آیا Ordinals کشتی نجات بیت کوین است؟

فوران میم کوین ها و توکن های غیرقابل تعویض در بلاک چین بیت کوین نمودار درآمد ماینرها را تغییر داده و سوالاتی را در مورد اینکه این تحولات چقدر پایدار خواهد بود ایجاد کرده است.

به گزارش تکناک، نرم افزار جدیدی که به نام Ordinals شناخته می شود، امسال راه را برای NFT ها و توکن های میم برای آمدن به شبکه هموار کرد. Galaxy Digital Holdings Ltd می گوید اکوسیستم NFT بیت کوین تا سال 2025 می تواند 4.5 میلیارد دلار ارزش داشته باشد، در حالی که حدود 25000 میم کوین از زمان ظهور آنها در ماه مارس در بلاک چین شمرده شده است.

هیجان NFT و میم توکن، باعث ایجاد تراکنش‌های بی سابقه شده و متعاقب آن هزینه‌های بادآورده ای را برای ماینرهایی که کامپیوتر های زیربنای بیت کوین را اداره می‌کنند به همراه داشته است. در یک نقطه از ماه می، کارمزد تراکنش ها بیش از 40 درصد از درآمدها را تشکیل می داد، در حالی که درآمد ماینرها معمولاً تحت سلطه بیت کوین جدیدی است که برای ایمن کردن بلاکچین دریافت می کنند.

جیهان وو، رئیس گروه فناوری Bitdeer در سنگاپور که یکی از برترین ماینرهای ارز دیجیتال از نظر قدرت کامپیوتر است، گفت: پروتکل Ordinals یک تغییر لرزه‌ای در چشم‌انداز استخراج بیت‌کوین را ایجاد کرده است.

تحولات ماینینگ

Ordinals و بازگشت کریپتو، فشار بر حاشیه ماینینگ را که از شکست دارایی دیجیتال و هزینه های بالای انرژی در سال گذشته حاصل شده بود، کاهش داده است. کارشناسان خرید بیت کوین استدلال می کنند که پدیده Ordinals شبکه را مسدود می کند و با بزرگترین عملکردهای ذخیره ارزش و پرداخت ارزهای دیجیتال تداخل دارد.

داده های CryptoQuant نشان می دهد که میانگین کارمزد هر تراکنش در بلاک چین بیت کوین از آوریل با 2.80 دلار آغاز شد، در 8 می به 30 دلار رسید و در 18 می به 6 دلار کاهش یافت. بر اساس داده‌های گردآوری‌شده توسط Dune Analytics AS، مجموع درآمد حاصل از کارمزد منتسب به Ordinals حدود 37.4 میلیون دلار است.

کیسی رودارمور  Ordinals را ایجاد کرد، پروتکل نرم‌افزاری که به کاربران امکان می‌دهد محتوای دیجیتالی مانند ویدیوها، تصاویر و متن را روی ساتوشی، کوچک‌ترین واحد بیت‌کوین، ثبت کنند. 100 میلیون ساتوشی در یک بیت کوین وجود دارد.

سپس نوآوری Rodarmor به یک تحلیلگر بلاک چین مستعار به نام Domo اجازه داد تا درخواست بیت کوین برای نظر یا استاندارد BRC-20 را توسعه دهد که منجر به انفجار میم کوین ها شد.

بر اساس نمودار های BRC-20.io، ارزش بازار میم کوین ها در اوایل ماه مه به یک میلیارد دلار می رسید، اما از آن زمان به حدود 582 میلیون دلار کاهش یافته است.

کارلوس گونزالس کامپو، تحلیلگر تحقیقاتی در مبادلات ارز دیجیتال گفت: توکن‌های BRC-20 هیچ کاربردی ندارند.

نکته اساسی ممکن است این باشد که Ordinals مسیری را برای استفاده از شبکه بیت کوین ایجاد کرده است که قبلاً وجود نداشت.

سامی کساب، تحلیلگر تحقیقاتی در Messari گفت: در حالی که هیجان میم کوین در بیت کوین احتمالاً در نهایت فروکش خواهد کرد، موارد ارزشمندی برای استفاده از این هرج و مرج وجود دارد، مانند استفاده از بیت کوین به عنوان یک لایه برای در دسترس قرار دادن داده ها و ذخیره اسناد مهمی که نیاز به حفظ دائمی دارند.

بالا رفتن قیمت سهام

افزایش مستمر درآمد تراکنش می تواند با درگیر نگه داشتن ماینرها به حفظ شبکه بیت کوین در طولانی مدت کمک کند. تا سال 2140، زمانی که بیت کوین قرار است به سقف 21 میلیون توکن برسد، تراکنش ها تنها منبع درآمد خواهند بود و در ازای ایمن سازی بلاک چین، سکه های جدید دیگر صادر نمی شوند.

در حال حاضر، Ordinals به افزایش شور و شوق سرمایه گذاران و استخراج کنندگان بیت کوین کمک می کند. شاخص استخراج دارایی های دیجیتال جهانی MVIS تا کنون 110 درصد در سال 2023 افزایش یافته است و از پیشرفت 74 درصدی بیت کوین پیشی گرفته است.

کالین هارپر، سرپرست محتوا و تحقیقات در شرکت خدمات استخراج رمزارز Luxor Technologies، گفت: استفاده از Ordinals به طور کامل نحوه تفکر مردم در مورد سودآوری ماینینگ را بازنویسی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.