تقویت ابزارهای دفاعی اندروید برای مقابله با بدافزارها

   گوگل اعلام کرد ابزارهای دفاعی اندروید را برای مبارزه با ترفندهای جدید بد افزار ها  از جمله هوش مصنوعی افزایش می دهد.

به گزارش تکناک، بر این اساس ویژگی Google Play Protect اندروید در حال ارتقا است تا از اسکن در زمان واقعی در سطح کد پشتیبانی کند.

این بهبود به محافظت بهتر از کاربران در برابر برنامه‌های چند شکلی مخرب که از روش‌های مختلف مانند هوش مصنوعی برای جلوگیری از شناسایی استفاده می‌کنند، کمک می‌کند.”

این به‌روزرسانی Android (open-source operating system for mobile devices created by Google) به دنبال افزایش استفاده از بدافزارهای “چندشکلی” است که سیستم‌های موجود گوگل به سختی آنها را تشخیص می دهند.

بنابراین، با استفاده از تکنیک‌هایی مانند یادگیری ماشین در دستگاه ، علاوه بر بررسی برنامه‌هایی که به تازگی نصب شده‌اند ، Play Protect در هنگام نصب برنامه‌هایی که قبلاً اسکن نشده‌اند، زمان اسکن واقعی را توصیه خواهد کرد. در ادامه پس از ارزیابی در سطح کد، گوگل به کاربر اعلام می‌کند که آیا یک برنامه به نظر ایمن است یا مضر .

این بهبود به محافظت بهتر از کاربران در برابر برنامه‌های چند شکلی مخربی که از روش‌های مختلف مانند هوش مصنوعی برای جلوگیری از شناسایی استفاده می‌کنند، کمک می‌کند.

Google Play Protect در هر دستگاه اندرویدی که به خدمات گوگل پلی مجهز است (بیش از 3 میلیارد دستگاه اندرویدی فعال در سطح جهان است، اما نه همه آن ها) قابل دسترس است. بر اساس گزارش گوگل، این سرویس روزانه 125 میلیارد برنامه را اسکن می‌کند تا از گسترش بدافزارها و نرم‌افزارهای ناخواسته دیگر جلوگیری کند. این سرویس برنامه‌ها را قبل از دانلود بررسی می‌کند و با اسکن‌های روزانه روی دستگاه، برنامه‌هایی که ممکن است مضر باشند را بدون توجه به اینکه آن برنامه از گوگل پلی یا منابع دیگری دانلود شده باشد، تشخیص می‌دهد.

علیرغم محافظت‌ها، محققان همچنان درباره کشف بدافزار اندرویدی هشدار می‌دهند. سایت BleepingComputer در ماه‌های اخیر درباره تعدادی از حملات هکری گزارش داده است که اغلب بدافزارها را به صورت برنامه‌های قانونی مانند یوتیوب یا کروم پخش می‌کنند. نرم افزاری که کاربران به احتمال زیاد تمایل بیشتری به اعطای مجوزهای سیستمی گسترده به آن دارند. پست وبلاگ گوگل اشاره می کند که لینک های دانلود برنامه های مخرب اغلب از طریق “منابع زودگذر” مانند برنامه های پیام رسانی به اشتراک گذاشته می شود.

همانطور که در مطلب گوگل ذکر شده است، قابلیت اسکن جدید در حال حاضر در “کشورهای انتخاب شده، که با هند آغاز می شود ” در حال پیاده‌سازی است و در ماه‌های آینده در تمام مناطق قابل دسترس خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.