آینده نویدبخش تشخیص بیماری در خانه

تشخیص بیماری در خانه

در فرآیندی که به دلیل همه‌گیری سرعت گرفته است، مردم می‌خواهند سلامت خود را مدیریت کنند و اطلاعات پزشکی را سریع‌تر دریافت کنند.

به گزارش تکناک، توانایی نظارت دقیق بر شاخص های کلیدی سلامت یا تشخیص سریع یک بیماری، در حالی که در خلوت خانه خود هستید می تواند مفید باشد و منجر به افزایش پیشگیری و درمان زودهنگام شود.

در نمایشگاه CES 2023، یک گفتگو با عنوان “آینده تست و تشخیص بیماری در خانه” برگزار و به این موضوع در ابعاد مختلف پرداخته شد.

این گفتگو توسط کارا سانتا ماریا، یک رابط علمی، که میزبان پادکست Talk Nerdy است، رهبری شد. اعضای پانل شامل دکتر مری راجرز، دانشمند اصلی Abbott Diagnostics است که او را به عنوان فرمانده شکارچی ویروس می نامند و برنامه نظارت جهانی ابوت را مدیریت می کند.

سخنرانان دیگر دکتر بروس مک کیب، آینده‌ پژوه جهانی بود که با آزمایشگاه‌های مختلف در سراسر جهان برای درک بهتر نوآوری‌هایی که آینده ما را شکل خواهند داد همکاری دارد، و در نهایت دکتر آندریا بونیور، روانشناس بالینی در دانشکده جورج تاون، که از دیدگاه سلامت روان صحبت می کرد.

وضعیت فعلی تشخیص

دکتر راجرز خاطرنشان کرد که همه‌گیری کووید رابطه ما با آزمایش‌های خانگی را به روش‌های چشمگیری تغییر داده است. آزمایش‌های سریع کووید به یک ضرورت بد اقبال تبدیل شده است، زیرا مصرف‌کنندگان اکنون به دنبال ابزاری هستند تا بتوانند وضعیت سلامتی خود را بدون مراجعه به پزشک بسنجند.

دکتر بونیور موافقت کرد که این بیماری همه‌گیر در نگرش مردم نسبت به آزمایش‌های تشخیصی، به‌ویژه به دلیل آزمایش‌های سریع کووید، بازی را تغییر می‌دهد.

مردم اکنون این انتظار را دارند که این اطلاعات در خانه هایشان موجود باشد. این که آنها بتوانند فوراً در حریم خصوصی خانه های خود آزمایش کنند و بینش مورد نیاز را کسب کنند تا بتوانند تصمیمات لازم را باید بگیرند تا خود و خانواده خود را ایمن نگه دارند و بدانند چگونه در جامعه برای حفظ امنیت رفتار کنند.

او معتقد است که مشتری های این روش های تشخیص اکنون آماده هستند تا بتوانند هر تعداد بیماری جدید را که لازم است در خانه آزمایش کنند،  از بیماری های عفونی گرفته تا بیماری های مزمن. دانشمندان در حال کار بر روی پاسخگویی به این تقاضا هستند. بونیور توضیح داد که از منظر روان‌شناختی، سرعت تست‌های خانگی نیز پاسخی به عدم اطمینان ناشی از اضطراب می‌دهد و افراد را از طریق اطلاعات توانمند می‌سازد.

آینده آزمایش تشخیص خانگی

بروس مک کیب این ایده را به اشتراک گذاشت که او معتقد است تشخیص یکی از هیجان انگیزترین حوزه های مراقبت های بهداشتی در حال حاضر است. او به ویژه در مورد تشخیص‌های مبتنی بر CRISPR و همچنین تست‌های حساس‌تر و قابل تنظیم‌تر که چهار یا پنج شرایط را در یک زمان بررسی می‌کنند، خوش‌بین است. مک کیب همچنین به هوش مصنوعی به‌عنوان موضوعی به‌شدت هیجان‌انگیز اشاره کرد و پیش‌بینی کرد که چت‌بات‌های تشخیصی کنونی هزاران برابر بهبود می‌یابند و می‌توانند پاسخ‌های شما را به سؤالات به‌طور دقیق تجزیه و تحلیل کنند.

این خدمات درمانی مبتنی بر هوش مصنوعی با عنوان تشخیص نامحسوس از طریق تمام سوابق پزشکی شما، تمام مکالمات شما، و با در نظر گرفتن تمام دستورالعمل های مراقبت های بهداشتی امکان پذیر خواهد بود.

او همچنین تشخیص نامحسوس را به عنوان یک حوزه جدید بسیار امیدوارکننده برجسته کرد. این بسیار غیرتهاجمی خواهد بود، به عنوان تنها بخشی از خانه ما، جمع آوری اطلاعات از طریق دوربین های حرارتی، Wi-Fi یا حتی فقط از طریق صداهایی که شنیده میشود انجام خواهد شد.

دکتر مک کیب معتقد است که هوش مصنوعی، با استفاده از یادگیری ماشینی، که گوش دادن به تغییرات در الگوهای گفتاری ما است، می‌تواند بیماری‌های زوال سیستم عصبی و طیف وسیعی از موارد دیگر را تشخیص دهد.

بروس مک کیب فکر می‌کند که ازدیاد آزمایش‌های تشخیصی در خانه افراد را نسبت به سیستم مراقبت‌های بهداشتی در خانه علاقه مند تر می کند و آنها را ترغیب می‌کند که زودتر به دنبال کمک باشند.

بونیور اضافه کرد که آزمایش‌های خانگی همچنین به افراد حاشیه‌نشین یا هراسان که معمولاً برای شرایط خاصی آزمایش نمی دهند، کمک می‌کند، زیرا این افراد از مراجعه به پزشک می‌ترسند. تست در خانه سطح راحتی را فراهم می کند که به آنها اجازه می دهد سلامت خود را بهتر نظارت کنند.

دکتر راجرز در پایان گفت که آینده آزمایش در خانه روشن است زیرا این نوید را به ارمغان می آورد که به جای رفتن به دنبال مراقبت های بهداشتی، مراقبت های بهداشتی می تواند به سراغ شما می آید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.