آیفون 14و آیفون 14 پلاس رسما معرفی شدند

آیفون 14و آیفون 14 پلاس امروز معرفی شد

اپل آیفون 14و آیفون 14 پلاس خود را در حالی معرفی کرد که از امکاناتی چون sos ماهواره ای اضطراری، عمر باتری بهتر، دوربین ارتقا یافته و بدون شیار سیم کارت برخوردار است.

به گزارش تک ناک، اپل امروز آیفون 14و آیفون 14 پلاس را به عنوان بخشی از رویداد رسانه ای خود در ماه سپتامبر معرفی کرد. این گوشی‌ها در رنگ‌های جدید نیمه‌شب، نور ستاره، آبی، بنفش و قرمز عرضه می‌شوند.
تغییر بزرگ در اینجا این است که آیفون 14 پلاس دارای اندازه صفحه نمایش بزرگ 6.7 اینچی، مشابه Pro Max است و مدل پایه قبلی، اندازه کوچک 5.4 اینچی دیگر در دسترس نیست. از دیگر ویژگی های جدید آیفون 14 می توان به دوربین های ارتقا یافته، عمر باتری بهتر و اتصال ماهواره ای اشاره کرد.

آیفون 14و آیفون 14 پلاس دوربین
مدل پایه جدید آیفون در دو اندازه با قطرهای صفحه نمایش 6.1 و 6.7 اینچی موجود است. مدل 6.7 اینچی همان اندازه گرانترین آیفون قبلی است. بنابراین، اگرچه همه ویژگی‌های Pro را ندارد، اما اپل برای اولین بار ویژگی تعیین کننده Pro Max – صفحه نمایش واقعا بزرگ – را به قیمت بسیار مناسب تری عرضه می کند.


آیفون 14 پلاس علاوه بر اندازه صفحه نمایش مشابه، عمر باتری طولانی پرو مکس را نیز ارائه می کند. اپل میگوید که سری آیفون 14 بهترین عمر باتری را در همه سری های آیفون داراست.
آیفون 14 و آیفون 14 پلاس از ، نوع شش هسته ای پردازنده A15 استفاده می کنند که قبلا در آیفون 13 پرو استفاده شده بود. آیفون 14 و آیفون 14 پلاس دارای سیستم دوربین دوگانه جدید هستند. دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی دارای سنسور بزرگتر جدیدی است که نور بیشتری را جذب می کند و در نتیجه تصاویر بهتری با جزئیات بیشتر و دانه بندی کمتر به خصوص در محیط های کم نور ایجاد می کند.
دوربین جلوی آیفون 14 و آیفون 14 پلاس همچنین عملکرد در نور کم را بهبود می بخشند و برای اولین بار دارای فوکوس خودکار هستند.
اپل همچنین در حال ارتقای سیستم پردازش تصویر خود است و اکنون الگوریتم‌های Deep Fusion خود را زودتر اعمال خواهد کرد. آنها آن را “موتور فوتونیک” می نامند و در تمام دوربین ها تا 2 برابر در محیط های کم نور بهبود یافته اند.
اپل امسال نیز eSIM را تحت فشار قرار داده است. برای مدل‌های آیفون آمریکایی، شیار سیم‌کارت دیگر در بدنه موجود نیست. این بدان معناست که مشتریان ایالات متحده باید با استفاده از eSIM در اپراتور های تلفن همراه رجیستر کنند.

سرویس SOS ماهواره ای اضطراری

یک ویژگی جدید بزرگ برای آیفون 14 اضافه شدن حالت SOS اضطراری با استفاده از اتصال ماهواره ای است. این به کاربران امکان می دهد در مواقع دوری از اتصال سلولی، پیام های متنی کوتاه ارسال کنند تا در مواقع اضطراری کمک بگیرند. این سرویس حتی با Find My ادغام می شود و از نوامبر در دسترس خواهد بود و به مدت دو سال به صورت رایگان ارائه می شود.


آیفون 14 همچنین تشخیص تصادف خودرو را ادغام می‌کند که از شتاب‌سنج استفاده می‌کند تا متوجه شود که آیا بدترین اتفاق در حین رانندگی رخ می‌دهد یا خیر و در صورت نیاز به‌طور خودکار Emergency SOS را فراخوانی می‌کند.

قیمت و در دسترس بودن

آیفون 14و آیفون 14 پلاس از این جمعه، 9 سپتامبر برای پیش خرید عرضه می شوند. فروش آن از 16 سپتامبر در سراسر جهان آغاز می شود. قیمت آیفون 14 از 799 دلار و آیفون 14 پلاس از 899 دلار شروع می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.