آیفون 15 پرو این ویژگی ها را دارد

اپل در کمتر از یک ماه آینده آیفون 15 پرو را معرفی خواهد کرد، اما مدل پرچمدار جدید این ویژگی های شایعه شده را نخواهد داشت. اکنون به نظر می‌رسد آیفون 16 پرو بهتر از آیفون 15 پرو خواهد بود.

به گزارش تکناک، طبق یادداشت‌های مشاهده شده توسط جف پو تحلیلگر در 9to5Mac، جزئیاتی درباره ویژگی‌های مورد نظر آیفون 16 پرو ارائه شده است.

یادداشت پو از وجود بسیاری از موارد تأیید شده در مورد ویژگی‌های آیفون 15 پرو، از جمله طراحی تیتانیومی، لنز جدید پریسکوپ برای نسخه پرومکس و یک درگاه USB-C برای شارژ خبر می‌دهد.

طبق ادعای این گزارش، آیفون 15 پرو از 8 گیگابایت رم بهره می‌برد که با شایعات قبلی مبنی بر وجود 6 گیگابایت رم در کنار تراشه A17 Bionic در تناقض است.

به گفته پو موارد مورد انتظار از آیفون 16 پرو سال آینده به شرح زیر است:

  • ارتقا دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض فعلی به یک دوربین جدید 48 مگاپیکسلی فوق عریض
  • پشتیبانی از وای فای 7
  • تراشه های بلوتوث و Ultra Wideband ارتقا یافته

پو خاطرنشان می کند که تغییرات در قابلیت های بلوتوث و Ultra Wideband هنوز نهایی نشده است و می تواند تغییر کند. با این حال، در حال حاضر، این تغییرات در نقشه راه اپل برای سال آینده است. همچنین به گفته پو آیفون 16 پرو از تراشه جدید A18 Bionic استفاده می کند، در حالی که آیفون 16 استاندارد از تراشه A17 Bionic استفاده می کند.

دوربین Ultra Wide ارتقا یافته برای آیفون ۱۶ پرو به معنی تظابق دوربین 0.5X از نظر وضوح با دوربین اصلی است. آیفون 14 پرو یک دوربین اصلی جدید 48 مگاپیکسلی معرفی کرد. اپل در این لنز هر چهار پیکسل را در یک پیکسل بزرگ گنجانده است. iOS همچنین گزینه ای برای عکاسی در ProRAW با وضوح کامل 48 مگاپیکسلی ارائه می دهد.

Wi-Fi 7 به طور خاص می تواند یک به روز رسانی بزرگ برای کاربران آیفون 16 پرو باشد. Wi-Fi 7 حداکثر سرعت داده بیش از 40 گیگابیت بر ثانیه، حدود چهار برابر سریعتر از Wi-Fi 6 و Wi-Fi 6E و تقریباً شش برابر سریعتر از Wi-Fi 5 را ارائه می دهد. Wi-Fi 7 همچنین برای اتصال و مدیریت تعداد زیادی از دستگاه ها به طور همزمان مناسب است و همچنین تأخیر را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

آیفون 14 از فناوری Wi-Fi پشتیبانی می کند، و انتظار می رود سری آیفون 15 از Wi-Fi 6E پشتیبانی کند. در حال حاضر، مک بوک پرو، مک مینی، مک استودیو، مک پرو و آخرین مدل های آیپد پرو تنها دستگاه های اپل هستند که از Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کنند.

حتی اگر سری آیفون 16 سال آینده از Wi-Fi 7 پشتیبانی کند، مدت زیادی طول خواهد کشید تا اکثر کاربران این تغییر را تجربه کنند. بدین منظور کاربران باید کل سیستم روتر وای فای خود را به سیستم دارای پشتیبانی از وای فای 7 ارتقا دهند، که فرآیند پرهزینه ای به خصوص در ابتدا خواهد بود.

اطلاعات بیشتر در مورد آیفون 16 پرو

همچنین انتظار می‌رود آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس از نمایشگرهای بزرگ‌تری نسبت به قبل بهره ببرند و اندازه‌ آنها به ترتیب به حدود 6.4 و 6.9 اینچ افزایش یابد. مینگ چی کو همچنین پیشنهاد کرده است که آیفون 16 پرو یک لنز پریسکوپ مشابه آیفون 15 پرو مکس خواهد داشت.

Face ID زیر نمایشگر نیز برای مدل‌های آیفون 16 پرو شایعه شده است و به اپل اجازه می‌دهد تا اندازه جزیره پویا کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.