آیفون 15 پرو چه ویژگی هایی دارد؟

ماه گذشته، 9to5Mac به طور انحصاری تصاویر اولیه طراحی گوشی آیفون 15 پرو آینده را به اشتراک گذاشت. از آن زمان، همه در حال جمع‌آوری جزئیات انحصاری بیشتر از سازندگان لوازم جانبی MFi و تصاویر با جزئیات بیشتر هستند.

به گزارش تکناک، در ادامه همه اطلاعات موجود و تأیید شده توسط چندین منبع حول آیفون ۱۵ پرو بررسی شده است.

قاب تیتانیومی

طبق شایعات، آیفون 15 پرو شامل یک ارتقاء قابل توجه خواهد بود. بزرگترین تغییر آن طراحی بدنه تیتانیومی کاملاً جدید با لبه های گردتر است. با توجه به شکایت بسیاری از کاربران از لبه های تیز آیفون فعلی، لبه های گرد در عین ظرافت، موجب ارتقای قابل توجه حس دستگاه در دست خواهد شد.

دوربین‌ها

علاوه بر قاب تیتانیومی جدید، اپل بار دیگر اندازه دوربین های آیفون 15 پرو را افزایش خواهد داد و برجستگی دوربین ضخیم‌تر خواهد شد، اما تغییر محسوس‌تر آن لنزهای بیرون زده آن خواهد بود. طبق فایل‌های CAD، برجستگی لنز‌ها نسبت به دوربین‌های عظیم آیفون ۱۴ پرو بیش از دو برابر شده است.

در فایل‌های CAD، آیفون 15 پرو مکس برآمدگی دوربین کوچک‌تری دارد. این تفاوت می تواند به دلیل وجود دوربین پریسکوپ شایعه شده انحصاری مدل بزرگتر پرومکس باشد. یعنی آیفون 15 پرو دارای برجستگی دوربین بزرگتری نسبت به آیفون 15 پرو مکس خواهد بود.

بهبود دوربین دستگاه‌ها از نسلی به نسل دیگر یک مساله بدیهی است، و اپل در حال آماده شدن برای ارتقای قابل توجه اندازه دوربین‌ها است. طبق شایعات، آیفون 15 پرو دارای یک فناوری حسگر کاملاً جدید با قابلیت جذب نور بیشتر و کاهش نوردهی بیش از حد یا نوردهی کم در تنظیمات خاص خواهد بود.

استفاده از USB-C در مدل های آیفون 15

همچنین طبق شایعات اتصال USB-C در این مدل آیفون 15 تعبیه خواهد شد. بر اساس تصاویر لو رفته از نمونه اولیه این دستگاه، درگاه USB-C دارای یک محیط فلزی منحصر به فرد با بافت آجدار خواهد بود و طبق روش معمول اپل، بیشترین سرعت شارژ به کابل‌های USB-C تأیید شده توسط اپل محدود خواهد شد.

دکمه های کنترل صدای لمسی

اپل در این سری با دکمه های فیزیکی کنترل صدا خداحافظی خواهد کرد و آیفون 15 پرو با دکمه های لمسی کنترل صدا عرضه خواهد شد. طبق آخرین اطلاعات، دکمه‌ها با دو موتور لمسی جدید، به تقلید از فشار دادن دکمه، جایگزین خواهند شد.

طبق گزارش فیلیپ اسپوزیتو در 9to5Mac، کلید Mute نیز لمسی خواهد شد و مانند یک دکمه فشاری عمل خواهد کرد. نحوه استفاده اپل از این ورودی جدید در نرم افزار هنوز مشخص نیست.

حاشیه های باریک

اپل امسال به کاهش حاشیه‌ها ادامه خواهد داد و حاشیه‌های آیفون 15 پرو تنها 1.55 میلی‌متر خواهد بود. همچنین طبق تصاویر لبه های هر دو شیشه جلو و پشت دارای انحنای ظریف خواهند بود و به طور یکپارچه به قاب تیتانیومی دستگاه متصل خواهند شد.

رنگ جدید آیفون 15 پرو

طبق اطلاعات 9to5Mac، شاید هیجان‌انگیزترین تفاوت گوشی آیفون 15 پرو، عرضه این دستگاه در رنگ قرمز تیره کاملاً جدید باشد. کد دقیق رنگ 410D0D است. طبق شایعات این دستگاه با رنگ‌های سفید، مشکی و طلایی معمول اپل و قرمز تیره به جای رنگ بنفش سری پیشین عرضه خواهد شد.

ابعاد

با توجه به حاشیه‌های کوچک‌تر و صفحه نمایش با اندازه یکسان، آیفون 15 پرو کمی کوچکتر از آیفون 14 پرو خواهد بود. این مسأله به همراه لبه های گردتر باید موجب ایجاد احساس راحتی بیشتر گوشی در دست شود.

ابعاد آیفون 15 پرو 70.46 میلی‌متر در 146.47 میلی‌متر با ضخامت 8.24 میلی‌متر است، در حالی که آیفون 14 پرو با ضخامت 7.84 میلی‌متر با ابعاد 71.45 در 147.46 میلی‌متر کمی بزرگ‌تر است.

نتیجه

گوشی آیفون 15 پرو با ارتقاء قابل توجه دارای قاب تیتانیومی کاملاً جدید، USB-C و ارتقاء دوربین و مطمئناً محبوب طرفداران خواهد بود. هنوز هیچ یک از این موارد تایید نشده‌اند، و تا زمانی که اپل از آن رونمایی نکند نمی‌توان به طور قطع از مشخصات آن صحبت کرد. با این حال، این موارد نگاهی دقیق به موارد مورد انتظار از اپل در اواخر امسال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.