اپل آیفون ۱۵ را با سنسور جدید سونی عرضه می‌کند

بر اساس گزارش های نیکی نیوز، سونی نسل جدیدی از سنسور های تصویر برای سری آیفون 15 اپل ارائه خواهد داد.

به گزارش تکناک، سونی در حال حاضر این سنسور را به اپل و سایر سازندگان تلفن همراه عرضه می کند.

شرکت Samsung Electronics با ارائه انواع سنسورهای دوربین موجب تزلزل جایگاه سونی در سنسورهای تصویر‌شده‌است. به‌همین دلیل استفاده از این سنسور در مدل های سری آیفون 15 برای سونی بسیار مهم است و موجب ارتقا جایگاه او در فناوری عکاسی با کیفیت بالا می‌شود.

در مقایسه با سنسورهای معمول، سنسور جدید سونی می تواند سطح اشباع سیگنال هر پیکسل را دو برابر کند. طبق اطلاعات موجود، در این سنسور امکان جذب نور بیشتر و کنترل نوردهی کم یا زیاد در صحنه‌های خاص وجود دارد. حتی اگر سوژه در یک محیط با نور پس زمینه قوی باشد، می توان چهره فرد را به وضوح ثبت کرد.

سونی با استفاده از معماری نیمه هادی جدید، با قرار‌دادن فوتودیودها و ترانزیستورها در زیرلایه جداگانه، به این موفقیت دست یافته‌است. این ساختار اجازه تعبیه دیود بیشتر در لایه‌های اختصاصی را می‌دهد.

digikala

به گفته شرکت تحلیلی Omdia، سونی سال گذشته 44 درصد از سهم جهانی سنسورهای تصویر CMOS را در اختیار داشته‌است و سامسونگ با 18.5 درصد در جایگاه دوم قرار گرفته‌است. اما سهم سونی در سال های اخیر رو به کاهش است.

اپل ضرر زیادی کرده است

گزارش اخیر نشان می دهد که ارزش بازار اپل در سال جاری یک تریلیون دلار کاهش یافته است. دلیل اصلی این امر عملکرد ضعیف آیفون 14 بوده است. با این حال، عدم نوآوری اپل علت دیگر آن است. در واقع، اپل از نظر کمبود نوآوری، نه تنها در عملکرد محصولات آیفون، بلکه در بسیاری از جنبه‌های دیگر مانند لوازم جانبی و سرویس‌های اینترنتی زیر سوال رفته است.

همچنین وجود اختلافات دیگر در مسائل مرتبط با اپل مانند مالیات 30 درصدی اپل برای توسعه دهندگان به زیان‌دهی وی دامن می‌زند. در ماه می سال جاری، اتحادیه اروپا یک شکایت ضد انحصاری علیه سرویس پرداخت اپل تنظیم کرد. ماسک همچنین به اپل در مورد هزینه اپ استور در توییتر گوشزد کرد. هلند نیز در صدر شکایات مالیاتی اپل قرار دارد. در واقع، این یک نگرانی در چندین بخش از جهان است.

مشکل دیگر اپل، درگاه شارژ است. برخلاف سایر برندهای تلفن همراه اندرویدی که تقریباً همگی از درگاه شارژ USB Type-C استفاده می کنند، اپل سال ها بر استفاده از درگاه لایتنینگ خود پافشاری کرده‌است. این درگاه نه تنها کند است، بلکه کار کاربر را نیز دشوار می‌کند. علاوه بر این، موجب افزایش زباله های الکترونیکی که اپل ادعا می کند به آنها اهمیت می دهد، می‌شود.

طبق اشارات کارشناسان هزینه های بالای لوازم جانبی و گواهینامه MFi سود زیادی برای اپل به همراه دارد. این دلیل اصلی عدم آمادگی اپل برای یکپارچه سازی درگاه شارژ است. در اکتبر سال جاری، طی تصمیم اتحادیه اروپا درباره وجود یک پورت شارژ واحد، اگر اپل در نهایت این قانون جدید را بپذیرد، ضرر سالانه او ممکن است به بیش از ده ها میلیارد دلار برسد.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.