آیفون 15 با دوربین مجهز به حسگر جدید عرضه می‌شود

آیفون 15 با دوربین مجهز به حسگر جدید عرضه می‌شود

پس از دو ماه حضور آیفون 14 در بازار، شایعات بیشتر حول آیفون 15 در سال آینده می گردد اما آخرین جزئیات منتشر شده نحوه بهبود عملکرد عکاسی در نسل بعدی دوربین های آیفون را نشان می‌دهد.

به گزارش تکناک، هیچ ارتقا آیفونی بدون پیشرفت در سیستم دوربین آن کامل نمی شود و آیفون 15 نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. به گفته Nikkei Asia، اپل برای ارائه عکاسی بهتر با آیفون 15 به فناوری حسگر جدید سونی تکیه خواهد کرد.

گزارش امروز ادعا می‌کند که جدیدترین فناوری حسگر سونی تقریباً سطح اشباع سیگنال در هر پیکسل را دو برابر می‌کند تا محدوده دینامیکی بالاتری نسبت به سیستم‌های موجود در دوربین آیفون ارائه دهد.

در نتیجه هنگام تفاوت زیاد بین روشنایی در پیش زمینه و پس زمینه، باید عکس های کمتری با اشباع بیش از حد یا عدم اشباع وجود داشته‌باشد.

سنسور تصویر جدید سونی در مقایسه با سنسورهای معمولی تقریباً سطح اشباع سیگنال در هر پیکسل را دو برابر می کند. به عبارت دیگر، این سنسورها می‌توانند نور بیشتری را جذب و نوردهی بیش از حد یا کم نوردهی را در تنظیمات خاص کاهش دهند و دوربین گوشی‌های هوشمند را قادر به عکاسی از چهره یک فرد با وضوح بالا، حتی هنگام ایستادن سوژه در برابر نور پس‌زمینه زیاد سازد.

این گزارش در ادامه توضیح می‌دهد جدیدترین فناوری حسگر سونی از معماری نیمه‌رسانای جدیدی با قراردادن فوتودیودها(دیود حساس به نور) و ترانزیستورها در زیرلایه‌های جداگانه استفاده می‌کند و به سنسور اجازه اضافه‌کردن فتودیودهای بیشتری به لایه اختصاصی آن می‌دهد.

آیفون 15 پرو مخصوصاً شامل یک ارتقاء قابل توجه دوربین در پاییز آینده خواهد بود. انتظار می رود اپل اولین لنز پریسکوپ خود را که قادر به ارائه زوم اپتیکال بیشتری با سیستم آینه 90 درجه است، معرفی کند.

انتظار می‌رود در همه مدل‌های آیفون 15 به جای درگاه لایتنینگ از USB-C استفاده شود و مدل‌های پرو ممکن است سرعت انتقال Thunderbolt را برای جابجایی سریع فایل‌های عکس و ویدیوی بزرگ ارائه دهند.

همه مدل‌های جدید آیفون 15 احتمالاً شامل جزیره پویا معرفی شده در آیفون 14 پرو امسال، خواهند بود، اما انتظار می‌رود تنها مدل‌های پرو در سال آینده دوباره دارای نمایشگر ProMotion و همیشه روشن باشند.

اخیراً صحبت‌هایی درباره یک آیفون 15 اولترا با بدنه تیتانیومی و قسمت پشتی خمیده آغاز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.