آیا OnePlus 11 ضدآب است؟

کسب رتبه IP64 در رتبه ‌بندی‌ های Ingress Protection، نشان می دهد که گوشی OnePlus 11 قادر به حفاظت در برابر نفوذ است اما کاملا ضدآب نیست.

به گزارش تکناک،گوشی OnePlus 11، به عنوان آخرین پرچمدار این شرکت، تغییرات قابل توجهی در استراتژی محصول خود نسبت به سال‌های گذشته نشان می‌دهد. این تغییرات شامل افزایش قیمت تدریجی مدل‌های برتر بوده است.

با ارائه OnePlus 11، این شرکت تلاشی چشمگیر برای بازگشت به ریشه‌های خود و ارائه محصول پرچمداری با قیمتی کمتر از رقبایی همچون آیفون 14 پرو و گلکسی اس 23 الترا را نشان می‌دهد. این تلاش‌ها، علاوه بر ورود OnePlus 11 به لیست بهترین گوشی‌ها، بیانگر ویژگی‌های دیگری است که آن را از گوشی‌های معروفی مانند Galaxy S23 Ultra و iPhone 14 Pro متمایز می‌سازد.

با این حال، برای دستیابی به قیمت پایین‌تر، OnePlus در برخی زمینه‌ها افت داشته است و به همین دلیل، OnePlus 11 به اندازه OnePlus 10 Pro سال گذشته، به عنوان یک گوشی پرمخاطب پریمیوم تلقی نمی‌شود.

اگرچه OnePlus 10 Pro تقریباً تمامی ویژگی‌هایی را که با پرچمدارهای رقیب می‌توانستید دریافت کنید، شامل می‌شد، اما این حالت کاملاً صادق نیست.  OnePlus ویژگی‌های پریمیوم مانند پشتیبانی از شارژ بی‌سیم را حذف کرد و چند چیز جزئی را کاهش داد. به جای پورت USB Type-C 3.1 مانند نسل قبل، پرچمدار جدید دارای یک پورت USB Type-C 2.0 کندتر است. علاوه بر این، دستگاه دارای رتبه IP64 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است، در حالی که OnePlus 10 Pro دارای رتبه IP68 بود.

OnePlus 11 در برابر آب مقاوم است اما ضد آب نیست

برای افرادی که با رتبه‌بندی‌های Ingress Protection آشنا نیستند، رتبه IP64 برای OnePlus 11 نشان می‌دهد که در مقایسه با مدل قبلی، همان سطح محافظت در برابر گرد و غبار را ارائه می‌دهد، اما در مقاومت در برابر آب کمی کاهش می‌یابد. در این رتبه، عدد اول زیر IP، حفاظت در برابر ورود ذرات جامد (مانند گرد و غبار) را نشان می‌دهد. عدد 6 نشان دهنده بالاترین سطح حفاظت در برابر ورود ذرات جامد است، بنابراین OnePlus 11 مقاوم در برابر گرد و غبار است و نیازی به نگرانی درباره آسیب دیدن دستگاه در محیط‌های گرد و غباری ندارید.

عدد دوم نشان می‌دهد که چقدر دستگاه در برابر ورود مایعات مقاوم است. عدد 4 نشان می‌دهد که OnePlus 11 می‌تواند در برابر رشته‌های آب از هر جهت مقاومت کند، اما ممکن است در صورت افتادن کامل در آب، عملکرد خود را از دست دهد. در مقابل، OnePlus 10 Pro با رتبه IP68 امکان بودن در آب تا عمق سه متری به مدت حداقل 30 دقیقه را دارد. بنابراین، باید در محیط‌های آبی بیشتر احتیاط کنید یا یک کیس مقاوم تر در برابر آب برای OnePlus 11 خریداری کنید.

OnePlus 11 با وجود عدم پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، پورت USB Type-C کندتر و رتبه ضعیف تر در مقابل ورود مایعات، یک گوشی عالی برای کسانی است که می‌خواهند تجربه استفاده از یک گوشی پرچمدار را داشته باشند، اما هزینه بالایی نپردازند. اگر شما هم جزء این دسته از کاربران هستید، در نظر داشته باشید که می‌توانید آن را از لینک زیر خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.