اتهام زنی جدید توییتر بر علیه متا

از زمانی که ایلان ماسک به قدرت رسید، توییتر با مشکلاتی روبرو بوده است. این پلتفرم میکروبلاگینگ نیز از آن زمان تغییرات زیادی را ارائه کرده است.

به گزارش تکناک، دو روز پیش متا به رهبری مارک زاکربرگ، رسما یک پلتفرم رسانه اجتماعی جدید به نام Threads را منتشر کرد. این برنامه در سراسر دنیا مانند بمب صدا کرده و در عرض یک روز، 48 میلیون نفر در آن اکانت ساخته اند. اکنون توییتر، متا را از شکایت احتمالی در مورد تردز مطلع کرده است.

تردز تا حدودی شبیه توییتر است و برای کاربرانی که به دنبال یک جایگزین برای توییتر هستند، گزینه مناسبی است. تردز در اصل یک برنامه مکالمه مبتنی بر متن است که به اینستاگرام لینک شده است.

با توجه به اینکه موضوعات تردز و توئیتر تقریباً یکسان هستند، توییتر نامه ای قانونی خطاب به مارک زاکربرگ در مورد قصد آنها برای اقدام قانونی صادر کرده است. این اقدام پس از آن صورت گرفت که گفته می شود تردز در روز اول، 48 میلیون کاربر به خود اختصاص داده است.

زاکربرگ، مدیرعامل متا به «اختلاس غیرقانونی از اسرار تجاری و مالکیت معنوی توییتر» متهم شده است. این نامه نشان می دهد که متا به عمد، ده ها کارمند سابق توئیتر را که به اطلاعات محرمانه این شرکت دسترسی داشتند، استخدام کرده است. متا از این موضوع به نفع خود در توسعه برنامه تردز استفاده کرد.

همچنین در این نامه، تردز به‌عنوان یک تقلید شده از توئیتر توصیف شده است. استفاده از اسرار تجاری و مالکیت معنوی به عنوان نقض قوانین ایالتی و فدرال تلقی می شود. همچنین در شکایت نامه اشاره شده است که متا حق آسیب رساندن به داده های توئیتر را ندارد.

مدیر ارتباطات متا ادعاهای توئیتر را رد کرد و اظهار داشت که هیچ فردی در تیم مهندسی تردز قبلا با توییتر کار نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.