآب نیست، بنابراین بهتر است همچنان تلاش کنید تا آن را به حد امکان از رطوبت دور نگه دارید. این شامل حفاظت آن در برابر سقوط در استخر یا وان نیز می‌شود، همچنین اجتناب از استفاده از آن در طوفان‌های شدید بارانی.

اگر علاقه‌مند به فعالیت‌های خارج از منزل هستید و معمولاً گوشی خود را برای قایقرانی یا رفتن به رودخانه با خود می‌برید، بهتر است به خرید یک محافظ خوب اقدام کنید که خودشان مقاوم در برابر آب هستند.

در نهایت، هر چند سامسونگ Galaxy S23 FE را برای مقاومت در برابر آب آزمایش کرده است، اما این مقاومت ممکن است به مرور زمان کاهش یابد و هر گونه آسیب آبی به گوشی شما تحت پوشش گارانتی سامسونگ قرار نخواهد گرفت. این اتفاق ممکن است باعث هزینه‌ زیاد قیمتی شود مگر اینکه شما برنامه Samsung Care Plus داشته باشید، بنابراین بهتر است هر احتیاطی را برای حفاظت از Samsung Galaxy S23 FE (series of Android smartphones, mobile computing device and Android applications) خود در برابر تماس مستقیم با آب انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.