Auto-GPT چیست؟

تلاش بی وقفه سیلیکون ولی برای خودکار کردن همه چیز ادامه دارد وآخرین مورد آن،ابزار خودکار هوش مصنوعی Auto-GPT است.

تلاش بی وقفه سیلیکون ولی برای خودکار کردن همه چیز ادامه دارد وآخرین مورد آن،ابزار خودکار هوش مصنوعی Auto-GPT است.

به گزارش تکناک، ابزار خودکار هوش مصنوعی Auto-GPT (Autonomous AI agent) که ممکن است اخیراً در رسانه های اجتماعی بسیار در مورد آن صحبت شده باشد یک برنامه منبع باز است که از مدل های تولید متن OpenAI، عمدتا GPT-3.5 و GPT-4 برای انجام خودکار فرامین استفاده می کند.این برنامه توسط Toran Bruce Richards، بنیانگذار شرکت بازی ویدئویی Significant Gravitas  در 30 مارس 2023 منتشر شده است.

در اصل، Auto-GPT یا به عبارتی جی‌پی‌تی خودکار (عامل هوش مصنوعی خودمختار) از تنوع مدل‌های هوش مصنوعی جدید OpenAI برای برقراری ارتباط با نرم‌افزارها و خدمات آنلاین استفاده می‌کند که این امکان را به آن می‌دهد تا کارهایی مانند X و Y را به صورت “خودکار” انجام دهد. اما به نظر می‌رسد که این توانایی به اندازه اقیانوسی گسترده اما به عمق یک چاله آب است.

ابزار هوش مصنوعی Auto-GPT تا زمانی که انجام یک تسک به اتمام برسد به سادگی پاسخ‌های پی‌گیری به یک درخواست اولیه از مدل‌های OpenAI را کنترل می‌کند، هم سوال می‌کند و هم جواب می‌دهد.

در اصل، ابزار هوش مصنوعی Auto-GPT ترکیبی از GPT-3.5 و GPT-4 است که با یک ربات جفت شده است که به GPT-3.5 و GPT-4 دستور می‌دهد چه کاری انجام دهند. کاربر به Auto-GPT می‌گوید که هدف او چیست و ربات به نوبه خود از GPT-3.5 و GPT-4 و چندین برنامه دیگر استفاده می‌کند تا هر گام لازم را برای دستیابی به هر هدفی که تعیین کرده‌اند، انجام دهد.

آنچه باعث توانایی مناسب Auto-GPT می‌شود، توانایی برقراری ارتباط با برنامه‌ها، نرم‌افزارها و خدمات هم در فضای آنلاین و هم محلی است، مانند مرورگرهای وب و ویرایشگرهای متن. به عنوان مثال، با دریافت یک درخواستی مانند “کمک کنید تا کسب‌وکار گل‌فروشی‌ام را گسترش دهم”، Auto-GPT می‌تواند استراتژی تبلیغاتی نسبتاً منطقی ایجاد کند و یک وبسایت ساده بسازد.

همانطور که جو کوئن، توسعه‌دهنده نرم‌افزار به TechCrunch توضیح داد، Auto-GPT در واقع پروژه‌های چندمرحله‌ای را به صورت  خود کار اجرا می‌کند که ممکن بود نیاز به برقراری ارتباط درجا با مدل‌های هوش مصنوعی مبتنی بر ChatGPT داشته باشد.

جو کوئن گفت: ” ابزار هوش مصنوعی Auto-GPT یک agent تعریف می‌کند که با API اوپن‌آی ارتباط برقرار می‌کند.” هدف این agent انجام دادن دستورات متنوعی است که هوش مصنوعی به عنوان پاسخ به درخواست‌های agent ایجاد می‌کند. کاربر قبل از شروع agent به انجام دستورات، برای مشخص کردن نقش و اهداف هوش مصنوعی، از ورودی‌های کاربر استفاده می‌کند.

در یک ترمینال، کاربران برای Auto-GPT نام، نقش و هدف Agent را توضیح می‌دهند و تا پنج راه برای دستیابی به آن هدف مشخص می‌کنند. به عنوان مثال:

نام: Smartphone-GPT

نقش: یک هوش مصنوعی طراحی‌شده برای پیدا کردن بهترین گوشی هوشمند

هدف: پیدا کردن بهترین گوشی‌های هوشمند در بازار

هدف 1: انجام تحقیقات بازار برای گوشی‌های هوشمند مختلفی که امروزه در بازار وجود دارند

هدف 2: پیدا کردن پنج گوشی برتر و فهرست کردن مزایا و معایب آن‌ها

در پشت صحنه، Auto-GPT به ویژگی هایی مانند مدیریت حافظه برای اجرای وظایف، همراه با GPT-4 و GPT-3.5 برای تولید متن، ذخیره سازی فایل و خلاصه سازی متکی است.

Auto-GPT همچنین می تواند به سینتی سایزرهای گفتار، مانند ElevenLabs متصل شود، و به تماسهای تلفنی به صورت گفتاری پاسخ دهد.

Auto-GPT به صورت عمومی در گیت‌هاب در دسترس است، اما برای راه‌اندازی و کارکرد آن برخی تنظیمات و دانش فنی نیاز است. Auto-GPT برای استفاده باید در محیط توسعه‌ای مانند Docker نصب شود و با یک کلید API از اوپن‌آی رجیستر شود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.